Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
CarlPedal sa:Sprätter Quintana till eller stannar han på Mavics bakhjul imorgon också?
Marren sa:Cav drar sig ur....bra där....
NLC sa:CarlPedal sa:Sprätter Quintana till eller stannar han på Mavics bakhjul imorgon också?
;-)
NLC sa:Marren sa:Cav drar sig ur....bra där....
Greg kommenterade detta i dagens avsnitt på ES och menade att det var logiskt av Cav att inte köra ända in i kaklet med tanke på att hans stora mål var 1) bära gula tröjan 2) Rio OS för vilket han behöver mer vila och bancykelspecifik träning - och han ändå inte har chansen på gröna tröjan.
Marren sa:Cav drar sig ur....bra där....
thepoka sa:NLC sa:Marren sa:Cav drar sig ur....bra där....
Greg kommenterade detta i dagens avsnitt på ES och menade att det var logiskt av Cav att inte köra ända in i kaklet med tanke på att hans stora mål var 1) bära gula tröjan 2) Rio OS för vilket han behöver mer vila och bancykelspecifik träning - och han ändå inte har chansen på gröna tröjan.
Exakt. Cav klargjorde i media redan i vintras att han har tre mål i år och det är som du säger gula tröjan, OS i Rio och sedan VM i Doha.
Han har gjort sitt och har jobb att göra annorstädes.
Så Kittel och Greipel får en chans i år också och det ska bli kul att se vem som tar hem Champs-Élysées.
Stewe sa:Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite osportsligt att sno en massa etappsegrar och sen kliva av utan att vara skadad eller liknande. Det är ett treveckorslopp.
Stewe sa:Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite osportsligt att sno en massa etappsegrar och sen kliva av utan att vara skadad eller liknande. Det är ett treveckorslopp.
+1 verkar skitjobbigt!GoranS sa:Måste vara ganska jobbigt att plocka med sig hela gatan/avenyn hem.
GoranS sa:Stewe sa:Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite osportsligt att sno en massa etappsegrar och sen kliva av utan att vara skadad eller liknande. Det är ett treveckorslopp.
Jag skulle snarare säga att det är ett antal olika tävlingar under en treveckorsperiod. Det tävlas om gul, grön, vit, rödprickig tröja, det tävlas om etappsegrar, det tävlas om seger i lagtävling och det tävlas om spurtpriser och bergspriser. Om det bara vore en treveckorstävling om den gula tröjan skulle man knappast se några spurtare vara med alls.
Att försöka införa ngn slags regler för att undvika att åkare startar utan att ha ambitioner att fullfölja hela touren tror jag skulle leda fel.
Stewe sa:GoranS sa:Stewe sa:Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite osportsligt att sno en massa etappsegrar och sen kliva av utan att vara skadad eller liknande. Det är ett treveckorslopp.
Jag skulle snarare säga att det är ett antal olika tävlingar under en treveckorsperiod. Det tävlas om gul, grön, vit, rödprickig tröja, det tävlas om etappsegrar, det tävlas om seger i lagtävling och det tävlas om spurtpriser och bergspriser. Om det bara vore en treveckorstävling om den gula tröjan skulle man knappast se några spurtare vara med alls.
Att försöka införa ngn slags regler för att undvika att åkare startar utan att ha ambitioner att fullfölja hela touren tror jag skulle leda fel.
Det tror inte jag, bara att dom får klart och tydligt deklarera att dom ska göra sitt bästa för att fullfölja loppet. sen är det bara skada eller läkarintyg som gills om dom vill kliva av.
Annars får dom inte tillgodoräkna sig ev. etappvinster, poäng, vinstpengar mm.
Busenkelt och rättvist. Annars får han bli en klassikeråkare istället?
GoranS sa:Det där med läkarintyg och skador har testats i Davis Cup-sammanhang för att få stjärnorna att spela på söndagen i redan avgjorda matcher. Funkade skitdåligt.
...mekanikern är lite fumlig...
GoranS sa:Med en sådan regel som du föreslår skulle Cav enkelt kunna få "lite mekaniska problem" tidigt på dagens etapp, gå ner till servicebilen där det visar sig att Cav måste stanna för att de ska kunna fixa problemet, mekanikern är lite fumlig och Cav kommer så långt bak att han inte kan gå tillbaka till klungan på karavanen och han orkar inte själv täppa luckan. Sen bryr sig laget inte om att skicka ner hjälpryttare för att hjälpa honom tillbaka utan han får köra etappen solo. Han är ingen klättrare och har dessutom denna dag "inte benen", vilket gör att han tappar så mkt att han missar maxtiden.
Stewe sa:...
Hur känns det för Greipel att ta spurten på Champs-Élysées när den bästa spurtaren redan dragit hem för länge sen?
...
Stewe sa:Hur känns det för Greipel att ta spurten på Champs-Élysées när den bästa spurtaren redan dragit hem för länge sen?
GoranS sa:Varför begränsa regeln om att göra sitt bästa till att bara gälla fullföljande av touren (och för spurtare?)? Den borde kunna appliceras till att gälla alla cyklister på alla etapper och vid alla spurtpriser och alla bergspriser och i alla olika deltävlingar.
Stewe sa:GoranS sa:Varför begränsa regeln om att göra sitt bästa till att bara gälla fullföljande av touren (och för spurtare?)? Den borde kunna appliceras till att gälla alla cyklister på alla etapper och vid alla spurtpriser och alla bergspriser och i alla olika deltävlingar.
Nja, det tycker jag verkar lite överdrivet.
Sorry, jag vet inte varför du går igång så? Jag bara luftade en åsikt.
Det låter på dig som om jag förolämpat sporten, typ som att köra landsväg med långa svarta strumpor? :-)
Konkret sa:Det mest osportsliga borde väl vara att typ 90 % av alla som kör touren inte ens försöker sig på en etappseger. De tar vind, hämtar flaskor och skyddar kaptenen istället.
NLC sa:Exakt, sjukt osportsligt. Dessutom borde sista etappen vara jaktstart så att det tydligt syns vem vinnaren är (har för mig detta faktiskt var ett allvarligt förslag från Sune Sylven nån gång i början av 90-talet)
GoranS sa:Däremot tror jag att om man försökte att via regler styra det mot din idealvärld så skulle det bara förvärra det hela.
GoranS sa:Inte något av Sunes finare ögonblick i så fall. Tycker annars att han var vettigare än en del andra stolpskott SvD-sporten haft därefter.
Stewe sa:GoranS sa:Däremot tror jag att om man försökte att via regler styra det mot din idealvärld så skulle det bara förvärra det hela.
Nu överdriver du igen. Jag har aldrig påstått att det ska styras mot min "idealvärld". Vad är det för trams?
Jag sa bara att jag tycker det är osportsligt att vissa cyklister kliver av när det inte passar längre. Det är allt.