GoranS
Aktiv medlem
Tour de France 2017
Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
GoranS sa:Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
GoranS sa:Såg nästan ut som det skulle kunnat bli en ny spurtvurpa idag. Ingen stor marginal när Démare går förbi precis vid staketet.
Gick ju fort: http://www.cyclingnews.com/news/cas-reject-bora-hansgrohe-appeal-to-return-sagan-to-tour-de-france/gabbeon sa:Kan man betta på utgången av den här nånstans? #försökaduger
Konkret sa:GoranS sa:Såg nästan ut som det skulle kunnat bli en ny spurtvurpa idag. Ingen stor marginal när Démare går förbi precis vid staketet.
Enligt cn så står bouhanni inte högt i kurs.
GoranS sa:Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
Bengt-re sa:GoranS sa:Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
Förbjud växlar och bromsar?
GoranS sa:Gick ju fort: http://www.cyclingnews.com/news/cas-reject-bora-hansgrohe-appeal-to-return-sagan-to-tour-de-france/gabbeon sa:Kan man betta på utgången av den här nånstans? #försökaduger
Skivbroms - ett legitimt alternativ till armbåge.ooms sa:Spurtarna kör skivbroms för att skrämma andra från att blanda sig i spurten...
Fast det verkar lite besvärligt att dra upp cykeln på bakhjulet i spurten vilket krävs om man ska kunna armbågstackla med skivan.emmer sa:Skivbroms - ett legitimt alternativ till armbåge.ooms sa:Spurtarna kör skivbroms för att skrämma andra från att blanda sig i spurten...
Att folk inte armbågstacklar vadben och vrist är mest rent ergonomiskt, men skivor ger här nu oanade möjligheter.GoranS sa:Fast det verkar lite besvärligt att dra upp cykeln på bakhjulet i spurten vilket krävs om man ska kunna armbågstackla med skivan.emmer sa:Skivbroms - ett legitimt alternativ till armbåge.ooms sa:Spurtarna kör skivbroms för att skrämma andra från att blanda sig i spurten...
GoranS sa:Bengt-re sa:GoranS sa:Kombinerat med trisslottsdragning och publikomröstning?velocipede sa:Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.
Förbjud växlar och bromsar?
? Det jag avsåg var att med jaktstart på alla plattetapper så kommer det sportsliga att verkligen sättas i baksätet. Dessutom tycker jag generellt att jaktstartsförslag i cykel mest vittnar om dålig förståelse för sporten och/eller dålig förmåga att analysera konsekvenserna av vad ett genomförande skulle leda till.
Ursäkta ett dumhuvud men vari ligger rationalen i att släppa en omgång utbrytare men inte fler omgångar? (förrs första är åter i klungan)..InlineOla sa:Jag håller med om det Adamsson sa igår. Om det är helt uppenbart att utbrytarna ska bli inhämtade (typ 2 min ledning med 8 mil kvar), lägg ner utbrytningen och låt nytt kaoz skapas i klungan.
En tanke är att det kan vara lite marigt taktiskt att få iväg en andra grupp. Om den innehåller en åkare som har en lagkamrat i främsta utbrytningen kommer denna åkare rimligen inte att bidra och det gör dels att det blir färre i den andra utbrytningen som jobbar och dels är det taktiskt sett tveksamt för dem att dra upp en kille till täten genom att han om de kommer ikapp troligen kommer att vara betydligt fräschare än vad de är. Den andra utbrytningen behöver därmed lagmässigt vara disjunkt med den första vilket inte är helt enkelt att få till.emmer sa:Ursäkta ett dumhuvud men vari ligger rationalen i att släppa en omgång utbrytare men inte fler omgångar? (förrs första är åter i klungan)..InlineOla sa:Jag håller med om det Adamsson sa igår. Om det är helt uppenbart att utbrytarna ska bli inhämtade (typ 2 min ledning med 8 mil kvar), lägg ner utbrytningen och låt nytt kaoz skapas i klungan.
emmer sa:Ursäkta ett dumhuvud men vari ligger rationalen i att släppa en omgång utbrytare men inte fler omgångar? (förrs första är åter i klungan)..InlineOla sa:Jag håller med om det Adamsson sa igår. Om det är helt uppenbart att utbrytarna ska bli inhämtade (typ 2 min ledning med 8 mil kvar), lägg ner utbrytningen och låt nytt kaoz skapas i klungan.
Ptja, med 22 team så känns det ju som det skulle räcka till några stycken...GoranS sa:En tanke är att det kan vara lite marigt taktiskt att få iväg en andra grupp.emmer sa:Ursäkta ett dumhuvud men vari ligger rationalen i att släppa en omgång utbrytare men inte fler omgångar? (förrs första är åter i klungan)..InlineOla sa:Jag håller med om det Adamsson sa igår. Om det är helt uppenbart att utbrytarna ska bli inhämtade (typ 2 min ledning med 8 mil kvar), lägg ner utbrytningen och låt nytt kaoz skapas i klungan.
Eftersom problemet med utbrytningar är att "halva" (halva x och halva y) inte orkar hjälpa till så borde x+y lätt kunna forma sig till z och a där z enkelt hämtas in av p och a tuggar vidare. Lyckas man sedan som team få med två i a och kanske dessutom en i b som går från p som når a och formar vidare c och släpper d till p så har man ju fin sits...InlineOla sa:Ingen vill gå i utbrytning så länge det redan finns en (såvida det inte är bergsetapp). Om det skulle ske en sen andra utbrytningsom kör ikapp den första utbrytningen (x) är det helt plötsligt x + y som ska slås om etappsegern så inte lika attraktivt att gå i y ytbrytning,
Försöker du säga något vettigt?emmer sa:Ptja, med 22 team så känns det ju som det skulle räcka till några stycken...GoranS sa:En tanke är att det kan vara lite marigt taktiskt att få iväg en andra grupp.emmer sa:Ursäkta ett dumhuvud men vari ligger rationalen i att släppa en omgång utbrytare men inte fler omgångar? (förrs första är åter i klungan)..InlineOla sa:Jag håller med om det Adamsson sa igår. Om det är helt uppenbart att utbrytarna ska bli inhämtade (typ 2 min ledning med 8 mil kvar), lägg ner utbrytningen och låt nytt kaoz skapas i klungan.
(och med nio i varje team så räcker det ju till mer än en utbrytning utan att funktionerna i klungan runt "team leadern" brakar samman.)
Eftersom problemet med utbrytningar är att "halva" (halva x och halva y) inte orkar hjälpa till så borde x+y lätt kunna forma sig till z och a där z enkelt hämtas in av p och a tuggar vidare. Lyckas man sedan som team få med två i a och kanske dessutom en i b som går från p som når a och formar vidare c och släpper d till p så har man ju fin sits...InlineOla sa:Ingen vill gå i utbrytning så länge det redan finns en (såvida det inte är bergsetapp). Om det skulle ske en sen andra utbrytningsom kör ikapp den första utbrytningen (x) är det helt plötsligt x + y som ska slås om etappsegern så inte lika attraktivt att gå i y ytbrytning,
Nu funkar det ju bevisligen inte så, men jag tycker det är lite konstigt. För om p inte vill ikapp x och y trissar upp det lite så har ju p att välja på att hämta x för tidigt och få en x' eller släppa iväg både x och y så att de kan skapa z och a eller vad de vill..
GoranS sa:Jaha, nu får vi se om det blir några kontraattacker ...