Tour de France 2017

Tour de France 2017
skogsvakt sa:
Det är tillåtet att attackera vid punktering absolut. Däremot är det inte snyggt gjort. Det skapar ovänner garanterat. Man f0r väl gå till själv o fråga, vill jag vinna pga nåns punktering elller vill jag vinna ärligt.
+1
Men alla här håller visst inte med, säger väl nåt om deras syn på sportmanship. Och nej, jag är inget stort fan av Froome.

Tour de France 2017
skogsvakt sa:
Det är tillåtet att attackera vid punktering absolut. Däremot är det inte snyggt gjort. Det skapar ovänner garanterat. Man f0r väl gå till själv o fråga, vill jag vinna pga nåns punktering elller vill jag vinna ärligt.
Nu är det ju bara vissa som man ska vänta på så fort de låtsaspissar för att få ikapp hjälpryttare medan andra inte ens får hjälp att nå en vattenflaska från vägkanten.

Tour de France 2017
Lätt utrustning= risk för haveri men oxå möjligheter till fördelar.
Går detta sönder så skall alla vänta in. Annars är det
bara att kolla in ryggtavlan på den med den lätta utrustningen.

Tour de France 2017
Det där såg inget vidare ut alls. Varför ens visa det i repris? Riktigt uselt av produktionslednigen att rulla repris efter repris med närbilder på när Porte är skadad

Senast ändrad:
Tour de France 2017
skogsvakt sa:
Henrik_E sa:
skogsvakt sa:
Trams
Knappast trams med sportmanship, men du får visar själv vilken trams du är
Som jag sa, om du gillar tebjudningningar borde du välja något annat än sport att titta på. Fånerier som du förespråkar gör tävlingen tråkig.

Tour de France 2017
skogsvakt sa:
Henrik_E sa:
skogsvakt sa:
Trams
Knappast trams med sportmanship, men du får visar själv vilken trams du är
Om någon får mekaniskt fel på grund av dålig cykelhantering vad tycker du ska hända då?

I vilka av följande tre scenarier är det okej att köra vidare?
* Tar kurva fel och punkterar på gruset i vägkanten
* Bunnyjumpar över en refug men slår i bakhjulet
* Tittar på styrstammen istället för på stenar och potthål i vägen

Senast ändrad:
Tour de France 2017
GoranS sa:
1888 sa:

Hört talas om viktregeln?

Jodå,
Men om man lättar roterande vikt till 1000% (överdriver lite) o fyller sadelröret med blykulor så blir
nog inte psykeln tåligare

Tour de France 2017
Ryktet på Twitter är att Froome medvetet puttade in Aru i publiken. Borde bli diskvalificering om de använder samma standard som de gjorde med Sagan

Tour de France 2017
1888 sa:
GoranS sa:
1888 sa:

Jodå,
Men om man lättar roterande vikt till 1000% (överdriver lite) o fyller sadelröret med blykulor så blir
Hur mkt blykulor har Froome i ramen idag?

Tour de France 2017
GoranS sa:
1888 sa:
GoranS sa:
1888 sa:

Jodå,
Hur mkt blykulor har Froome i ramen idag?
Jag är också nyfiken på vad Sky har gjort med sina Pinarellos. 1888 verkar ju antyda något...

Tillbaka
Topp