Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Sju man missade maxtiden: Démare, Sagan, Trentin, Renshaw, Delage, Konovalovas och Guarnieri.
Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
Eurosport. Vad tittar du på? Här är klippet där det syns hur Aru kommer bakifrån och i princip cyklar under Froomes arm:emmer sa:Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
JT sa:Så om Froome räcker upp handen och backar bak så måste alla andra hålla sig stilla?
Trasig DI2Supertramp sa:Vad hade Froome för problem? Bytte han cykel eller var det bara punka?
Sedan när blev (större) cykeltävlingar ärliga?skogsvakt sa:Det är tillåtet att attackera vid punktering absolut. Däremot är det inte snyggt gjort. Det skapar ovänner garanterat. Man f0r väl gå till själv o fråga, vill jag vinna pga nåns punktering elller vill jag vinna ärligt.
Traditionellt sett så har de varit det. Men man ser ju här att vissa tycker att det är helt ok att roffa åt sig om man kan; att bete sig som en gentleman/kvinna är inget värt längre...Fältprästen sa:Sedan när blev (större) cykeltävlingar ärliga?skogsvakt sa:Det är tillåtet att attackera vid punktering absolut. Däremot är det inte snyggt gjort. Det skapar ovänner garanterat. Man f0r väl gå till själv o fråga, vill jag vinna pga nåns punktering elller vill jag vinna ärligt.
Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.Dr_Rydell sa:Förstår mig inte på det här med att ingen får passa på att attackera om någon har mekaniskt bekymmer. Vem har kommit på den iden? Tävling är tävling. Är inte skolidrott de håller på med. Har man dåliga grejer, och/eller oflyt, får man skylla sig själv. Lika för alla. För att inte tala om att man kan använda det som svepskäl för man behöver vila.
Om att cykla i princip bredvid är att cykla 5-10 meter bakom (~3 cykellängder) så undrar jag hur långt du tycker de 20 mil dagen de cyklar är? 400 mil? RAAM?ooms sa:Eurosport. Vad tittar du på? Här är klippet där det syns hur Aru kommer bakifrån och i princip cyklar under Froomes arm:emmer sa:Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
https://mobile.twitter.com/inrng/status/884054139537416192
ooms sa:Traditionellt sett så har de varit det. Men man ser ju här att vissa tycker att det är helt ok att roffa åt sig om man kan; att bete sig som en gentleman/kvinna är inget värt längre...Fältprästen sa:Sedan när blev (större) cykeltävlingar ärliga?skogsvakt sa:Det är tillåtet att attackera vid punktering absolut. Däremot är det inte snyggt gjort. Det skapar ovänner garanterat. Man f0r väl gå till själv o fråga, vill jag vinna pga nåns punktering elller vill jag vinna ärligt.
Om du inte ser att Aru kommer bakifrån på det där klippet, så kan inte jag hjälpa dig mer. Sorry.emmer sa:Om att cykla i princip bredvid är att cykla 5-10 meter bakom (~3 cykellängder) så undrar jag hur långt du tycker de 20 mil dagen de cyklar är? 400 mil? RAAM?ooms sa:Eurosport. Vad tittar du på? Här är klippet där det syns hur Aru kommer bakifrån och i princip cyklar under Froomes arm:emmer sa:Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
+1GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.Dr_Rydell sa:Förstår mig inte på det här med att ingen får passa på att attackera om någon har mekaniskt bekymmer. Vem har kommit på den iden? Tävling är tävling. Är inte skolidrott de håller på med. Har man dåliga grejer, och/eller oflyt, får man skylla sig själv. Lika för alla. För att inte tala om att man kan använda det som svepskäl för man behöver vila.
F.ö. lite intresserad av hur man kan få skylla sig själv om man har oflyt. Att skylla sig själv indikerar att man har någon skuld medan oflyt snarare indikerar en händelse av negativ karaktär varöver man inte har någon kontroll.
Du tycks fortfarande inte ha någon som helst känsla för 5-10 meter och det var det jag undrade över. Är det så svårt?ooms sa:Om du inte ser att Aru kommer bakifrån på det där klippet, så kan inte jag hjälpa dig mer. Sorry.emmer sa:Om att cykla i princip bredvid är att cykla 5-10 meter bakom (~3 cykellängder) så undrar jag hur långt du tycker de 20 mil dagen de cyklar är? 400 mil? RAAM?ooms sa:Eurosport. Vad tittar du på? Här är klippet där det syns hur Aru kommer bakifrån och i princip cyklar under Froomes arm:emmer sa:Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
ooms sa:Om du inte ser att Aru kommer bakifrån på det där klippet, så kan inte jag hjälpa dig mer. Sorry.emmer sa:Om att cykla i princip bredvid är att cykla 5-10 meter bakom (~3 cykellängder) så undrar jag hur långt du tycker de 20 mil dagen de cyklar är? 400 mil? RAAM?ooms sa:Eurosport. Vad tittar du på? Här är klippet där det syns hur Aru kommer bakifrån och i princip cyklar under Froomes arm:emmer sa:Vilken kanal tittar du på?ooms sa:Hmm, Froome ligger 5-10 meter framför Aru och börjar vifta med armen rakt upp i luften och backa bak. Som av en händelse sätter Aru in stöten precis då... Jag vet inte om jag skulle vilja köra i samma klunga med nån som ser så dåligt alternativt är så ouppmärksam på vad som händer strax framför sig...GoranS sa:Aru hävdar att han inte såg att Froome hade problem och att han slog av när han fick reda på det. http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-aru-claims-he-did-not-see-froome-before-attacking/
GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.
GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.Dr_Rydell sa:Förstår mig inte på det här med att ingen får passa på att attackera om någon har mekaniskt bekymmer. Vem har kommit på den iden? Tävling är tävling. Är inte skolidrott de håller på med. Har man dåliga grejer, och/eller oflyt, får man skylla sig själv. Lika för alla. För att inte tala om att man kan använda det som svepskäl för man behöver vila.
F.ö. lite intresserad av hur man kan få skylla sig själv om man har oflyt. Att skylla sig själv indikerar att man har någon skuld medan oflyt snarare indikerar en händelse av negativ karaktär varöver man inte har någon kontroll.
Det jag gjorde i mitt inlägg var två saker:Mats65 sa:GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.Dr_Rydell sa:Förstår mig inte på det här med att ingen får passa på att attackera om någon har mekaniskt bekymmer. Vem har kommit på den iden? Tävling är tävling. Är inte skolidrott de håller på med. Har man dåliga grejer, och/eller oflyt, får man skylla sig själv. Lika för alla. För att inte tala om att man kan använda det som svepskäl för man behöver vila.
Då antar jag att du tycker det var förkastligt att tätgruppen inte slog av på takten när Martin fälldes av Porte?
Eller gäller regeln bara när gula tröjan får problem?
Om Aru hade ryckt 10 sekunder tidigare och redan fått en lucka, skulle han då slå av?
Det hela blir ju bara löjligt. När tävlingen är igång handlar det om att komma först i mål. Då ska man inte behöva anpassa sig till att någon inte har skött sin tävlingutrustning eller behöver gå på toa eller något annat. Ibland har man otur. Det brukar jämna ut sig i längden.
GoranS sa:Det jag gjorde i mitt inlägg var två saker:Mats65 sa:GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.Dr_Rydell sa:Förstår mig inte på det här med att ingen får passa på att attackera om någon har mekaniskt bekymmer. Vem har kommit på den iden? Tävling är tävling. Är inte skolidrott de håller på med. Har man dåliga grejer, och/eller oflyt, får man skylla sig själv. Lika för alla. För att inte tala om att man kan använda det som svepskäl för man behöver vila.
Då antar jag att du tycker det var förkastligt att tätgruppen inte slog av på takten när Martin fälldes av Porte?
Eller gäller regeln bara när gula tröjan får problem?
Om Aru hade ryckt 10 sekunder tidigare och redan fått en lucka, skulle han då slå av?
Det hela blir ju bara löjligt. När tävlingen är igång handlar det om att komma först i mål. Då ska man inte behöva anpassa sig till att någon inte har skött sin tävlingutrustning eller behöver gå på toa eller något annat. Ibland har man otur. Det brukar jämna ut sig i längden.
a) Försöka förklara vad jag tror är anledningen till den oskrivna regeln.
b) Påpeka att jag tycker det rent språkligt är motsägelsefullt att man skylla sig själv för oflyt.
Hur du lyckas få det till att jag uttryckt något tyckande om eller försvarande av denna (oskrivna) regel förstår jag inte.
ooms sa:Jag är också nyfiken på vad Sky har gjort med sina Pinarellos. 1888 verkar ju antyda något...GoranS sa:Hur mkt blykulor har Froome i ramen idag?1888 sa:GoranS sa:1888 sa:Lätt utrustning= risk för haveri men oxå möjligheter till fördelar.
Går detta sönder så skall alla vänta in. Annars är det
bara att kolla in ryggtavlan på den med den lätta utrustningen.
Hört talas om viktregeln?
Jodå,
Men om man lättar roterande vikt till 1000% (överdriver lite) o fyller sadelröret med blykulor så blir
nog inte psykeln tåligare
1888 sa:+1 på Totteman.
Det är ett jävla hyckleri det där som allt annat. Många tycker si och så utan att reflektera över gränsdragningen det innebär. När, var och hur? Bara för vissa? Det är 150 st (?) som kör varje dag. Ska man inte vänta in alla då? Vurpa, orsakad av annan än sig själv (se resonemang nedan om detta någonsin går hänvisa till), vänta in? Orsakad av sig själv för man chansar, ej vänta in? Så här kan man hålla på in absurdum och när man stångat huvudet blodigt inser man att det är bäst och rättvisast att alla får köra hur fan de vill.GoranS sa:Jag tror att orsaken till att den oskrivna regeln om att inte attackera när någon har mekaniska problem bottnar i en önskan om att cykel ska vara en sport där det är cyklistens förmåga ska fälla avgörande snarare än tumme med fru Fortuna.
Dr_Rydell sa:Slänger också ut frågan till de som är för att man ska stanna upp vid mekaniska fel. Skulle man väntat in Dan Martin igår? Om nej, varför inte?
Henrik_E sa:Trasig DI2Supertramp sa:Vad hade Froome för problem? Bytte han cykel eller var det bara punka?
Supertramp sa:Kan strulet ha att göra med att han kör någon special för att få 11-32 (läste att han cyklade med den kassetten) att funka med Di2? Krävs väl lång växelförare men den kombon kanske finns som standard för Di2 eller?
Finns en del proffs som kör med Ultegra bakväxel just för att kunna ha 32 som största bak. Kanske Froome gör det. Tror inte att man riskerar totalen genom att köra prototyp-grejor eller annat special som inte är utförligt testat...Supertramp sa:Henrik_E sa:Trasig DI2Supertramp sa:Vad hade Froome för problem? Bytte han cykel eller var det bara punka?
Kan strulet ha att göra med att han kör någon special för att få 11-32 (läste att han cyklade med den kassetten) att funka med Di2? Krävs väl lång växelförare men den kombon kanske finns som standard för Di2 eller?