Tour de France 2017

Tour de France 2017
Sitter i stugan med risig koll.
Vad är etapp 14 för typ?
Är de inne i alperna nu. Det börjar redan snackas om sista tempot.

Börjar dock undra om det inte finna fler på topp 5 som kan börja hänga av varandra ordentligt?

Tour de France 2017
Fjärdebrunn sa:
Sitter i stugan med risig koll.
Vad är etapp 14 för typ?
Är de inne i alperna nu. Det börjar redan snackas om sista tempot.

Börjar dock undra om det inte finna fler på topp 5 som kan börja hänga av varandra ordentligt?

Kolla in TDFs hemsida, den ger svar på allt du behöver veta. Även deras app är bra.

Tour de France 2017
Der Tony är nog ur slag. Men som jag sa GvA. Han var med ledargruppen halvvägs uppför sista backen igår, så han tycks vara i form.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Tröst-tittar idag, vaknade med nån slags virusvärk i hela kroppen så soffläge med tdF.

IMG_2150.JPG

Till min förvåning ser Look cykeln bra ut med cyklist på. Tyckte den var groteskt ful när jag såg den på bild första gången.

Tour de France 2017
Är det en "utbrytning" enligt TDF standardmall? 3 min och 3 man i gruppen som man sedan matematiskt tar in perfekt så inga andra utbrytningar kan skapas. BORING!

Tour de France 2017
Om du tycker det är kul att titta på tyck gärna det men gnäll inte på andra som ej delar din åsikt. Man kan faktiskt gilla cykling fast tycka att TDF har spårat ur och är tråkigt men det får man väl inte enligt viss PK maffia.

Tour de France 2017
Drosa sa:
Om du tycker det är kul att titta på tyck gärna det men gnäll inte på andra som ej delar din åsikt. Man kan faktiskt gilla cykling fast tycka att TDF har spårat ur och är tråkigt men det får man väl inte enligt viss PK maffia.
Jag skull kunna räkna upp femtiofjorton saker som jag tycker är illtrist med cykling.
Däremot känner jag inget behov av att göra dag ut och dag in...
Folk kan ju tro man är en gammal gnällgubbe som skriver gnälliga reaktionära insändare i lokaltidningen under signatur "observer" och "sanningssägaren" om man håller på så.

Tour de France 2017
MitchRapp sa:
Varför inga svenska med? Någon som vet om vi har några unga talanger som kan slå sig in om någon år?

Inte en jätteenkel fråga men till stor del avsaknad av utbredd cykelkultur med allt det innebär i form av klubbar, spons, media osv osv. Jämför med hockey eller längskidor.

Utöver det en finns en tydlig antipati mot landsvägscykling; attribut, trafik som bekräftas av tidningsskribenter mm och sporten omskrivs mest då det handlar om doping.

Vätternrundan som symbol för landsväg lockar inte heller. Det verkar bara jobbigt, inte kul, tom för mig som är cyklist. :)

Det är främst på damsidan det ser positivt ut.

Tour de France 2017
MitchRapp sa:
Varför inga svenska med? Någon som vet om vi har några unga talanger som kan slå sig in om någon år?
Tobias Ludvigsson, som väl är enda ProTour-proffset vi har idag, körde Girot och kommer troligen att köra Vueltan. Dock inte Touren.
På din andra fråga svarade Kristoffer R bra.

Tour de France 2017
Jag trodde att alla som inte gillar touren försvann med Sagan?

Btw är det den tätaste touren genom tiderna men eftersom alla måste underhållas varje minut räcker inte det?

Tour de France 2017
Kul ändå hur det smäller till nu, farten upp, smått panik att hinna fixa flaskor inom 2km etc. från vissa team som har svårt och vägen är krokig och smal. Sky gänget plockade massa väskor langning från vägkanten med ca 25 km kvar, såg genomtänkt ut.

TDG håller knappast men det är imponerande att hålla undan.

Tillbaka
Topp