Tour de France 2017

Tour de France 2017
Tour de France 2017
Konstigt att det aldrig är Sky eller Froome som gnäller om att vänta....

I fotboll håller alla på Barcelona eller Man U men i cykel hatar vi det bästa laget.

Tour de France 2017
Jag vet faktiskt inte vad SKY eller Froome har gjort för att bli hatade eller hånade? Åas följer ju jag inte LVG-cirkusen jättebra så jag har säkert missat en del saker.

Bara det att de blir hånade gör att jag gärna ser att de vinner.

Tour de France 2017
DT sa:
Fy f-n vad osportsligt att inte alla stannade när Froome fick punktering. :-(

Hehe, bra försök men nu var ju definitivt racet på!

Ser dock gärna att Bardet och A2Gr kör på för att vinna ledartröjan, har inte riktigt samma positiva känslor för Aru av någon konstig anledning.

Tour de France 2017
Johan A sa:
Jag vet faktiskt inte vad SKY eller Froome har gjort för att bli hatade eller hånade?

Att många ogillar Sky är inte så konstigt. De har enorma resurser och ett jättestarkt lag vilket i sig väcker antipati. Man hejar hellre på underdogen än dominanten (ungefär som att ett typiskt loserlag som Hammarby är populära även bland de som annars inte är så intresserade av f*****l). De tenderar ofta också att i kraft av sitt starka lag kontrollera loppen, vilket ibland leder till lite trist tävling med ett vitt tåg i täten uppför bergen. Ungefär som US Postal på sin tid.

Men det här buandet är verkligen astrist.

Tour de France 2017
Råkade vara på en restaurang vid Col du Galibiers norra början 14/7 o hörde o såg det lokala jublet över hemmaseger OCH att Froome förlorade tröjan. Vet inte säkert men fick intrycket att dessa Fransmän hellre ser Aru i gult.
Själv är jag impad av Froomes upphämtning!!!!!
Mollema ligger nu o borrar själv i den motvind som ofta uppstår på em när berget värmts av solen.

Tour de France 2017
Ok, så folk gillar inte laget för att de är starka och har pengar? Avundsjuka alltså? Jante sträcker sig utanför Sverige alltså?? :oD

Hoppas verkligen att Mollema håller!!

Tour de France 2017
Senast ändrad:
Tour de France 2017
Benati är grym i kantvinden och var väl största anledningen till att Contador gick loss i kantvinden för några år sen. Vet dock inte riktigt vad Benati ska använda kantvindsskillzen till i Moviestar, speciellt som Quintana är ute ur matchen. Lotto har ett par starka gubbar som nog kan göra molekyler av klungan.

Tour de France 2017
Spontant känns det väl inte som att Astana längre har så mycket lag att göra något med eller hjälp Aru "in case of trouble". Tror mer på Dan Martins och Yatesys chanser, där finns det mer än bara bergsgetter bland hjälpryttarna.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp