Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dödgrävaren sa:Handlar ju så sjukt mycket om bansträckningen och var TTn ligger. Roligare i fjol med mer berg och en berg-TT. Den TTn skilde verkligen pojkarna från mannen. Var väl bara Froome som åkte riktig TT-hoj i den etappen..?
Jag skulle nog säga som VoA var inne på, att arrangörerna i år försökt lägga upp touren för en TT-svag cyklist som Bardet med väldigt korta TT-etapper.Dödgrävaren sa:Handlar ju så sjukt mycket om bansträckningen och var TTn ligger. Roligare i fjol med mer berg och en berg-TT. Den TTn skilde verkligen pojkarna från mannen. Var väl bara Froome som åkte riktig TT-hoj i den etappen..?
Bama sa:Varför är det bara Sky som kan få sina stjärnor att kämpa för laget? Kwiatkowski har varit årets bästa hjälpryttare.
1999InlineOla sa:Det här var nog tristaste touren sen jag börja kolla 1989. Jämn men utan sting o action i åkningen. I princip attackbefriat i bergen, sövande defensiv gultröja med bästa laget, miserabla långtråkiga slätetapper med utbrytning dömd att bli inkörd nästan varenda gång, Sagan utslängd, han hade nog kunnat liva upp det annars. Quintana som i princip är den ende som kan köra ifrån Froome uppför totalt ur form. För egen del är nog Barguil stora behållningen.
Det var bättre förr/surgubben
GoranS sa:1999InlineOla sa:Det här var nog tristaste touren sen jag börja kolla 1989. Jämn men utan sting o action i åkningen. I princip attackbefriat i bergen, sövande defensiv gultröja med bästa laget, miserabla långtråkiga slätetapper med utbrytning dömd att bli inkörd nästan varenda gång, Sagan utslängd, han hade nog kunnat liva upp det annars. Quintana som i princip är den ende som kan köra ifrån Froome uppför totalt ur form. För egen del är nog Barguil stora behållningen.
Om man är/var LA-fan kan jag förstå om man gillade det. Mängden seriösa attacker mot honom när han hade ledartröjan var dock ungefär lika stort som antalet attacker mot Froome från Skycyklister i denna tour. Var väl en attack från Zulle på sista eller näst sista bergsetappen. Han hade dock väsentligen sumpat sina chanser tidigt i loppet och var vid attacktillfället så långt efter att det hade krävts en tokbonkning LA för att det skulle ha gett någon spänning.janolle sa:GoranS sa:1999InlineOla sa:Det här var nog tristaste touren sen jag börja kolla 1989. Jämn men utan sting o action i åkningen. I princip attackbefriat i bergen, sövande defensiv gultröja med bästa laget, miserabla långtråkiga slätetapper med utbrytning dömd att bli inkörd nästan varenda gång, Sagan utslängd, han hade nog kunnat liva upp det annars. Quintana som i princip är den ende som kan köra ifrån Froome uppför totalt ur form. För egen del är nog Barguil stora behållningen.
1999 var ju första gången Lance vann så då va det kul att titta på.
CarlPedal sa:TV4 visar visar alla etapper men struntar helt i sista etappen, eller ser jag fel?
JTF sa:CarlPedal sa:TV4 visar visar alla etapper men struntar helt i sista etappen, eller ser jag fel?
Börjar 16:35 på Sjuan -> http://dagenstv.com/se/chart/?cha=142
Marren sa:Froome är väl bästa cyklisten i ett överlägset och därmed tråkigt lag?
+1NLC sa:Marren sa:Froome är väl bästa cyklisten i ett överlägset och därmed tråkigt lag?
Vet inte om A2Gr eller Cannondale Drapac är särskilt mycket roligare eller intressanta lag. Orica Scott, Sunweb och Dimension Data känns betydligt roligare med en våga vinna attityd snarare än försvara sig till varje pris.
I vilken bemärkelse anser du att det är lustigt och varför?janolle sa:Det är ju lustigt att en Kenyan vinner. Men det vet vi ju först om 10-15 år.
janolle sa:Det är ju lustigt att en Kenyan vinner. Men det vet vi ju först om 10-15 år.
Jag tror det fortf är så. Tyckte att VoA nämnde nåt sånt i eftersnacket igår. Det är väl antagligen en bättre variant än hoppas på att åstadkomma nåt i stöket inne på Champs Elysee (säkert felstavat nånstans)... Blir oavsett kul att se vad som händer!GoranS sa:Hur är det, visst ger spurtpriserna bonussekunder!? Skulle Sky kunna försöka sig på en "fuling" där för att få Landa att passera Bardet? Förvisso svårt av väldigt många anledningar, men det kostar ju inte så mkt att försöka. Har för mig att Ullrich var uppe och knep några bonussekunder på en sen etapp det året han var närmast LA.
De gör de inte.GoranS sa:Hur är det, visst ger spurtpriserna bonussekunder!?.
ooms sa:+1NLC sa:Marren sa:Froome är väl bästa cyklisten i ett överlägset och därmed tråkigt lag?
Vet inte om A2Gr eller Cannondale Drapac är särskilt mycket roligare eller intressanta lag. Orica Scott, Sunweb och Dimension Data känns betydligt roligare med en våga vinna attityd snarare än försvara sig till varje pris.
Sedan tror jag att en anledning det upplevdes lite tråkigt i bergen i år är att "huvudutmanaren" Movistar inte var vad de brukar vara. Först förlorade de Valverde på prologen, och sedan visade sig Quintana vara ur slag. Tidigare år har ju de kunnat utmana Froome en del genom sina växelattacker.
NLC sa:Marren sa:Froome är väl bästa cyklisten i ett överlägset och därmed tråkigt lag?
DT sa:Hur många spurter har EBH och Greipel miss-timat egentligen? :-)
Men det var 195 kvar då så det är väl fem procentenheter lägre.GoranS sa:F.ö. var det på etapp 2 i år 161 med samma tid så 147 är inte extremt i år.
Johan A sa:För att Kenyaner inte kan cykla????
Sista etappen 2015 hade 100% samma tid.emmer sa:Men det var 195 kvar då så det är väl fem procentenheter lägre.GoranS sa:F.ö. var det på etapp 2 i år 161 med samma tid så 147 är inte extremt i år.
Men jag undrade om det fanns någon form av rekord och i år var (kanske?) etapp 19 med 147 av 165 följt av (kanske?) etapp 2 med 161 av 195...
Men det var ju alltjämt inte det jag undrade och om någon säger att 88% på samma tid inte är speciellt ovanligt är 82% på samma tid inget jättebra exempel på att det är vanligt.
Henrik_E sa:Enda som borde komma tillbaka från förr är Sidi-reklamen.
Deus sa: