Tour de France 2018

Tour de France 2018
Fegar med att tippa Gaviria, tycker Quick - Step var tydliga med att de inte tänkte låta utbrytningar gå iväg hur lätt som helst igår.

Tour de France 2018
Ja, det vore verkligen gubben i lådan! Han slog i och för sig Kittel igår i spurten om 151:a plats på etappen (för jag utgår från att de verkligen kämpade om den placeringen).

Tour de France 2018
Varför väljer vissa lag/cyklister att inte köra på sina aeroramar på en platt etapp som idag? Har inte sett någon i FDJ på aircode och såg att Zakarin satt på en Ultimate.

Tour de France 2018
Måste man vänta till etap 10 innan nånting händer?
20 mil klungkörning, en och annan som sticker och hämtas in i tid före målgång, klungspurt och nån av de tre-fyra spurtessen vinner.
Sicket sömnpiller. I år igen.

Tour de France 2018
Pfaff sa:
20 mil klungkörning, en och annan som sticker och hämtas in i tid före målgång, klungspurt och nån av de tre-fyra spurtessen vinner.
Gårdagens etapp stämmer inte så väl på din beskrivning.

Tour de France 2018
Carlton Kirby på Engelska Eurosport var helt säker på att Cavendish skulle ta det och missade nästan vad som verkligen hände eftersom han tjatade på så in i helvete om honom. För övrigt samma clown som började gråta när Froome vann en etapp i Vueltan.

Tour de France 2018
marr sa:
GoranS sa:
Pfaff sa:

Man glömmer fort.

Jag har i princip dragit ner tittandet till en kvart eller så. Just igår cyklade jag med klubben. :-)
Återkommer till etap 10.

Tour de France 2018
Fulldavai sa:
Varför väljer vissa lag/cyklister att inte köra på sina aeroramar på en platt etapp som idag? Har inte sett någon i FDJ på aircode och såg att Zakarin satt på en Ultimate.

Zakarin kör nästan alltid på Ultimate. Läste nånstans att han verkligen trivs på den och vill inte alternera mellan cyklar.

Lite som gamle Carlos Sastre som under några år ansåg att Zipp 202 var bäst till alla etapper :) eller Luca Paolini som ville ha cxr 80 trots 15 m/s i sidvind;)

Tour de France 2018
Pfaff sa:
marr sa:
GoranS sa:
Pfaff sa:

Man glömmer fort.

Jag har i princip dragit ner tittandet till en kvart eller så. Just igår cyklade jag med klubben. :-)
Återkommer till etap 10.
Varför har du hängt upp dig på etapp 10? Det är 9 som gäller.

Tour de France 2018
Henrik_E sa:
Pfaff sa:
marr sa:
GoranS sa:
Pfaff sa:

Man glömmer fort.

Återkommer till etap 10.
Varför har du hängt upp dig på etapp 10? Det är 9 som gäller.

Tja, Använder https://www.letour.fr/en/stage-10 som guide för kommande etaper. Nio kördes ju i våras, typ. Varför repris?

Tour de France 2018
Repris är väl att ta i och att återanvända vägar mellan lopp tycker jag inte är något problem, i synnerhet om det är intressanta vägar.

Tour de France 2018
Tour de France 2018
Pfaff sa:
GoranS sa:
Repris är väl att ta i och att återanvända vägar mellan lopp tycker jag inte är något problem, i synnerhet om det är intressanta vägar.

Iofs inte.

Men jag vill se berg! Genast! ?

Då bör du nog kolla Giro Rosa idag.
Med målgång på Monte Zoncolan, maxlutning på 22%, kommer det nog vara en och annan i det loppet som önskar att det vore en plattetapp istället.

//j

Tour de France 2018
Tour de France 2018
Ja, sammandrag av första veckan. Fokus på dagens och gårdagens etapp. Cyklisterna verkar inte vilja göra det hårt i år. Blir väl roligare nästa vecka om de inte fegar ur.

Tour de France 2018
Visserligen krävs det väl att sagan inte går i mål, men verkar som Gaviria sumpat sin chans till grönt i dag. Sist tillsammans med Greipel.

Senast ändrad:
Tour de France 2018
DT sa:
nisseson sa:
Japp, det beror på bronsmatchen idag. Samma sak imorgon med finalen.

Vad säger alla fotbollshatande cykelnördar på forumet om att man anpassar självaste TdF efter något så plebejiskt som fotbolls-VM, månntro? :-)
Nu är inte jag nån fotbollshatande cykelnörd, men iom att fotbolls-vm är det enda sport-event som lockar fler tv-tittare än TdF så känns det ok.
https://sportrutan.tvmatchen.nu/ovrigt/varldens-10-mest-sedda-tvsportevent/

Tour de France 2018
ooms sa:
DT sa:
nisseson sa:
Japp, det beror på bronsmatchen idag. Samma sak imorgon med finalen.

Vad säger alla fotbollshatande cykelnördar på forumet om att man anpassar självaste TdF efter något så plebejiskt som fotbolls-VM, månntro? :-)
Nu är inte jag nån fotbollshatande cykelnörd, men iom att fotbolls-vm är det enda sport-event som lockar fler tv-tittare än TdF så känns det ok.
https://sportrutan.tvmatchen.nu/ovrigt/varldens-10-mest-sedda-tvsportevent/

Noterar att det bara är tre evenemang på listan som går varje år. Två av dem är cykel och en foppol. Touren sägs ju dra 12 miljoner livetittare också, vilket är ca 11 miljoner mer än foppolsvm. Men å andra sidan så betalar de inte inträde och får dessutom mutor av sponskaravanen. Genomdopat alltså. :)

Idag kanske det öppnar upp sig för klassikercyklist. Jag drar till med Jasper Stuyvens.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp