Tour de France 2019

Henrik_E

Aktiv medlem
Tour de France 2019
Aldrig för tidigt att starta tråden. Tour de France 2019 kommer innehålla en 24% grusväg upp till bergsmålgången på Planches des Belles Filles enligt inrng.

Tour de France 2019
Dags att börja planera nästa sommars äventyr..

Bilagor

• 44762112_1869768389739198_2644996527671476224_o.jpg
    44762112_1869768389739198_2644996527671476224_o.jpg
    217.9 KB · Besök: 139
Tour de France 2019
Misstänker att de kommer att se till att gruset är rejält tillpressat. Annars kan det bli smått parodiskt. Lösgrus och 24% lutning med racerdäck lär vara rätt marigt.

Tour de France 2019
Gissar att Bernal kommer köra på hårt. Hans nyckelbensbrott strax innan Girot kan visa sig bli tur i oturen (= slippa köra girot -> pigg till Touren, tillsammans med att hans två största konkurrenter om kaptensplatsen har varit Froome och G).

Tour de France 2019
thomaslundstrom sa:
Gissar att Bernal kommer köra på hårt. Hans nyckelbensbrott strax innan Girot kan visa sig bli tur i oturen (= slippa köra girot -> pigg till Touren, tillsammans med att hans två största konkurrenter om kaptensplatsen har varit Froome och G).

Eller kan det (äntligen) bli så att Wout Poels slipper vara hjälpryttare i bergen, och kan köra som (delad) kapten med G och Bernal? Jag har velat se vad han kan prestera i ett treveckors etapplopp nu när han har kört så jäkla bra som domestique de senaste åren.

Tour de France 2019
Nästan tragiskt att Sky är så starka att de har två favoriter även om man tar bort Froome and G. Synd att Quintana inte verkar kunna komma tillbaka till sin forna form. Med bara ett individuellt tempo och mycket höghöjdsklättringar är detta år nog hans chans att någonsin vinna touren.

Edit: De heter ju inte Sky längre... Dessutom vill jag påpeka att jag inte är nån Sky/Froome-hatare. Jag tycker inte Froome är tråkig (rycker i nedförsbacke, kör kantvind med Sagan, kör 60 km/h in i en vägg...), och de har gjort mycket för att öka intresset för cykling i ett stort land som GB, men blir det för dominanta så kommer intresset att minska globalt...

Senast ändrad:
Tour de France 2019
gabbeon sa:
Johanssontranemo sa:
Med start i Bryssel, klart Merckx tar hem första etappen och håller gult till Paris.
Axel?

Cujo sa:
Jag tror Lars Ulrich trummar hem det!
Axl?

Man cyklar två eller tre mil på Bianchin, man drar på Eurosport, man dricker rosé med soda hela eftermiddan, man funderar på vart man skall äta råbiff sen på kvällen, man drar en Ricard med vatten och is till sista tio och sen går man ner på stan. Fan, kan det inte börja snart?

41A224C5-C797-42B2-ACAC-53F9B7814796.jpeg

Tour de France 2019
Alex Supertramp sa:
gabbeon sa:
Johanssontranemo sa:
Med start i Bryssel, klart Merckx tar hem första etappen och håller gult till Paris.
Axel?

Cujo sa:
Jag tror Lars Ulrich trummar hem det!
Axl?

Man cyklar två eller tre mil på Bianchin, man drar på Eurosport, man dricker rosé med soda hela eftermiddan, man funderar på vart man skall äta råbiff sen på kvällen, man drar en Ricard med vatten och is till sista tio och sen går man ner på stan. Fan, kan det inte börja snart?

Najs, vi har samma upplägg och concept :-)

Tour de France 2019
Är det någon som har erfanhet av att kolla live? Vi ska ner med husbil och cykla i sommar och funderar på att passa in col de l'iseran på den 19 sträckan. Om man ska ta cykeln upp hur lång tid innan måste man vara på plats för att få ta sig upp?

Tour de France 2019
otzii sa:
Är det någon som har erfanhet av att kolla live? Vi ska ner med husbil och cykla i sommar och funderar på att passa in col de l'iseran på den 19 sträckan. Om man ska ta cykeln upp hur lång tid innan måste man vara på plats för att få ta sig upp?

Det brukar finnas listat när de stänger olika vägar på både letour.fr och lokala myndigheters hemsida. Generellt skulle jag säga att du behöver vara där ca 3 timmar innan tidigaste ankomst enligt raceschemat om du cyklar upp.
Beror på de gendarmer som står för avspärrningarna, men min erfarenhet genom åren är att det inte är så lätt att snacka sig förbi om man skulle vara sen, det har funkat ungefär en gång av fyra.

Tour de France 2019
Är det inte ovanligt många lite kortare etapper? Speciellt bergsetapperna mot slutet. Är det för att främja aktivare race i backarna kanske?

Tour de France 2019
Appel sa:
Är det inte ovanligt många lite kortare etapper? Speciellt bergsetapperna mot slutet. Är det för att främja aktivare race i backarna kanske?

Jo det är en ”trend” just nu men givet hur ointressant den hypade 65 km korta etappen under fjolårets TdF så tror jag det är något ASO borde bruka med försiktighet. Den andra korta etappen på 109 km var vad minns mer händelserik, kanske för att den låg tidigare i touren eller för att jag gillade utfallet :-)

Tour de France 2019
Tour de France 2019
Tycker det börjar bli dags för en fransk segrare igen. Pinot är ofta rolig att titta på men han kan väl knappast försvara den gula tröjan om det skulle behövas. Bardet är för ensidig.

Tour de France 2019
Appel sa:
Tycker det börjar bli dags för en fransk segrare igen. Pinot är ofta rolig att titta på men han kan väl knappast försvara den gula tröjan om det skulle behövas. Bardet är för ensidig.

Pinot har väl själv uttryckt oviljan mot att bära favoritskap och gillar bättre regn och kyla för högsommarvärme vilket nog lirar dåligt med att vara franskt hopp.

Bardet kanske klarar pressen bättre men har han orkat träna något på TT-hojjen?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp