Tour de France 2019

Tour de France 2019
Finns det något sätt att kika på Tdf om man inte har Eurosport? Streams eller någon av standardkanalerna som kommer sända något? Vill minnas att jag kollade rätt mycket förra året på tv10 (?).

Tour de France 2019
Åttioåtta sa:
Finns det något sätt att kika på Tdf om man inte har Eurosport? Streams eller någon av standardkanalerna som kommer sända något? Vill minnas att jag kollade rätt mycket förra året på tv10 (?).

Verkar vara sportkanalen som gäller, iaf idag

Tour de France 2019
Nederländerländska målisens färgval på dräkten passar ju väldigt bra idag.
Hoppas det är ett gott omen.

(förlåt, men damernas VM final i f***oll spelas just nu)

Tour de France 2019
Jävla fitt-Eurosport till att krångla! Tur man kan streama en ombordkamera iaf, oxå får man lyssna på Filip & Fredrik ist. Men fan om de net fixar till on demand-versionen sen. Annars åker jag hem till Vacchi och kräver blixtanalys live.

Skål för Eddy för övrigt. Var vackert igår på grand départ. Cheers!

Tour de France 2019
Tänkte köpa streamingtjänst för att kolla touren i år, men jag blir förvirrad... Dplay kostar 79:- per månad och då ingår Eurosport 1 och 2. BARA Eurosport kostar 129:-, om man inte vill binda sig för ett år? Nåt stämmer inte, eller så ger Eurosport-tjänsten nån fördel som inte är uppenbar för mig.

Tour de France 2019
Henriken sa:
Tänkte köpa streamingtjänst för att kolla touren i år, men jag blir förvirrad... Dplay kostar 79:- per månad och då ingår Eurosport 1 och 2. BARA Eurosport kostar 129:-, om man inte vill binda sig för ett år? Nåt stämmer inte, eller så ger Eurosport-tjänsten nån fördel som inte är uppenbar för mig.

Det stämmer att något inte stämmer. EUS är dyr på egenhand. Jag kör själv Telia Play Lagom för ca 220kr och då ingår bland annat EUS

Tour de France 2019
Åttioåtta sa:
Just idag (och även fler dagar framöver) så kommer TV12 att sända TdF från ca 14-tiden och fram till etappmålgången.

Tour de France 2019
Henriken sa:
Man kan får strömmen utan kommentator. Om med utrikisk kommentator om man komplementerar med lämplig VPN.

Tour de France 2019
Valverde verkar vara redo för bergen.

Bilagor

• 4A95067E-318B-4EAE-9C34-51683C0268B8.jpeg
    4A95067E-318B-4EAE-9C34-51683C0268B8.jpeg
    268.7 KB · Besök: 192
Tour de France 2019
Enda fördelen med Eurosport Player är on demand-funktionen, så att man kan se etappen i efterhand om man så vill. Å andra sidan kör ju Eurosport en massa repriser på varje etapp hela vägen fram till nästa börjar typ.

Dplay premium verkar vara bästa alternativet alltså. Vacchi och Adamsson är ju ett måste.

Tour de France 2019
Alex Supertramp sa:
Enda fördelen med Eurosport Player är on demand-funktionen, så att man kan se etappen i efterhand om man så vill. Å andra sidan kör ju Eurosport en massa repriser på varje etapp hela vägen fram till nästa börjar typ.

Dplay premium verkar vara bästa alternativet alltså. Vacchi och Adamsson är ju ett måste.
Fast de visar aldrig hela etappen i repris, bara ett hopklippt sammandrag, som iofs visas om och om igen både på Esp1 och Esp2.
Håller med om V&A, halva behållningen ju, inte alls samma sak utan dem!

Tour de France 2019
ooms sa:
Alex Supertramp sa:

Fast de visar aldrig hela etappen i repris, bara ett hopklippt sammandrag, som iofs visas om och om igen både på Esp1 och Esp2.

Men enda alternativet om man vill ha on demand är eurosport player? Det kan nog väga tungt för mig, så här på sommaren är man ju tyvärr ofta upptagen med måsten på eftermiddagen.

Tour de France 2019
a.svensson sa:
Manurhin2 sa:
Verkar överlägset med skivor även uppför ?

M

Så länge som man har viktbegränsning på 6,8 kg för cykeln så fungerar det med skivor också.
Om man antar att Alaphilppes cykel vägde precis 6,8 kg så kan man fundera på om utgången hade varit en annan om man hängt på extravikt motsvarande viktskillnaden mellan fälg- och skivbromsvarianterna för fransmannens cykel. Jag tvivlar.

Över huvud taget tror jag att skillnaden för proffsen i de flest fall är rätt försumbar.

Senast ändrad:
Tour de France 2019
Henriken sa:
ooms sa:
Alex Supertramp sa:

Men enda alternativet om man vill ha on demand är eurosport player? Det kan nog väga tungt för mig, så här på sommaren är man ju tyvärr ofta upptagen med måsten på eftermiddagen.
Vad snackar du för goja? Det enda måstet på sommaren är ju TdF!

Tour de France 2019
Örjan Lax sa:
Åttioåtta sa:
Just idag (och även fler dagar framöver) så kommer TV12 att sända TdF från ca 14-tiden och fram till etappmålgången.

Stort tack för svar. Lyckades övertala sheriffen på jobbet att låta oss ha på det i bakgrunden.

Tour de France 2019
För totalen ofarlig utbrytartrio iväg i stort sett direkt efter start. Misstänker att de blir inhämtade. Spurtlagen kommer nog inte att ge bort en chans så här tidigt i loppet.

Tillbaka
Topp