Tour De France 2020.

mankis

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Presentationen är i kväll och start på lördag så klart..

Tyvärr utan svenskt deltagande men blir några veckors spännande tv ändå kan man hoppas.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
CyclingTips har också en bra guide

+ en story på hur man tänker runt risken att 2 positiva test (som kan vara falska) för vem som helst i teamet skickar hem hela laget

GoranS

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Man kan ju fråga sig om de två grupperna som Madiot pratar om ska behandlas individuellt även vad det gäller uteslutning. Skulle kunna bli intressant och ett lag har sina cyklister kvar men personalen är hemskickad. Kommer man att få cyklister rusa in på caféer som förr i tiden och länsa stället på mat och dryck?

"Madiot had previously offered up one potential solution: treat the riders and staff on a given team as two separate groups, allowing for two positive tests within each group before removal from a race."

a.svensson

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Team Ineos med en enda britt i laget. Luke Rowe.
Dom satsar förstås på fjolårsvinnaren Egan Bernal med Richard Carapaz som backup om nu den förstnämnda får problem.
Annars är känslan att om någon fransk cyklist skall ta touren igen är den kanske nu det ska ske.
Flera starka franska kaptenen som Bardet, Pinot, Alaphilippe och Cofidis Martin.
Eller varför inte en sloven?
Finns många om det helt klart, en av de mer svårtippade tourerna på förhand.

gabbeon

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Den enda jag vet som faktiskt har livesänt cykling var/är John Scott i Linné.
Jag brukar stappla in på första bästa sportbar och be dem byta kanal på en tv. Aldrig varit några problem, cykling sänds ofta på ganska ointressant tid när det är i det närmaste tomt i övrigt. Har testat olarrys på avenyn, ö-hamngatan och vid Järntorget, Glenns i Gamlestan och Red Lion vid Mariatorget.

Enda gången jag fick nej var i Budapest när det var nån slags handbolls-CL-match med ett ungersk lag.

ooms

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Jaha, idag kl 14 är det dags på Eurosport. Kommer de att sända hela eftermiddagarna som vanligt, tro? Känns som att det är stor risk att produktionen på mitt hemmakontor kommer att gå ner de kommande tre veckorna isf...😂

Sam00

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Jag har ju redan kört Tdf på Zwift för en månad sen.🙂

Hade ingen aning att de ska köra. Det kommer verkligen bli spännande efter så lång tid utan cykling.

Flurken

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Har ni ljud som funkar på eurosport/gcn? Mitt hackar så det inte går att höra
edit: kickade igång
edit2: Nope. Fransk teknik..

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Ser ut som de smetat på ny asfalt på vägen. Har inget minne av att det var så fin beläggning när jag var där i oktober.

1888

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Jaha, idag kl 14 är det dags på Eurosport. Kommer de att sända hela eftermiddagarna som vanligt, tro? Känns som att det är stor risk att produktionen på mitt hemmakontor kommer att gå ner de kommande tre veckorna isf...😂
Bara att ställa klockan x-antal timmar tidigare, klar lagom tills sändningen börjar och samvetet är rent :LOL: 🍻

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Det var skorrande ljud hela La course och det är det fortfarande på tdf, men det är så väldigt lite det skorrar så det är inget som stör. Kör Eurosport player.

Mayhem

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Lät på den brittiska kommentatorn som att det var rotorn som blivit skev i Alaphilippes krasch och att man därför bytte cykel istället för hjul. Vet inte riktigt logiken i det, kanske tog för lång tid om rotorn fastnat i oket?

Sivakov såg inte så kry efter sin krasch strax före heller, surt om man behöver bryta på första etappen…

Senast ändrad:

Henriken

Ny medlem
Tour De France 2020.
Ähum, nu måste jag ju skaffa streamingtjänst. Är det dplay eller Eurosport player som gäller, om det nu egentligen bara är TdF jag vill åt (och resten av cykelhösten såklart)?

mzi

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Varje gång strömmen hackar i GCN-appen så står det "Uninterrupted Coverage" på min teve. Lite ironiskt?

quid

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Vad det ser ut att göra ont 😳 Jäklar vad de vurpar i regnet.
Var några år sen jag följde touren senast, men 4 veckors sjukskrivning passar in rätt bra i år.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer