Manurhin2
Aktiv medlem
Tour de France, 2023
Såklart, det är ju inte kusken som vinner i trav.Det är cykeln som gör det ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såklart, det är ju inte kusken som vinner i trav.Det är cykeln som gör det ?
Fan! Cav hade bra tryck men inte uthålligheten.
Jag tror han kom att tänka på att 11T är ocyklingsbartCavs cykel verkar ha automatväxlat mellan 11t och 12t på upploppet, det var därför han fick sätta sig ner mitt i spurten, så han va inte bara trött. Tyckte väl det såg lite märkligt ut, aldrig sett honom sittspurta.
Ingen som tyckte att Girmay blev trängd?
Lanterne Rouge och de flesta av hans följare verkar tycka att JP skulle diskats. Själv tyckte jag Bini såg för långsam ut. Sen vet jag inte om det var Cav som stängde luckan till höger eller om det bara var vägen som var böjd.Ingen som tyckte att Girmay blev trängd?
NejIngen som tyckte att Girmay blev trängd?
Tappade han sista flaskan?
Kanske lite OT men ändå något jag undrar över.
Vad för sluttid skulle man få om Vätternrundan var en TdF-etapp? 31 mil är nästan 10 mil längre än längsta sträckan i TdF medans banprofilen på Vätternrundan är betydligt snällare än de flesta TdF-etapperna. Finns det några data att använda för att extrapolera fram en sluttid?
”Rekordet” för Vätternrundan blev väl 7:05 i år? Ca 44 km/h i genomsnitt.
Min erfarenhet begränsar sig till en etapp förra året beskriven i tråden Tour du Mont Blanch 12/7 2022Etapp #14 & 15 går ju i närheten av Geneve, dit är det lätt att ta sig.
Skulle man klara sig med typ taxi/tåg/buss för att kika på ett ställe av vardera två etapperna?
Någon som har bra koll på området och kan komma med tips?
Han tyckte han kom dumt till. Inte Jumbos TDF i år. Tycker de kört konstigt flera etapper och får inte till uppdragen åt WvA som dessutom inte fullföljer. Har kanske tankarna på annat, vad vet jag. Han ska ju bli pappa närsom.Varför slutar wout van aert spurta innan målgång idag ?
Är det bara jag som får känslan av "mycket skrik för lite ull" med de här tokspurterna 1 km från mål? Visst kör de hårt och nog får Pog några sekunder här och där men vill man inte hellre se något likt Col du Granon där det grillas på riktigt (oavsett vem man hejar på)?
Nu kollar jag på dansk tv. Där sade de innan racet att det var förmodligen beräknat att Jonas skulle tappa tröjan i dag. Det trodde jumbo-visa själv oxå i intervjuerna innan dagen. Efter sa säger Jonas att det gick överförväntan i dag och att han var överraskad att hans hjälpryttare följde med så långt som de gjorde för de skulle vila upp sig inför lördag och söndag där de har en annan strategi. Men du kanske vet bättre än Jonas och danska experterna hur Jonas har det ;)Håller med. Det har har blivit lite låst läge. Vingegaard har tappat självförtroendet o vågar inte gå tidigt, Pogacar vet att han plockar några sekunder varje målgång o sitter lugnt i båten tills mållinjen nästan är i sikte. Då kan det bli rätt lökig åkning som idag.
Nu kollar jag på dansk tv. Där sade de innan racet att det var förmodligen beräknat att Jonas skulle tappa tröjan i dag. Det trodde jumbo-visa själv oxå i intervjuerna innan dagen. Efter sa säger Jonas att det gick överförväntan i dag och att han var överraskad att hans hjälpryttare följde med så långt som de gjorde för de skulle vila upp sig inför lördag och söndag där de har en annan strategi. Men du kanske vet bättre än Jonas och danska experterna hur Jonas har det ;)
Säkert skit-mano!Cavs cykel verkar ha automatväxlat mellan 11t och 12t på upploppet, det var därför han fick sätta sig ner mitt i spurten, så han va inte bara trött. Tyckte väl det såg lite märkligt ut, aldrig sett honom sittspurta.
En anledning kan va att man inte vill ha Yates "up the road" utifall Pogacar skulle attackera. Va ju några halvflacka partier på sista berget o där kan man ha nytta av en lagkamrat. En annan kan va att man inte vill bjuda in Yates i matchen.Alltså, kan nån förklara varför Kuss måste hämta hem Adam Yates när han drar? Vore det inte bättre att bara låta UAE trötta ut sig på varsitt håll? Då hade kanske Kuss orkat dra Vingen när Pog gjorde sitt ryck. Jag förstår inte varför man måste markera ointressanta cyklisterna ryck.
Så ser som sagt danska experterna och Jumbo-Visma något helt annat… De förväntade exakt det jag skrev för det var för platt in till backen Och inget mer efter den. Så den passade Pogacar perfekt enligt de experterna. Och enligt JV själva så är de två nästa etapperna betydligt viktigare för Jonas och JV.Vet bara det jag ser o sen andra bergsetappen har Pogacar haft psykologiskt övertag. Vaddå över förväntan, förväntar han sig att bli frånkörd i 17km 7% backe? Hejar på Vingegaard så det är inte det men bollen är hos Pogacar för tillfället.
Enligt JV:s sportsdirektör var det för att de inte ville ha två UEA i toppen och bara Jonas där själv. Precis som Inlineola skriver..Alltså, kan nån förklara varför Kuss måste hämta hem Adam Yates när han drar? Vore det inte bättre att bara låta UAE trötta ut sig på varsitt håll? Då hade kanske Kuss orkat dra Vingen när Pog gjorde sitt ryck. Jag förstår inte varför man måste markera ointressanta cyklisterna ryck.