Tour de France 2025
Och var i mixen hamnar(Om jag inte är helt slut i skallen)
Gul
Grön
Rödprickig
Vit
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och var i mixen hamnar(Om jag inte är helt slut i skallen)
Gul
Grön
Rödprickig
Vit
Den hamnar väl på ärmarna av respektive tröja? Om jag inte minns @GoranS tidigare lektioner fel.Och var i mixen hamnar?
![]()
Bara om de tidigare varit världsmästare och bara på sina lagtröjor.Den hamnar väl på ärmarna av respektive tröja? Om jag inte minns @GoranS tidigare lektioner fel.
Precis. Har jag skrivit något annat har jag slarvat eller varit tillfälligt förvirrad.Bara om de tidigare varit världsmästare och bara på sina lagtröjor.
Missade visst den detaljen. Åter till skolbänken för mig.Bara om de tidigare varit världsmästare och bara på sina lagtröjor.
Lika relevant som F1 i Monaco eller valfri rallytävling enär det är avlysta vägar65 km/h på smala 30-vägar nu. Många körkort som hade rykt i Sverige.
Multi disaster day!Full fart för Jasper.
Lika relevant som F1 i Monaco eller valfri rallytävling enär det är avlysta vägar
Ja poängen var lite att vi inte brukar ha så mycket avlysta vägar på våra tävlingar i Sverige tyvärr.Lika relevant som F1 i Monaco eller valfri rallytävling enär det är avlysta vägar
Han var ju riktigt vass i fjol. Tre etappsegrar och gröna tröjan i Nice.Oj blev Biniam Girmay tvåa på dagens etapp alltså? Starkt! Såg nån video på Instagram igår om att han är den enda svarta i årets TdF? Kul för representationens skull, och kul för Eritrea.
Ja, det får man säga var en klar och odiskutabel seger.Gillar ju inte Jasper men han hade ju lekstuga
Ja, de som bara tittar på slutet på etapper som avslutas uppför missade något idag.Kantvind är rentav roligare än bergsetapper. :-)
Det där måste ju varit årets räddningAlpecin-cyklisten hade tur och lite skicklighet!
Den enda som blev besviken är den som riggat målkameran.Ja, det får man säga var en klar och odiskutabel seger.
Eller, fick man se någon riktig målkamerasekvens? Han kanske glömde att rigga den och är väldigt glad över att Philipsen tog det så klart.Den enda som blev besviken är den som riggat målkameran.
+1. Men "som vanligt" så var det bara Alpecin som hade sina ankor i rad på slutet. (Det enda vettiga "leadout"-tåget).Gillar ju inte Jasper men han hade ju lekstuga
Jodå, han hade 2-3 cykellängder på Girmay.Eller, fick man se någon riktig målkamerasekvens? Han kanske glömde att rigga den och är väldigt glad över att Philipsen tog det så klart.![]()
Ok, jag såg bara en filmsekvens tagen inte helt i höjd med mållinjen, aldrig något från den riktiga målkameran. Men som vanligt tittar jag inte så koncentrerat på det efter målgång (om det inte är något som känns oklart).Jodå, han hade 2-3 cykellängder på Girmay.
?Ja poängen var lite att vi inte brukar ha så mycket avlysta vägar på våra tävlingar i Sverige tyvärr.
Tex SM (linjelopp) i landsväg som gick nyss i Uppsala var väl inte avlyst? Istället stod det vakter som höll koll på trafik och vinkade förbi klungan. Kan vara så att jag har fel i detta och att majoriteten av våra tävlingar är avlysta, jag har till och med gärna fel gällande det.?
När det väl är tävling så är det ju avlyst. Ska vara iaf.
Snarare tvärtom, vakterna höll koll och vinkade fram annan trafik när det var säkert att passera. Dvs i närområdet (som flyttar sig runt banan) runt tävlingen/klungan är det helt avlyst. Och det var främst boende längs sträckan som fick passera när det var säkert att göra det. Det hade gått ut starka uppmaningar till annan trafik att undvika området. Viss del av sträckan var helt avlyst.Tex SM (linjelopp) i landsväg som gick nyss i Uppsala var väl inte avlyst? Istället stod det vakter som höll koll på trafik och vinkade förbi klungan. Kan vara så att jag har fel i detta och att majoriteten av våra tävlingar är avlysta, jag har till och med gärna fel gällande det.
Håller med. På förhand var han en av inte alltför många som kändes som rimliga utmanare till Remco på Caen-etappen. Nu får man väl i och för sig se hur bra Remco är där men i Dauphiné-tempot var han ju inte att leka med, trots en bana som borde passa de två stora bättre än den i Caen.Det som är väldigt tråkigt är att Ganna fick bryta. Hade sett fram mot att se honom i TdF, speciellt i tempo förstås.
Trodde inte att någon annan än polis fick dirigera trafik. När vi anordnade ett motionslopp (jag vet, inte samma som tävling) i min förra klubb var dom extremt tydliga med att vi bara snällt får be annan trafik att stanna, men att vi inte egentligen fick stanna någon trafik. Skillnaden var väl typ att det fanns skyltar om ”cykellopp pågår” osv men att vi inte fick höja handen (polistecken för stopp), blockera vägen etc.Snarare tvärtom, vakterna höll koll och vinkade fram annan trafik när det var säkert att passera. Dvs i närområdet (som flyttar sig runt banan) runt tävlingen/klungan är det helt avlyst. Och det var främst boende längs sträckan som fick passera när det var säkert att göra det. Det hade gått ut starka uppmaningar till annan trafik att undvika området. Viss del av sträckan var helt avlyst.
Fick inte O'connor samma tid som förstaklungan? De pratade om att tiden togs vid 5kmBåda bröderna Yates flera minuter bakom, liksom O’Connor, Storer, och inte minst Martinez. Redan nu upplagt för rödprickigt eller försök på vinst från utbrytningar ?
Enligt deras FB-sida ska det vara så:Fick inte O'connor samma tid som förstaklungan? De pratade om att tiden togs vid 5km
Kan det vara att de missat att korrigera?Det var vad som sades ja, men Visa bilaga 778310
Ah, såklart. Man ska kolla GC , inte etappresultat, för att se ”race tid”Han rankas som 34 i totalen 160 på etappen