miyatafarfar
Aktiv medlem
Tour de France 2025
Sluta lek National Geographic nu kontrollrummet! Hallå!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr så krävs det väl en krasch för att det ska bli spännande igen. Om inte Pogi klappar ihop fullständigt, vilket verkar föga troligt.
De kan ju ha satt på något större men hans standardutväxling är 1x 50 10-36 på S5:an eller 2x 52-39 10-36 på R5:an.undrar vilken utväxling Jonas kör, det ser ju ut som en rätt stor kassett, 2x & xplr bakväxel och 44t kassett?
Men att Pogi är tvåa på den listan i år är bara för att han tränat hårt och att cyklarna är så snabba nu för tiden!Imponerande vad snabba de var i mitten av 90-talet. Lite av en gyllene generation.![]()
Man ska också betänka att tex Riis och Indurain var fullvuxna karlar på runt 75kg, till skillnad från dagens benrangel.
Karln har ju camel toe för böveln.Visa bilaga 781027
Rena muskler på den tiden!
Mannen på bilden har nog inte ens topp-500 tid uppför dagens berg, om han ens kört det. Oftast klev han av Touren när dom kom till bergen.Visa bilaga 781027
Rena muskler på den tiden!
Men han hade stil! Det är värt mer.Mannen på bilden har nog inte ens topp-500 tid uppför dagens berg, om han ens kört det. Oftast klev han av Touren när dom kom till bergen.
Fortfarande sugen på det?Som sagt skulle lagt en hundring på MVDP..
Ok, att vara sur för att man blir ikappåkt och nerspurtad ger inga poäng i min bok. Visst, det händer att etappsegrar "ges bort". Ibland kan det t.o.m. finnas en viss logik i det. På Indurains tid snackades det i alla fall om att han medvetet inte gick för etappsegrar på linjeetapper för att konkurrenterna inte skulle hålla på och attackera ifrån honom.Jorgenson var solo i en utbrytning men Pogi kom i kapp o spurtade om honom o vann etappen.
Pogi ville väl inte ge bort segern till Visma. De var väl där de började.
Men sen hade de väl vart lite irriterat mellan de tidigare i veckan.
Härligt att Vingen tränat på explosivitet för att bättre tampas med Pogi, men verkar ha tappat den där riktiga klättrarförmågan.
Det är vingen som är sämre, Pogi är mer normal jämfört med förr om åren tänker jag. De övriga var mycket närmre Vingen än andra år, så hans inriktning på att bli mer exsplosiv kan inte annat kallas än ett riktigt fiasko.
Härligt?!? Fattar inteHärligt att Vingen tränat på explosivitet för att bättre tampas med Pogi, men verkar ha tappat den där riktiga klättrarförmågan.
Det är vingen som är sämre, Pogi är mer normal jämfört med förr om åren tänker jag. De övriga var mycket närmre Vingen än andra år, så hans inriktning på att bli mer exsplosiv kan inte annat kallas än ett riktigt fiasko.
Nja, Big Mig var väl där eller kanske ngt kilo till medan Riis väl inte var så mkt över 70 kg?Man ska också betänka att tex Riis och Indurain var fullvuxna karlar på runt 75kg, till skillnad från dagens benrangel.
Jag tänker så att de övriga, plats 4-10 var mycket närmre i klättringen, närmre vingen. Relativt alla andra har han inte förbättrats, eller till och med tappat förmåga. Förr cyklande han ifrån alla uppför, jag tycker han ser klenare ut, relativt alla andra som är med, mot hur det varit förr. Förklaringen är att han tränat för att få bättre "klipp", så han ska hänga med i pogis fartökningar/spurter, men han har nog försakat den där riktigt segheten.Härligt?!? Fattar inte
Jag tror däremot att de är så enkelt att Pogi är så mycket bättre än alla andra.
Du kan jämföra Vingens tidigare tider från ex 2022. Vingens tid då är fortf över en minut långsammare än Pogi idag. Pogi cyklade nästan 3min långsammare 2022.
De är ju den näst snabbaste tiden som cyklats på denna sträcka. Snabbaste är Riis.
Vingen tid 2025 är 28 snabbaste. 2022 tid är den 19 snabbast tiden i TdF.
De är 42 sek diff
Det kan bli riktigt tufft för spurtarna om bergsgubbarna kör för fullt.Blir dagens stora snackis idag "time cut"?
Intressant jämförelse, Pogacar har verkligen hittat the next level.För er som gillar siffror o nörderi så såg Hautacam 30 i topp listan ut så här inför dagens etapp. Ser likadan ut efter dages etapp förutom att Pogacar gick in på plats 2 med 35:11. Vingegaard var va 30s långsammare än 2022 när han körde ifrån Pogacar i samma stigning.
Ring in till supporten och ångra, säg att det var ett ärligt misstag!Jag vet inte om jag ska posta här eller i misärtråden:
Min fru valde häromdan om sitt kanalpaket på Tele2Play och Eurosport "försvann"
Valbart igen om 30 dagar![]()
Hur går det ens till när man tappar något man varit bra på, på vadå bara ett år? Två år? Och hur har Pogacar blivit SÅ mycket bättre på ett-två år? Ätit mycket mat och tränat hårt?Jag tänker så att de övriga, plats 4-10 var mycket närmre i klättringen, närmre vingen. Relativt alla andra har han inte förbättrats, eller till och med tappat förmåga. Förr cyklande han ifrån alla uppför, jag tycker han ser klenare ut, relativt alla andra som är med, mot hur det varit förr. Förklaringen är att han tränat för att få bättre "klipp", så han ska hänga med i pogis fartökningar/spurter, men han har nog försakat den där riktigt segheten.
Wilander fick frågan ganska ofta, särskilt runt wimbledon, varför tränar han inte mer på att spela vid nät? Han svarade bara att tränar han det, blir det andra sämre, det hinner inte tränas lika mycket.
Jag tycker det ser ut som det mönstret gäller vingen och hans träning för att bli "snabbare", han har nog blivit det, han ser rappare ut vid hastighetsökninger och spurter, men han orkar inte uppför på samma sätt som förr. Det var större avstånd mot resten tycker jag mig minnas.
Kanske går snabbare att hitta ny fru?Jag vet inte om jag ska posta här eller i misärtråden:
Min fru valde häromdan om sitt kanalpaket på Tele2Play och Eurosport "försvann"
Valbart igen om 30 dagar![]()
watts2win.eu
Vingen kraschade ju i våras och fick hjärnskakning. Förra våren låg han på sjukhus i två veckor med brutna revben. Då måste man vara försiktig med träningen och missar mycket kvalitet, på den nivån kan det vara avgörande.Hur går det ens till när man tappar något man varit bra på, på vadå bara ett år? Två år? Och hur har Pogacar blivit SÅ mycket bättre på ett-två år? Ätit mycket mat och tränat hårt?