Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wahoo o Speedplay är samma.SPD-SL såklart.
Bahrain - Shimano
Alpecin - Shimano
Groupama - Shimano
Ineos - Shimano
Intermarché - Shimano
Arkea - Shimano
Bora - Shimano
Quick-step - Shimano
Jayco - Shimano
PostNL - Shimano
UAE - Shimano
Astana - Shimano
(~66% Shimano)
Cofidis - Look
Decathlon - Look
(~11% Look)
EF - Wahoo
(~5% Wahoo)
Lidl - Time
Movistar - Time
(~11% Time)
Visma - Speedplay
(~5% Speedplay)
Skulle väl leda till att alla spurtare droppar av under tredje veckans bergsetapper men det kan det kanske vara värt.Verkligen en kul avslutning idag, en värdig etappvinnare såväl som en värdig slutvinnare!
Hoppas att den här finalen återkommer, för den var festlig. :-)
Jag njöt ju definitivt mer av att titta på dagens etapp än i vanliga fall. Trots detta tycker jag de ska hålla fast vid klassisk champs-avslutning med spurt. Av anledningen du skriver men också pga att det skulle bli alldeles för kaotiskt om det skulle vara små avstånd i totalen. Som idag med GC tiderna tagna 50 km från mål hade funkat, men det är ju konstigt.Skulle väl leda till att alla spurtare droppar av under tredje veckans bergsetapper men det kan det kanske vara värt.
//j
Jag njöt ju definitivt mer av att titta på dagens etapp än i vanliga fall. Trots detta tycker jag de ska hålla fast vid klassisk champs-avslutning med spurt. Av anledningen du skriver men också pga att det skulle bli alldeles för kaotiskt om det skulle vara små avstånd i totalen. Som idag med GC tiderna tagna 50 km från mål hade funkat, men det är ju konstigt.
Nä, kör Montmartre-slingan var femte år eller något.
Ja, verkligen!Det hade väl varit fantastiskt om det var race även sista dagen?
Även för världens bästa så finns det ju någon gräns för vad man pallar med och hur det sliter psykiskt.Någonting har hänt med honom under den här touren. Han är trött. Det kan ju gå över med lite vila efter en väldigt utmattande tour, men han uttalar sig ju på sätt som han aldrig gjort förut. Blir med största sannolikhet ingen Vuelta efter vad han sagt om det, trött på touren, pratar om att han antagligen kommer lägga av om tre år, mm
Tredje?Pogge har ju nästan själv slagit Vismas urstarka uppställning. Inte visat sprickor i fasaden ens på ”dåliga” dagar. De har dock Vinge haft så utan att behöva överprestera har han kunnat kontrollera konkurrenterna.
I några av de mest episka stigningarna har han briljerat i tredje toursegern.
Jag uppfattar dock Pogge som en glad skit som vill kunna köra på inspiration och glädje. Får han inte det är det inte lika kul.
Man kan ju hoppas att Pogi fortsätter i flera år till, Vårklassiker, Girot, Tdf -- !! Men å andra sidan, han verkar vara en smart typ, som redan tjänat stora summor och kanske tröttnat lite på all träning. Spelar väl ingen roll om han vinner 4,5 eller 6 Tdf. Han kanske vill enjoy and relax istället !?
Dissade Total Energies-cyklist i år. Resultat: topp 10 i sammandraget.Alltså, jag fattar att man vill bjuda in franska lag men Total Energies laguppställning gör väl ingen människa glad? Sagan lämnade verkligen ett tomrum där.
Vem har Jordan Jegat smörat för för att få en grupp uppkallad efter sig två dagar i rad?
Det var verkligen en fantastisk körning av WvA!Vet inte om ni funderat på det men söndagens etapp var första gången Pogacar blev regelrätt frånkörd sen vm 2023...det är inte så enkelt att ställa av den gubben.
Kul artikel om Lipo:
![]()
Tour de France: Florian Lipowitz - Weißes "Märchen" in Paris
Florian Lipowitz beendet die Tour de France in Paris auf Platz drei und gewinnt das Weiße Trikot des besten Nachwuchsfahrers. Es ist der vorläufige Höhepunkt eines ungewöhnlichen und steilen Aufstiegs.www.sportschau.de
Nej. Inte i närheten av samma sort cyklist. Mer Peter Sagan kanske.. Men bättre, relativt.
Vet inte om det tagits upp i tråden, men enligt GCN fick han 8 månader villkorligt, 500 euro i böter, 5 års förbud från tillträde till idrottsarenor. Han hade dock tydligen dömts tre gången tidigare för liknande händelser.En idiot fick sig i alla fall en läxa igår.
![]()
Tour de France security take down another stage finish infiltrator in Valence
Man tried to cycle across the finish line minutes before Jonathan Milan won the stagewww.cyclingnews.com
Vet inte om det tagits upp i tråden, men enligt GCN fick han 8 månader villkorligt, 500 euro i böter, 5 års förbud från tillträde till idrottsarenor. Han hade dock tydligen dömts tre gången tidigare för liknande händelser.
Gigante kan nog glömma totalen efter denna etapp.Borde kunna bli rätt bra fajt i touren idag med en cat 1-klättring och bara en utförskörning efter det ner till målet.