Tour de France snack.

Tour de France snack.
Sorry missade det.. satt och räknade på olika parameter som påverkar beräkningen av energiförbrukningen och hur detta kan påverka pulsklockar... Jag har varit otrogen och tittat på ett annat forum.. :-(

Tour de France snack.
tror tyvärr det kan vara brist på kravallstaket på vissa delar av sträckan!!!!!
- Om folk är vilda nu, hur blir det inte när topp-killerna kommer?

Tour de France snack.
klippt från http://www.letour.fr/2004/us/index.html

---------------

Armstrong's Bike Lighter Than Legal Limit...
Lance Armstrong's bike has not passed the UCI's standards. It has weighed in at 6.780kg. The legal requirement is for the bike to be no less than 6.8kg. The rider who will contest today's stage in the yellow jersey has to add weight to his carbon-fibre Trek bike before he starts the stage at 4.58pm.

----------------

Jaha, på med 20 gram till, ett flaskställ kanske

Tour de France snack.
Fan dig saltgurkan, jag var precis på väg att lägga in samma citat!

Jaja, ventillock? eller slänga in en länk på kedjan? Lägga på en till linda runt styret?

Tour de France snack.
Kravallstaket del II.............

Det finns kravallstaket på nedfarten också... Enligt Eurosport kommentatorerna..

Tour de France snack.
Hehe... Det finns ju döskallar man kan skruva på, men de är väl bara till bilventil. Nä, men Armstrong skulle aldrig lägga på vikt längst ut på hjulen, man vill ju hålla den roterande vikten så låg som möjligt.

Tour de France snack.
Kul att man har minimumgräns på cykelvikt för ryyternas säkerhet.. Så t.ex. Cervelo har ökat vikten på krankpartiet för att klara vikten - vilket påverkar säkerheten negativt... :-)

Tour de France snack.
Varför påverkar ett tyngre vevparti säkerheten negativt?
Visst, det verkar dumt att göra vevarna tyngre, man kan ju bara byta ut kolfiber styret eller stolpen till vanliga aluminium. Det blir hållbarare dessutom om man vurpar.

Tour de France snack.
Vi vet fortfarande inte hur många kravallstaket dom har, men det finns 700 snökanoner.. och så säger flickvännen att man inte får nått ut av att titta på TV!?

Tour de France snack.
Heras sviker igen...

Nja, det där med tyngre vevarmar betyder nog inte mycket, men utöver det du nämnar, så påverkar man viktfördelningen och cykeln blir mer benägen att skrida ut när friktionen minskar... Som på blöta vägar när CSC kör genom svängarna..

Tour de France snack.
Snart kommer man köra tandem uppför L'Alpe d'Huez, först cyklisten och sen en kartläsare som guidar cyklisten bland åskådarna. Man ser ju för fan inte hur vägen går!

Tour de France snack.
Kära nån... Vad kan man säga om Armstrong? Finns inga ord som kan beskriva honom. Jamenar "robot"? Låter inte så trevligt men han kör ju för fan som en maskin!

Tour de France snack.
TK Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kära JT, då ingen annan vågar, så sätter jag en
> maximbar på
>
> Armstrong
> Ullrich
> Klöden
>
> ..och Armstrong tar in 2 minuter på Basso

Jag behåller min maximbar ;-)

Tour de France snack.
ojojojoj! vilken underbar seger, 39:41!

gillade komentaren som jag såg i asfalten "rip there balls of, lance" =)

Såg 2 svenska fanor på olika ställen, i måste ju vara inline olas!

Tour de France snack.
Hallo där du snodde "mitt" citat!!

Gillade uppmaningen på vägen
"rip their balls of Lance"!

... Lance hade både studerat och läst rutten!!

Tour de France snack.
Helt otroligt! Han krossade alla. Körde om Basso och utklassade Ullrich! Om man blir så bra av testikelcancer blir man nästan lite sugen.. Skämt åsido.
/Johan

Tour de France snack.
.. Synd om spänningen...
men han är grym, grym, grym mycket GRYM!!
Hoppas han kör nästa år också...

minuspoäng till åskåderna både för att dom står i vägen och att dom osportsligt mobbar och "buar" hela vägen.

Tour de France snack.
Ja det är pinsamt att bua åt en MÄSTARE...Men det är väl fransoser som inte gillar Usa..
Isåfall ska man väl bua åt deras president

Tour de France snack.
Verkligen skönt att inget hände på den oskyddade delen. Det var ju nån dåre som puttade till Ullrich. De får fan fixa staket till nästa år. Funtar faktiskt på att åka ner och kolla nästa år.
/Johan

Tour de France snack.
Här kommer den alternartiva listan... Stor förlorare med de nya reglerna på lagtempot är nu Mancebo som förlorar sin topp 5 placering på det. Stor vinnare är Voeckler och delvis Oscar Pereiro..

1 Lance Armstrong (USP) 00:00:00
2 Ivan Basso (CSC) 00:04:44
3 Andréas Klöden (TMO) 00:05:42
4 Francisco Mancebo (IBB) 00:10:05
5 Jan Ullrich (TMO) 00:08:34
6 José Azevedo (USP) 00:09:19
7 Georg Totschnig (GST) 00:13:35
8 Thomas Voeckler (BLB) 00:18:01
9 Carlos Sastre (CSC) 00:13:52
10 Pietro Caucchioli (ALB) 00:15:25
11 Levi Leipheimer (RAB) 00:15:57
12 Gilberto Simoni (SAE) 00:15:41
13 Oscar Pereiro sio (PHO) 00:15:27
14 Mickael Rasmussen (RAB) 00:19:51
15 Christophe Moreau (C.A) 00:18:55
16 José luis Rubiera (USP) 00:21:31
17 Richard Virenque (QSD) 00:21:21
18 Vladimir Karpets (IBB) 00:20:22
19 Laurent Brochard (A2R) 00:22:21
20 Stephane Goubert (A2R) 00:22:50

Tour de France snack.
bigmollo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkligen skönt att inget hände på den oskyddade
> delen. Det var ju nån dåre som puttade till
> Ullrich. De får fan fixa staket till nästa år.
> Funtar faktiskt på att åka ner och kolla nästa
> år.
> /Johan

Skulle vara jävligt kul att åka ner!

Tour de France snack.
Dricka bira uppför vet jag, stupa tidigt.. så står ni inte i vägen som alla andra som har hittat på samma idé..

Tour de France snack.
*Den alternartiva listan... Stor förlorare med de nya reglerna på lagtempot är nu Mancebo som förlorar sin topp 5 placering på det och Voeckler som förlorar 5 platser... *

Tillbaka
Topp