Tour de France snack.

Tour de France snack.
Bäckstedt var väl näst sist i förrgår?

Nu närmar de sig dagens första stigning col d´ichere, kategori 3:
POSITION.gif

Tour de France snack.
F.d. XC-cyklisten Cadel Evans har stuckit lös tillsammans med en liten grupp som oxå innehåller en lagkamrat till honom, väldigt intressant, hoppas på honom idag! han är ju kapabel klättrare så han borde kunna överleva rätt bra över Col d'Aubisque.

Härlige attackcyklisten Flecha är med där också men hans klätterförmåga är inte riktigt lika skarp

Tour de France snack.
Hörde om tävlingen, där man ska smsa in, och började undra. Pågår tävlingen i 1,2 eller 3 länder? Minst två, eftersom de åker till Karlsruhe, men är även Spanien inblandat?

Tour de France snack.
"Sastre goes back to the peloton and Kasheckhin actually stops, rides across the road in front of the peloton and heads back down the mountain. How bizarre is that?!?

He has a bleeding nose after being hit by a fan. He's with the race doctor."

Tour de France snack.
Ola-> Jag såg det där, vilken jävla idiot! Hade ju kunnat sluta hur fan som helst! Lustigt bara att han inte hade några glasögon, eller de kanske slets bort i smällen? Fartvinden lär ju vara högst påtaglig, fast kanske inte i klungan?

Tour de France snack.
jag är lite ny på det här med cykeltaktik men finns det någon logisk förklaring på Vinikourovs agerande. Även idag åker han jojo i fältet , attack för att köra slut på sig och efter vila en ny attack o.s.v..

Vad är hans syfte? Det verkar inte vara att han kör för teamet direkt, har han helt fria tyglar?
/Mats

Tour de France snack.
dojan skrev:
-------------------------------------------------------
> jag är lite ny på det här med cykeltaktik men
> finns det någon logisk förklaring på Vinikourovs
> agerande. Även idag åker han jojo i fältet ,
> attack för att köra slut på sig och efter vila en
> ny attack o.s.v..
>
> Vad är hans syfte? Det verkar inte vara att han
> kör för teamet direkt, har han helt fria tyglar?
> /Mats
>

Ullrich kanske tycker att han klarar sig bra ändå, han har ju Basso och Armstrong att "hålla i handen";)?

Tour de France snack.
Nu bär det nerför och ut på platten. Rimligtvis kan ju inte Cadel Evans ha en chans när Armstrongs grupp närmar sig på platten? Det måste ju vara tufft att ligga ensam de sista 64 kilometrarna cå Armstrongs grupp enbart är lite över 4 minuter efter på etappen. Cadel Evans är ju c:a 12 min efter totalt vilket ju gör det intressant för Armstrong, Basso Rasmussen och Ullrich att sätta Evans på plats.

Tour de France snack.
Discovery lär inte jaga i och med att det inte spelar nån större roll för dem om Evans blir 12 eller 6 minuter efter Armstrong i sammandraget när dagens etapp är avslutad. Gerolsteiner, Phonak, Illes Balears och T-Mobile borde däremot rimligen vara mer intresserade av att hinna ikapp eller åtminstone minimera avståndet.

Senast redigerad av en moderator:
Tour de France snack.
dojan skrev:
> jag är lite ny på det här med cykeltaktik men
> finns det någon logisk förklaring på Vinikourovs
> agerande. Även idag åker han jojo i fältet ,
> attack för att köra slut på sig och efter vila en
> ny attack o.s.v..
>
> Vad är hans syfte? Det verkar inte vara att han
> kör för teamet direkt, har han helt fria tyglar?
> /Mats
>
>

Hans syfte kan vara att försöka trötta ut Armstrong genom att hela tiden attakera och försöka göra slut på Armstrongs hjälpryttare.

Tour de France snack.
Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Tour de france är kul att se, men MotoGP rockar. Dessutom är touren avgjord redan innan...

Tour de France snack.
Om det var 4:1 med 5 minuter kvar i VM mellan Tre Kronor och Finland, tror du att SVT skulle byta till Dagens V75 bara för att "alla vet vem som kommer att vinna ändå"?

Tour de France snack.
Daner skrev:
> Om det var 4:1 med 5 minuter kvar i VM mellan Tre
> Kronor och Finland, tror du att SVT skulle byta
> till Dagens V75 bara för att "alla vet vem som
> kommer att vinna ändå"?

Jag glömmer inte när Sverige lågunder med 5-1 mot finland...
Om man någon gång råkar i gräl med en finne, säg bara kuusi - viisi

Tour de France snack.
Vad tror happys tourexperter om morgondagen med årets längtsta etapp? Vacchi tippade visst klungspurt medan cyclingnews tror att en stor utbrytning kommer att hålla. Själv har jag ingen aning, men utbrytningar är kul!

Tour de France snack.
Jag tror Davitamon-Lotto kommer köra hårt för att ta in en utbrytning mot slutet av etappen. De två kvarvarande svenskarna har varit anonyma, vågar vi hoppas på något imorgon?

Tour de France snack.
Ang. dagens etapp: Tror det var första gången i mitt ciclo-tifosiga liv som jag såg Jan Ullrich STÅ UPP och attackera ur sadeln.

Vackert. =)

Vad heter "allez" på düska?

Tour de France snack.
Hehe, det var härligt att se Ullrich attakera, synd bara att han gjorde det på dagens (nåja, gårdagens) etapp istället för i de riktiga bergsetapperna med bergsmålgång. Hoppas han kan svara bra på det individuella tempot på lördag!

Tour de France snack.
Det tror jag också, men jag hoppas på en jämn fajt som 2003 när Ullrich vurpade i en hal högerkurva. Kom ihåg, Lance har inte vunnit en enda etapp 2005, och tempot är hans enda kvarvarande chans (kanske torsdagens också) så han kommer ge järnet!

Tour de France snack.
Crossmax äger! skrev:
> dojan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag är lite ny på det här med cykeltaktik
> men
> > finns det någon logisk förklaring på
> Vinikourovs
> > agerande. Även idag åker han jojo i fältet ,
> > attack för att köra slut på sig och efter
> vila en
> > ny attack o.s.v..
> >
> > Vad är hans syfte? Det verkar inte vara att
> han
> > kör för teamet direkt, har han helt fria
> tyglar?
> > /Mats
> >
> >
>
>
> Hans syfte kan vara att försöka trötta ut
> Armstrong genom att hela tiden attakera och
> försöka göra slut på Armstrongs hjälpryttare.

Det verkar som att världens samlade cykelexpertis står lika frågande till detta som vi. Förklaringen Crossmax ger är väl den mest rimliga. Den lämnar dock frågan "Varför är det ofta Ullrich som hämtat in Vino's attacker?" obesvarad. Som jag tror jag skrev innan, jag hoppas det blir lite mer ordning och reda och ett tydligare fokus nu när Godefroot (manager i T-Mobile) avgår. Innan Touren var det mycket snack om att T-Mobile hade "tre möjligheter att vinna" med Ullrich, Klöden och Vino och "vi får se vem vi kör för". Men det är klart, har man en stjärna (Ullrich) utan känsla för taktik så är det kanske inte så lätt att organisera något.

Tour de France snack.
Idag är det upptill Davitamon och Cofidis att hålla tempo i klungan. En utbrytning kan hålla men det är nog runt 70% chans att det blir en klungspurt som avgör dagens etapp. McEwen håller jag som klar favorit idag.

Tour de France snack.
Jag gissar Grouppo Compacto när det är dags för målsprint.

Ja, Vinos attacker har varit underhållande att se men man undrar hur det rent strategiskt har haft för inlytande på T-Mobiles framfart i GC. Inte mycket tydligen.

Tour de France snack.
12 mil kvar nu och 12 minuters försprång. Om inte klungan sätter ordentligt med fart snart så håller utbrytningen. Håller alla tummar för Lövqvist!

Tour de France snack.
Shit, utav alla dagar väljer man denna att vara på jobbet...
Lövet i utbrytning. Jag tror jag skippar detta och åker hem och bänkar mig framför Eurosport med en kall och en Becherovka.

Tillbaka
Topp