Tour du Mont Blanc

Tour du Mont Blanc
Då drar jag till med en egen gissning för Paul D upp till GSB.
Han passerar toppen kl 12.44.
Jag tror du kommer att vara närmare än trackerns gissning. En viss indikation kan man ju få när de första passerar GSB. I Bovernier var de alltså ca 54 min före Paul D. Kan tänka mig att de åtminstone dubblerar det till GSB.

Tour du Mont Blanc
När cyklisterna kommer ner till Aosta säger prognosen att det ska vara 36 grader vid 15-tiden. ??
Det gäller att komma ihåg att fylla vattenflaskorna för stigningen upp till Col du Petit Saint Bernard(52 km) på 2188 möh.

Tour du Mont Blanc
Förste cyklist på toppen ab CdPSB.

n°83 - BOURGEOIS Guillaume

Petit-Saint-Bernard13:25:33245.1km8:24:2029.1km1:28:56

Edit: P isf G

Senast ändrad:
Tour du Mont Blanc
Noterar att Paul D plockade 32 placeringar mellan Bovernier och GSB och vid GSB var 242:a. Fortsätter han avancera är han snart uppe på första halvan.

Tour du Mont Blanc
Jag undrar om dotwatchingen verkligen baseras på aktuell position. Min gissning är att de utgår från extrapolerad position baserat på snittfart till senast passerade kontroll.

Tour du Mont Blanc
I stort sett bara nerför nu till rep två som dras klockan 20.00. Ska inte vara några problem. Sen är det repet uppe vid Roselend 22.30. Borde finnas mkt gott om tid att klara av den stigningen på.

Tour du Mont Blanc
Jag undrar om dotwatchingen verkligen baseras på aktuell position. Min gissning är att de utgår från extrapolerad position baserat på snittfart till senast passerade kontroll.

Ja, nästan helt säker på att det är så. Jag satt och kollade på kartan, och dotten började närma sig kontroll 6 utan att det fanns en tabell-entry för 5an när den helt plötsligt försvann och började om från 5. Då när klockan var 17:08 och det blev en tabell uppdatering för 5an.

Den extrapolerar nog utan att ta hänsyn till om det lutar uppför eller nedför.

Tour du Mont Blanc
Tidtagningsstationen på Cormet de Roselend verkar vara ur funktion. Hittar inga mellantider på någon cyklist där. Innebär att nästa digitala livstecken vi kan vänta från Paul D är vid målgång.

Tour du Mont Blanc
Just nu 139 cyklister i mål. Med tanke att Paul D var 212:a vid BSM så dröjer det sannolikt en stund innan han passerar mållinjen.

Tour du Mont Blanc
Den andre svensken gick i mål för en halvtimme sen och han var drygt halvtimmen före Paul D i BSM. Skulle alltså kunna vara dags för målgång för Paul D inom en rätt snar framtid.

Tour du Mont Blanc
Det kostar på att ligga på topp. Vi har tålamod. Krya på dig!
+1.

Råkade på tråden imorse, hann halvvägs innan jag stack ut o cyklade, men den var en bra inspiration, valde så många backar jag hann med.
Bra jobbat Paul D! Att bli kass i halsen av hårt arbete på höjd är ganska vanligt. Liksom att bli kass i allmänhet av riktigt hård ansträngning såklart. Krya på dig.

Tour du Mont Blanc
Tråkig avslutning på äventyret. Hoppas du repar dig snart, Paul D.
På den tiden jag åkte skidor för att hävda mig på Vasaloppet var jag förkyld var sjätte vecka typ.
Troligen överträning och barn i huset som tog hem smittämnen.
Nu har jag varit frisk sedan december så jag är väldigt glad jag han genomföra.
Vaccineringarna och lunginflammationen i december hade nog boostat immunförsvaret. Dessutom har jag sluta handhälsa.

Tour du Mont Blanc
+1.

Råkade på tråden imorse, hann halvvägs innan jag stack ut o cyklade, men den var en bra inspiration, valde så många backar jag hann med.
Bra jobbat Paul D! Att bli kass i halsen av hårt arbete på höjd är ganska vanligt. Liksom att bli kass i allmänhet av riktigt hård ansträngning såklart. Krya på dig.
Skoj att kunna inspirera. Starkt av dig att prioritera träningen istället för att läsa allt på en gång.

Tillbaka
Topp