Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag som normalt kör TL men tänkte sätta i TPU över vintersäsongen gör kanske bäst i att inte fråga vad jag kvalar in somCoola gubbar kör TL
Töntiga ungar kör TPU
Snarare att TPU verkar falla tillbakasträvare / konservativa gubbar i smaken - såna som fastnat i weight weenie och smaldäck med högt tryck-eran ;-)Av den här tråden att döma verkar Tubeless vara mer för de som gillar att pilla på cyklarna istället för att använda dem. Lite excel- och 3D-skrivar-aura. Inget fel i det, men kanske en förklaring till svårigheten för bägge läger att mötas. TPU är lite mer set&forget, lite mer hårdrock.
Tydligaste tecknet är nog att TL trollar TPU-trådar men inte tvärt om. Det rimmar bra med en aspigare attityd till cykling.
Jag kör också slang på vintern, såklart enbart för att få känna mig yngre!Jag som normalt kör TL men tänkte sätta i TPU över vintersäsongen gör kanske bäst i att inte fråga vad jag kvalar in som![]()
Du kanske ska reflektera en aning innan du hotar folk!Eftersom du lägger ut pm på forum delen så kanske du skall reflektera hur det började och det var du som började med att gnälla över min stavning med att börja med person mobbning och jag är så trött på folk som tror att dom är bättre än andra.
Och på det sättet du agerar hela tiden och det är snart på allt så frågar jag dig ,är forumet bara för dom som har rätt åsikter.
Jag har rotat fram allt som du har postat när det gäller mig och det under sdx också och det är ingen trevlig läsning som du skriver så allt finns sparat som skärm dumpar och det är ren person mobbning du håller på med.
Det hänger på dig nu vill du eskalera.
För jag sätter dig på ignor och hoppas du gör det samma så slipper vi varandra
Ha en trevlig dag.
Väntas nu, har missat detta helt. Nu är det jag som kör TPU året runtJag kör också slang på vintern, såklart enbart för att få känna mig yngre!
Fast av tråden att döma har ju de med TL pinnsmala däck som är stenhårt pumpade.Snarare att TPU verkar falla tillbakasträvare / konservativa gubbar i smaken - såna som fastnat i weight weenie och smaldäck med högt tryck-eran ;-)
Tänker mig följande dialog:Fast av tråden att döma har ju de med TL pinnsmala däck som är stenhårt pumpade.
Men som TPU cyklist bryr jag mig inte, vi är varken lättkränkta eller ängsliga.
Its all coool maaan![]()
Fast av tråden att döma har ju de med TL pinnsmala däck som är stenhårt pumpade.
Men som TPU cyklist bryr jag mig inte, vi är varken lättkränkta eller ängsliga.
Its all coool maaan![]()
Conti 5000 GP är vad jag anser ett lysande däck. Vi diskuterar ju mycket punktering i tråden, och efter denna säsongen så är min nöjdhet med punka-skydd väldigt högt.Conti GP5000 är ett vanligt, kanske tom happykorrekt(?), däck.
Vittoria Corsa N.EXT finns även för slanglöst och är då ~56 SEK dyrare än slangversionen
men det skiljer även i vikt
![]()
![]()
TLR-versionen är som synes hela 74g tyngre
Men jag antar att de flesta tycker att Conti GP 5000 är ett bättre däck?
En annan ordningsfråga, är det vettigt att folk som inte klarar av TL ska berätta för de som klarar av det hur det funkar?
Förlåt men i mitt fall handlar det om att lära mig också (trots att jag skrivit en del skräp i tråden...), jag är självklart inte helt negativt inställd till att ge TPU slangar en chans, det är ju en smidig lösning med slang (dvs inte enbart som reservslangar) och tycker ändå jag har lite bättre förståelse nu än innan. Tex att en TPU lösning innebär en klart lättare totalvikt än vad jag tidigare förstått vilket självklart är intressant. Sedan kan det här behöva vägas mot det något lägre rullmotståndet etc som en TL lösning oftast ger.Är det mer eller mindre vettigt än att TL-sekten maler på i en tråd om TPU?
(Frågar åt en kompis.)
Är det mer eller mindre vettigt än att TL-sekten maler på i en tråd om TPU?
(Frågar åt en kompis.)
Bra fråga. Ska man bibehålla däcksstorlek eller kan man gå upp eller ner i storlek på däck med en brukad TPU-slang?Att återanvända en TPU-slang till ett däck som är mindre än tidigare, vet jag inte är rekommenderat. Detta läste jag från tillverkaren. Hur blir det i verkligheten?
En slang som engång blivit uppblåst i ett 32mm däck, nu till ett 28mm. Blir ju ett bra hopp högre lufttryck som behövs, i en passform som inte krympt tillbaka till ursprung. Krymper det tillbaka någonting ens?
Jaja, jag har inte konsumerat tillräckligt med TPU-slang media för att killgissa det här men fungerar det praktiskt eller bör man förvänta sig punka att gå ner ett par dimensioner på däcket
Enligt TPU logiken bör en större funka?Bra fråga. Ska man bibehålla däcksstorlek eller kan man gå upp eller ner i storlek på däck med en brukad TPU-slang?
Hälsa kompisen att ett tips är att läsa igenom hela forumet och bilda sig en uppfattning om kulturen här. Därefter tror jag att kompisen inser att denna tråden är ytterst strukturerad och håller ämnet ytterst strikt med happymått.Är det mer eller mindre vettigt än att TL-sekten maler på i en tråd om TPU?
(Frågar åt en kompis.)
EXAKTJag kan ha fel, men det är väl du själv som skriver i tråden att du observerat att löst folk på stan ökar trycket när de går från T till TL? Vad jag vet så är väl resten av oss oförstående till detta.
En annan ordningsfråga, är det vettigt att folk som inte klarar av TL ska berätta för de som klarar av det hur det funkar?
Man får inte testa dem utanför däcket eftersom de töjs så det är nog därför man inte ska återanvända dem i ett mindre däck.Har inte haft några problem med att återanvända TPU-slang, inte heller de slangar som jag haft monterade i större däck än vad slangspecen säger.
Det är just det som jag inte haft något problem med. Inga extrema skillnader mellan spec för slangen och skillnaden på däckstorlek, men inga problem.Man får inte testa dem utanför däcket eftersom de töjs så det är nog därför man inte ska återanvända dem i ett mindre däck.
Vi struntade i ”mot porto” och skänkte pengarna till Stuvarns fond istället.
Det var en ja/nej fråga, men tack för att du var med och spelade.rena sakfel och fria fantasier måste rättas!
Inte ens en tub med vulkmedel att boffa.
Han tackar och bockarHälsa kompisen att ett tips är att läsa igenom hela forumet och bilda sig en uppfattning om kulturen här. Därefter tror jag att kompisen inser att denna tråden är ytterst strukturerad och håller ämnet ytterst strikt med happymått.
Det följde med en tub. Jag tänkte dock inte testa att boffaInte ens en tub med vulkmedel att boffa.
Klar besvikelse.
Klar besvikelse.
Vad tänker du göra med slangen nu, när den plötsligt verkar ganska trist och meningslös?
Pröjsade du per gram eller per styck. Per gram måste det varit nästan gratis i så fall.Cykla på TPU räknas väl som uppåttjack?
De gör fel ibland de med... Klart det är att likställa med all annan form av doping... Hade de varit sealant hade det blivit åtal
Första är alltid gratis.Pröjsade du per gram eller per styck. Per gram måste det varit nästan gratis i så fall.
Och tur är väl det! Så t.o.m. såna som jag kan klara av det.News Flash, att fixa slanglöst gör dig inte till en ”händig” person. Vi snackar uppgift i klass med smörkniv i slöjden.
Skulle t.o.m. säga att det inte finns någonting på en cykel som inte en normalbegåvad person med lite vana från att ha trimmat moppe när den var 15 klarar av.
Hen har kanske spik eller annat skrot i sadelväskan?TPU-slangar däremot förstår jag mig bevisligen inte på, mina går sönder redan i sadelväskan som nämnts tidigare i tråden.
Normalbegåvad logik dikterar alltså, ha dem inte i din sadelväska. Bästa stället jag hittat att förvara dem är uppblåsta inuti däcket.
www.cyclingnews.com
Man får väl hoppas att det är du som haft otur här annars vore det rent komiskt och en kraftig brist om de är så känsliga.Och tur är väl det! Så t.o.m. såna som jag kan klara av det.
TPU-slangar däremot förstår jag mig bevisligen inte på, mina går sönder redan i sadelväskan som nämnts tidigare i tråden.
Nu kommer tråden å slå volter!!! T&TL i samma däck!!!Men där har jag ju guckan? Känns konstigt att ha reservslangen i däcket
Men vad vet jag, kanske ska börja köra Keegan Swensen som körde med dubbla ventiler. Tubeless plus slang förmonterad.
![]()
Why did Keegan Swenson's wheels have two valves each at Unbound Gravel?
Is this the nerdiest tech hack at Unbound? Unique double-valve wheel hack explained by teammate Tobin Ortenbladwww.cyclingnews.com