Tråd borta

Tråd borta
Ja jäklar! Först fick hon den låst och nu är den borttagen. Kan man inte stå för sina trådar ska man väl inte starta dom?
Förklaring?!

Tråd borta
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Saknar du den tråden ? ;o)

Den hade ett visst underhållningsvärde och borde konserveras i Läsvärt-avdelningen.

Tråd borta
Tråden är under behandling, den kommer förmodligen att komma tillbaka i någon form förr eller senare, tills dess så ber vi er ha tålamod.

/rikard

Tråd borta
Jag tycker att det är helt i sin ordning att ta bort/dölja trådar som är uttalat sexistiska, rasisitska eller som kan uppfattas som förtryckande av en grupp i samhället.

Tråd borta
Wilier skrev:
> KAn till stora dela förstå behandlingen, men
> snälla ta bort örgels inlägg som jag bad om i en
> tidigare tråd.

Fixat.

f

Tråd borta
Krumbumballe tråden har blivit sjuk och vilar på obestämdt tid på sjukhem för dödlig sjuka.
(Min kompis (?) ville at de skulle tas bort, vill ni ha någonting angående henne så PM-till mig (inte så många bara).Dessutom har jag lovat Feffeannen att inte starta en likanande sjuklig tråd....så nu ska de bli ordning här och tråkigarekanske för vissa ;)
Men de var visst grymm kul -ett tag! tack alla för roliga inlägg, ni är underbara!

Tråd borta
Denna utveckling är helt fantastisk och helt i linje med tråden. Det kommer nu uppnå mytiska proportioner och omtalas som en legend bland trådar över hela världen. Den borde spelas in på ett magnetband och skickas ut i rymden för beskådan av avlägnsa kulturer.

Tänk när gröna män och kvinnor sitter och viker sig av skratt framför lägerelden när dom läser om krumbumballe och slutsprut.

Over and out.

Tråd borta
... Eller han som ombads komma över och "blåsa lite", hehehe. (Jo, det är bara kul om man tänker på engelska, men ändå...) Jodå, en minnesvärd tråd, no shit.

Tråd borta
Är det några nya regler som gör att trådar kan tas bort på begäran? Förstår fortfarande inte varför den är borttagen och jag tycker att den ska göras synlig igen. Den här typen av censur förknippar jag inte Happy med. Under behandling? Konstig förklaring.

Däremot tycker jag att det är helt i sin ordning att Friskis redigerar vissa inlägg för att skydda sin kompis Anna, tex. tar bort bilder.

I övrigt tycker jag att Happy ska fortsätta med sin policy att låta saker ha sin gång och enbart ta bort inlägg när det finns riktiga skäl.

Tråd borta
Moderatorer: Kan ni inte ta bort alla trådar typ varje månad? Eller kanske varje vecka? Eller dag? Så att all skit försvinner och varje dag på happy har chansen att bli en ensad och likriktad dag.

Om man skriver något på internätet så får man tänka sig för innan.. Detsamma gäller om man lägger ut bilder. Om man vill går det utmärkt att ta bort sina egna inlägg men bara för att man startat tråden har man inte ett skal med andras inlägg i tråden att göra. Nä jag vet. Internätet är ingen demokrati. Inte det här forumet heller. Den enda fördelen med det är väl att den oinsatta massan inte får bestämma. Nu är det eliten som styr och det är bra. Men eliten måste värna om logik och rättvisa för att inte förarga pöbeln.

68t3z5.jpg

Tråd borta
Mr.Skalman skrev:
> Vi fortsätter väl här.. så har flängis inget att
> säga till om :)

Precis, den här tråden äger Wilier. Är vi bara snälla mot honom får den nog vara kvar. ;)

Tråd borta
Snälla, snälla, snälla, kan någon ge en resumé av den här tråden till en stackare som varit alldeles för långt borta från Happy på senaste tiden????

Tråd borta
Ännu ett sorligt tecken på hur mycket viktig info man missar när man inte läser Happy:-)

__a skrev:
> Snälla, snälla, snälla, kan någon ge en resumé av
> den här tråden till en stackare som varit alldeles
> för långt borta från Happy på senaste tiden????
>
> /__a
>
> --BC
> 0.01----------------------------------------------
> --------------------------------------------------
> ------------
> x+++>$l+++>$c@e+@f+@fs-@ht++++M+++>++++H+
> @wwBa+>$Bk>++Bo>++PsPa---Pt++:
> -----------------

Tråd borta
haha. Jag tar på mig det ärofyllda uppdraget. Det viktigaste:

Ezster (friskis), startar en tråd där hon efterlyser en kavaljer till sin vän anna på en fest. Tråden växer och spårar ur på rekordtid. Ezster berättar att hon skall göra den transylvanska specialitén krumbumballe till festen. nån sorts medicin gjord på whiskey och citron.
nu orkar jag inte mer, nån annan får ta över.

Tråd borta
Ezter ångrar att hon hat lagt ut sin kompis i vårt ädla forum och försöker till varje pris få Anki till att stoppa tråden.
Vi överklagar och Anki öppnar igen med motivation att Ezter har inte rättighet att bestämma över detta.

nu får nästa fortsätta

Wasabi skrev:
> haha. Jag tar på mig det ärofyllda uppdraget. Det
> viktigaste:
>
> Ezster (friskis), startar en tråd där hon
> efterlyser en kavaljer till sin vän anna på en
> fest. Tråden växer och spårar ur på rekordtid.
> Ezster berättar att hon skall göra den
> transylvanska specialitén krumbumballe till
> festen. nån sorts medicin gjord på whiskey och
> citron.
> nu orkar jag inte mer, nån annan får ta över.
>
> /Sebastian
> Born in the 80's

Tråd borta
Ezter startar en tråd för köttmarknad.. radaupp er nu killar så jag får vraka o välja ett köttstycke som jag tycker passar till min polare Anna.. efter ca 3 inlägget spårar tråden ur totalt o på den vägen var det tills Ezter "undercåver" tråddödare har sjukförklarat tråden .. tror den fick nån könssjukdom eller nått...

Tråd borta
Har för mig att kungliga biblioteket har i uppdrag att spara alla svenska websidor till eftervärden.
Så det är väl bara att cykla till humlegården när trådabstinensen slutligen blir outhärdlig.

/Erik

Tråd borta
Gillar inte heller att tråden plockats bort, och speciellt inte på det sätt det gjordes eller orsaken till det, börjar lukta misstänkt likt censur över detta och det hör inte hemma på Happy.

Speciellt illa om enstaka medlemmar kan gå in och påverka moderatorerna (dessa måste vara objektiva och inte låta sig påverkas) att vidta åtgärder mot en viss tråd, den här gången var det trådskaparen som gjorde det men hur är det nästa gång?!

Bara för att en tråd spårar ur vilket ju 99,9% av trådarna gör så kan man ju inte gå in och kräva stängning så fort det som skrivs inte passsar ens inställning, nej låt trådarna vara kvar och låt dem som skriver stå för det dem gör, törs dem inte det så har dem inte på Happy att göra!

Har man startat en tråd och skrivit lagt ut bilder mm så får man stå för det man gjort, vi är ju iaf vuxna människor, men vissa bör kanske dra lärdom av detta och tänka en gång till innan man publicerar något om man verkligen kan/vill stå för det!!

Visst kan man plocka bort och stänga trådar som är rasistiska eller kränkande på annat sätt eller som inbjuder till olagligheter men detta var ju inget sånt, bara en kul tråd som väl ingen tog på direkt allvar utan alla spelade med i plojen med glimten i ögat.

Bosse

Tråd borta
Informationen jag fick från Friskis var att hon och hennes kompis (gissningsvis Anna) skulle fara illa om inte tråden stängdes snabbt och att detta var mycket viktigt. Jag tog alltså det säkra före det osäkra och gick henne till mötes.

Vi får se vad som händer som sagt. Skall prata med Friskis om detta.

f

Tråd borta
ok, då är det alltså så här

Friskis startar en dum ot-tråd om sin kompis som behöver en kavaljer.

den som är mest aktiv och dessutom fräckast av alla i pratet är Friskis.
nu ska hon stänga tråden för andra gången.
Ska vi slå vad om att hon kommer va den som är mest aktiv nästa gång den öppnas.

Om det är så att Friskis fortsätter att inte kunna stå för vad hon skriver så är det väl lika bra att Friskis försvinner för gott.

ha det
Jan

ps. glad midsommar förresten:-)

feffemannen skrev:
> Informationen jag fick från Friskis var att hon
> och hennes kompis (gissningsvis Anna) skulle fara
> illa om inte tråden stängdes snabbt och att detta
> var mycket viktigt. Jag tog alltså det säkra före
> det osäkra och gick henne till mötes.
>
> Vi får se vad som händer som sagt. Skall prata med
> Friskis om detta.
>
> f

Senast redigerad av en moderator:
Tråd borta
Friskis skrev:
> Hej alla....
> Snälla låt tråden dö annars dör jag kanske.

Tråden är iof borta/död

Men att du skall dö bara för en tråd med bara skitprat o annat idoit pladder.. jösses..
var väl inte stadshemligheter som det pratades om där.. vad jag vet...

Tråd borta
Hmmm har det med den sköna kvinnans man att göra och tillika Friskis chef så har jag en viss förståelse....

Läste inte tråden så noga när det begav sig men har något minne av att Friskis kommenterade något liknande??

Tillbaka
Topp