Tråden för allmänna randomtips (cykelrelaterat eller ej)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Ibland vill man tipsa om något, t.ex att Vitus Sentier finns i lager igen, en läsvärd artikel, en cool pryl eller ett skönt plagg, men man vill inte nödvändigtvis starta en helt ny tråd. Här tänkte jag att vi kunde samla den typen av tips!

Mitt tips är underkläder i/delvis i bambumaterial. Köpte Resteröds 3-pack från någon jäkla sida för ett tag sedan, samt från ett par från Revolution Race. Jävla skönt! Känns som att jag inte kommer vilja ha något annat igen.

Mitt tips är underkläder i/delvis i bambumaterial. Köpte Resteröds 3-pack från någon jäkla sida för ett tag sedan, samt från ett par från Revolution Race. Jävla skönt! Känns som att jag inte kommer vilja ha något annat igen.

Jag synar och höjer med ylle. Skulle jag få ha endast ett material i mina kläder hade det tveklöst varit det.

Vet inte vilken annan tråd jag ska använda, men jag känner så starkt att jag vill rekommendera dessa byxor: https://www.stadium.se/sport/outdoor/klader/350327101/everest.m-outdoor-pant.black

600 kanske är lite kostsamt för en del, medan andra fnyser åt det. Ibland kostar dom mindre för Stadium har ofta reor på deras egna märken. Hur som helst så vill jag rekommendera dessa byxor både för cykling och vandring. Jag har använt dom på vintern utan underställ och inte frusit (söder om Stockholm då, kanske inte norrlandsvintrar). Jag har använt dom i regn utan att bli blöt (lite går igenom efter 1-2 timmar, men inget som hindrar från att fortsätta under vår/sommar i alla fall). Jag är väldigt imponerad av dessa byxor för liksom, vardagligt användande så att säga. Och så är dom otroligt mjuka och sköna att ha på sig. Bra stretch.

Så, ja, ett litet tips bara i all välmening! Finns även en så kallad "Performance"-byxa i samma modell, som jag antar ska vara bättre på samtliga punkter. Ser nu i skrivande stund att dom bara kostar 100:- mer än den jag rekommenderar, men fan, när jag köpte dom billigare varianterna var det en prisskillnad på 300 kronor. Nåväl! :P Nu är jag långrandig.

Väl mött!

Jag vill tipsa om Almondy Daim Mousse-tårta. Enastående god och smarrig! ?

Denna vecka bra pris på Willys.

33419-560.jpg

När vi ändå är inne på mattemat (läses ej som mat när man pluggar matematik):
Skulle vilja tipsa om att göra egen press/inlagd gurka.
Snabbt, enkelt och ljuvligt gott!
Funkar utmärkt till bla köttbullar, pannbiff, grillat kött/fisk eller varför inte ha som tillbehör till en långkokad gryta.
Bon appétit!
Edit: Förtydligande på första raden

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp