Tråden om Wheeltop elväxlar

Nu har Rotor-prylarna börjat dyka upp:

Prissättningen känns lite off. Det är väl lika mycket som ett kit från SRAM? Vad är USPen?

Typ så - Uspen är väl att det går att välja fritt mellan en massa olika växelspann.
Sen vet jag inte.....😂
Nej men rent krasst är det ju avsevärt billigare än närmsta konkurrent för 13-delat.
Men klarar man sig med 12-delat så är det ju motsvarande Rival AXS priser.

Nu håller jag på bli galen.
Lyckas absolut inte att ställa in växlarna rätt. Kan inte gå på minsta drev bak och överväxlar på största bak (med största fram) trots att jag är rätt säker att limit skruv E är rätt inställd.
Det verkar som att 0-värde på bakväxeln som i appen är på minsta drev är på andra i verkligheten.
Känner ni både frustration och hopplöshet. Finns det någon butik i Stockholm som har koll på wheeltop och kan hjälpa mig, tror ni? 😐🙃
Sitter med samma problem som du skrev om. Hur löste du det? Tacksam för svar.

Sitter med samma problem som du skrev om. Hur löste du det? Tacksam för svar.
Jag kunde inte lösa det och kände in cykel hos lokal mek. Han tog det sin kompetensutveckling och läste och sökte på nätet i massor.
Jag lämnade in cykeln medan jag var bortrest så kunde inte följa några vad han gjorde.
Bor du i Stockholm så lämna in den till Jonas på Järfälla Cykelservice i Barkarby 👍🏼😊

Jag kunde inte lösa det och kände in cykel hos lokal mek. Han tog det sin kompetensutveckling och läste och sökte på nätet i massor.
Jag lämnade in cykeln medan jag var bortrest så kunde inte följa några vad han gjorde.
Bor du i Stockholm så lämna in den till Jonas på Järfälla Cykelservice i Barkarby 👍🏼😊
Tack för svar. Jag löste det till slut. Hittade H skruven som gömde sig bakom en plastkåpa som fick skruvas bort. Sen blev jag tvungen av spänna kedjan för växeln när den skulle ner på minsta kugghjulet hindrades av kedjestsget. Detta resulterade sen i att kedjan blev för kort för att komma upp på största drevet så nu byter jag kassett från 10-44 till 10-36. Man hade säkert kunna lösa det på annat sätt men det blev som det blev. Nu funkar växlarna väldigt bra i alla fall.

Jag kör sedan några veckor med en WT EDS OX2.0 på MTB’n. Huvudargumentet var från början att testa elektrisk växling å’ att den går att konfigurera för allt mellan 3-14 delade kassetter. Men nu tycker jag att den funkar så pass bra att en ”bättre” bakväxel är rent onödig för min del. Efter att ha ställt in övre/undre ändläge och valt 12-delat i appen, så har jag bara finjusterat växel 7 & 8 en gnutta. Även det var enkelt i appen.
Funktionen att riva av hela kassetten genom att hålla in reglaget funkar iofs. Men när man håller in reglaget, så växlar den så snabbt att det är svårt att hinna känna var man hamnar på kassetten. Jag tycker mer om att dutta 3 gånger för att växla 3 snäpp.
Livslängden eller som händer om jag av någon anledning skulle behöva product support från kineserna är okänd mark. Men det är inget jag ligger sömnlös över.

Tillbaka
Topp