[Trainer] Elite Suito-tråden

glitch

Aktiv medlem
Aggressivt prissatt och med en hel del smarta egenskaper finns det ändå rätt stor potential för Elites Suito att bli en folkhemstrainer.
Efter fyra reklamerade Flux (allt från original till S) gjorde jag ett återköp och tog ut en Suito istället.
Igår blev premiärrundan så jag tänkte dela med mig av mina första intryck och förhoppningsvis blir vi nåra Suitoägare som kan dela med oss av våra erfarenheter.

Varför Suito?
För att jag ruttnade på Fluxen helt enkelt. När den fungerade som den skulle var den super, helt enligt mina krav:
- rimligt pris
- relativt tyst
- gjorde vad den skulle helt enkelt med rätt rätt bra cykelkänsla då den är relativt tung i konstruktion och svänghjul
- stabil (se ovan)

Vad gick snett då? Nedan en lista på fel jag hann uppleva under min tid med 4 olika versioner. Samtliga hade inte samma problem utan här är ett axplock:
- Tappade ERG läget relativt ofta mot Trainerroad så man fick starta om både trainer och app för att den skulle autojustera motståndet igen
- Ojämn kadensmätning
- skrapande av remmen, kvittrade av remmen
- djupt bas- / stomljud som gjorde att den gick från tyst till olidligt högt brummande
- anslutningsproblem där den helt enkelt inte ville dyka upp i apparna eller hade problem med parningen

Andra "störiga" saker:
- Tyngden gör den stadig men också otymplig. Finns inget smidigt sätt att lyfta den så när den väl står så står den och är rätt utrymmeskrävande
- Finns ingen "powerknapp" utan man måste stoppa in sladden / dra ur sladden vilket för mig är obegripligt

När nummer 4 var på väg tillbaka så sa jag till mig själv att vår relation är över nu. Funderade länge över vad jag skulle ersätta den med och det kokade ner till Kickr Core eller Suiton.
Direto X som är snäppet dyrare verkade relativt sett högljudd och Kickr Core skulle bli rätt så mycket dyrare att byta till och även den verkade ha dragits med en hel del problem med elektronik osv.
Googlade man på Suiton verkade den inte heller felfri direkt med obalanserade svänghjul, svajig mjukvara och nån var axel hade gått av.

Hade en dialog med Mantels kundtjänst som skött mina reklamationer klanderfritt och de ansåg ljudnivån på Suiton var snarlik Fluxen och att de inte fått in överdrivet många reklamationer på Suiton så det blev en sån till slut. Framförallt möjligheten att enkelt kunna stuva undan den lockade.

Så här efter första turen då?:
+ Snabbt och enkelt att packa upp och komma igång
+ alla adaptrar osv. följer med för olika axlar (dock inte 148 boost)
+ Shimano 105 kassett ingår och är monterad
+ smidig att bära med handtaget och relativt lätt
+ Går att vika in benen vilket gör den enklare att förvara i en garderob eller dylikt
+ tydliga dioder som visar status
+ Rätt snygg
+ lika tyst som utlovat, i paritet med Flux skulle jag säga, allt är relativt men det är primärt drivlinan som låter om man inte matar storkaka och tunga växlar men då låter alla trainers mer
+ parade sig direkt med trainerroad utan några protester
+ Senaste Firmware installerad redan

Mindra bra då?
- Upplevde att den ibland behövde lite längre tid än Fluxen för att hitta "rätt" på målwatten
- Det lättare svänghjulet som bidrar till låga vikten ger lite sämre cykelkänsla. När man väl trampar stadigt är det okej, men i lägen där man ställer om watten kraftigt eller t.ex. om man tappar kadensen och börjar trampa ojämnt blir det lite mer artificiell / konstlad känsla
- Benen har små puckar som den står på som man kan skruva för att justera höjden på benen för att anpassa sig till underlaget. Nu stod den på en Tacx matta så inte ett helt hårt plant underlag men jag tyckte inte riktigt det blev så stadigt som jag hade velat ha den. Ska prova ställa trainern så benen hamnar utanför mattan för få det mer stumt så får vi se om det hjälper.
- Den lägre vikten gör att den inte känns riktigt lika stadig som Fluxen (se ovan)
- Försökte göra en Spin-down kalibrering både i Trainerroad och Elites egna app, men det gick inte. Fick felmeddelande varje gång om att "operation timed out" när den stannat på 0km/h igen.
- I samband med spin-down när man från hög fart låter frihjullet rulla kändes det som pyttelite "wobbel" bak. Inget jag tänkte på under passet men när jag försökte göra spin-down blev det förnimbart. Frågan är om jag precis som många andra fått ett något obalanserat svänghjul eller om det hade att göra med att inte benen stod fullt så stadigt som man skulle vilja.
Ska testa igen med trainern direkt mot golvet som sagt.

Hittills allting i linje med vad jag kunnat läsa om trainern innan köpet.
Fortsättning följer.

AndreasVH

Medlem
Lustigt att den här tråden dök upp en dag efter att jag köpte en Suito som min första trainer...

Som nybörjare har jag förstås inget att tillägga eftersom jag än så länge enbart trampat runt lite på Zwift i NY. Planerna är att gå över till Trainerroad när gratismånaden är slut.

Det jag reagerade på var att när jag låg på tunga växlar i hög "hastighet" dök det upp ett dovt resonansljud som kanske är liknande det du upplevde på Fluxen? Men det kanske är så svänghjulen låter när det går undan?

glitch

Aktiv medlem
Lustigt att den här tråden dök upp en dag efter att jag köpte en Suito som min första trainer...

Som nybörjare har jag förstås inget att tillägga eftersom jag än så länge enbart trampat runt lite på Zwift i NY. Planerna är att gå över till Trainerroad när gratismånaden är slut.

Det jag reagerade på var att när jag låg på tunga växlar i hög "hastighet" dök det upp ett dovt resonansljud som kanske är liknande det du upplevde på Fluxen? Men det kanske är så svänghjulen låter när det går undan?

Jo, trainers ljudnivå är ju helt i relation till utväxling och fart. Så ju tyngre växlar och högre fart desto mer ljud.
På min Flux som började brumma hade det inte med det att göra. Utan det dova brummat fanns även på lillklingan och största bak då det egentligen ska vara tyst. Det lät mer som att något internt låg och bromsade.

Falk1n

Aktiv medlem
Jag har haft en Suito runt fyra månader nu. Den första bytte jag en timme efter köp. Obalanserat svänghjul och kraftigt klonkade ljud inifrån trainern. Den andra har gått skapligt bra men nu är även den redo för reklamation (ligger i bilen och jag ska förbi Cykloteket på väg hem från jobbet). Återigen är det "klonkande" inifrån trainern som är bekymret.
Min nuvarande version har också ett svänghjul som vid spindown eller vid slutet av snabba intervaller för det att gunga lite i cykeln, men som vid normal operation inte märks av. Skickade en film till Elite som tydligt visar svänghjulet bete sig som om man tappat en eker på ett hjul men som de hävdar är väl inom tolerans. Känns som BS men å andra sidan släpper jag sällan kadensen helt efter intervaller så problemet är faktiskt ganska litet.
Kan bekräfta att det kan vara lite pill med fötterna för att få den stabil men sedan lirar det väldigt bra tycker jag.

Hoppas du blir nöjd!

Redbull

Medlem
Jag har problem med min Suito att den visar väldigt höga hastigheter, watt och cadence är det inga problem med. Har gjort spinn down kalibrering men ingen skillnad. Har firmware 191 vilket enligt upgrado ska vara den senaste.

glitch

Aktiv medlem
Jag har också 191.
Har inte reflekterat om hastighet, jag kör Trainerroad och vet inte ens om / vart den visar aktuell hastighet.
I övrigt tycker jag Suiton har funkat bra hittills. Tycker adpaterlösningen för olika axlar är lite smäckig, vi byter en del mellan QR och genomgående axel hemma.
Annars funkar det bra som sagt.
Intrycket består att "cykelkänslan" är lite sämre än Flux pga. mindre svänghjulet förmodligen.
Men i det stora hela gillar jag den. Hade fler anslutningsproblem med Fluxen också med tappad kontakt osv. allt sånt har funkar kalas med Suiton.

Falk1n

Aktiv medlem
@Redbull, du har en inställning myETraining-appen där du kan ange "virtuell hjulomkrets" eller något i den stilen. Jag kör också bara Trainerroad och hastigheten blir helt beroende på vilken växel och kadens som används, det relateras ingenting till effekten. Ju snabbare svänghjulet på trainern roterar, desto högre "hastighet" loggas.

Redbull

Medlem
@Redbull, du har en inställning myETraining-appen där du kan ange "virtuell hjulomkrets" eller något i den stilen. Jag kör också bara Trainerroad och hastigheten blir helt beroende på vilken växel och kadens som används, det relateras ingenting till effekten. Ju snabbare svänghjulet på trainern roterar, desto högre "hastighet" loggas.
Just nu kör jag bara direkt till min Garmin, har provat Wahoo och till myETraining men det blir höga hastigheter oavsett mottagare. Ska prova att sätta på virtuell hjulomkrets och se om det blir någon skillnad.

aki

Aktiv medlem
Förlåt att jag lånar tråden. Har precis köpt min första trainer. En enkel rackare, Elite Aleno. Har några funderingar. 1: behöver man ett sånt där speciellt däck, eller är det bara för att inte slita på nåt annat däck? 2: Kan man tro att effektangivelsen är hyfsat korrekt?

jonte987

Aktiv medlem
Tidigare hade jag ett semislick till en gammal osmart tacx, den lätt som fan men själva gummit hördes inte..
Nu har jag köpt en beggad Snap och samma däck hördes mycket mer än på den gamla. Köpte ett trainerdäck och det blev tyst...
Han jag köpte snap av körde med vanliga lvg däck utan problem.

Falk1n

Aktiv medlem
Just nu kör jag bara direkt till min Garmin, har provat Wahoo och till myETraining men det blir höga hastigheter oavsett mottagare. Ska prova att sätta på virtuell hjulomkrets och se om det blir någon skillnad.
Trainern är den enhet som skickar ut hastigheten så om "hjulomkretsen" är felaktigt angiven för denna kommer hastigheten också bli fel, förmodligen oavsett vilken enhet som plockar upp signalen (bortsett exempelvis Zwift som använder andra parametrar för att räkna ut hastighet). Vilken växel samt kadens ligger du på och hur höga är hastigheterna som rapporteras?

Rico

Medlem
Bra tråd!

Är inne på min andra Suito, men har inte hunnit koppla upp den nuvarande enheten ännu. Den första Suito-trainern reklamerade jag då jag upplevde problem med effekten som visades. Jag upplevde den som alldeles för låg i förhållande till vad min FTP är och vad jag brukar ligga på. Är medveten om att min reklamation är som upplagd för skämt om att jag är för svag, osv. men det bjuder jag på.

Ett annat problem jag upplevde var att kassetten som ingick låg lite för långt ut på bodyn, vilket gjorde att jag fick växla mellan stora och lilla klingan på ett helt annat sätt än när jag cyklar på min racer. Någon annan som upplevt att kedjan går extremt snett på Suition med kassetten som sitter på som standard? Har givetvis dubbelkollat att det är 11-delat både på min vanliga bakhjul med kassett och på Suito-kassetten.

Falk1n

Aktiv medlem
Bra tråd!

Är inne på min andra Suito, men har inte hunnit koppla upp den nuvarande enheten ännu. Den första Suito-trainern reklamerade jag då jag upplevde problem med effekten som visades. Jag upplevde den som alldeles för låg i förhållande till vad min FTP är och vad jag brukar ligga på. Är medveten om att min reklamation är som upplagd för skämt om att jag är för svag, osv. men det bjuder jag på.

Ett annat problem jag upplevde var att kassetten som ingick låg lite för långt ut på bodyn, vilket gjorde att jag fick växla mellan stora och lilla klingan på ett helt annat sätt än när jag cyklar på min racer. Någon annan som upplevt att kedjan går extremt snett på Suition med kassetten som sitter på som standard? Har givetvis dubbelkollat att det är 11-delat både på min vanliga bakhjul med kassett och på Suito-kassetten.
Problem med kedjelinjen har jag inte upplevt men jag kör främst erg-mode på lilla klingan fram och sedan något ungefär i mitten på kasetten.

Redbull

Medlem
Trainern är den enhet som skickar ut hastigheten så om "hjulomkretsen" är felaktigt angiven för denna kommer hastigheten också bli fel, förmodligen oavsett vilken enhet som plockar upp signalen (bortsett exempelvis Zwift som använder andra parametrar för att räkna ut hastighet). Vilken växel samt kadens ligger du på och hur höga är hastigheterna som rapporteras?

Jag kör också i Erg-mode, Stora(48T) klingan fram och mitten växeln bak, snittar strax över 100km/h. Cyklade ute idag, blev väldigt besviken när jag inte nådde de hastigheterna :-)

glitch

Aktiv medlem
En liten update,

överlag funkar den som den ska.
Ett par negativa saker jag är nyfiken på höra om andra upplever också:
- Den ger titt som tätt ifrån sig ett mekaniskt "rassel". Klipp här, ljudet kommer vid ca 2 sekunder respektive alldeles i slutet.

- Den är rätt seg på att ställa om motståndet, speciellt om man t.ex. sitter och sen ställer sig upp och kadensen sjunker så tar det en bra stund att få den att hitta rätt igen

- Tycker fortfarande inte den står så stadigt som jag skulle vilja / som Fluxen stod

- Axeladaptrarna sitter superlöst så det är lite pilligt när man byter mellan olika cyklar / axeladaptrar. Hade gärna sett typ ett spår med en o-ring eller nåt som håller de på plats

Falk1n

Aktiv medlem
En liten update,

överlag funkar den som den ska.
Ett par negativa saker jag är nyfiken på höra om andra upplever också:
- Den ger titt som tätt ifrån sig ett mekaniskt "rassel". Klipp här, ljudet kommer vid ca 2 sekunder respektive alldeles i slutet.

- Den är rätt seg på att ställa om motståndet, speciellt om man t.ex. sitter och sen ställer sig upp och kadensen sjunker så tar det en bra stund att få den att hitta rätt igen

- Tycker fortfarande inte den står så stadigt som jag skulle vilja / som Fluxen stod

- Axeladaptrarna sitter superlöst så det är lite pilligt när man byter mellan olika cyklar / axeladaptrar. Hade gärna sett typ ett spår med en o-ring eller nåt som håller de på plats

Rasslet likt ditt har jag aldrig hört på någon av mina tre enheter. Den sista jag fått nu på garanti är hittills helt felfri :)

"Rätt seg" är svårkvantifierat men ett par tre sekunder kan det nog dröja innan den hittar hem till rätt nivåer för mig.

Stabiliteten har jag inget att anmärka på nu vid användning men håller med om att det krävs en viss trial-and-error innan den står stabilt första gången. Jag använde vattenpass för att få allt i nivå och det tyckte jag underlättade setupen.

Thru axle-adaptrarnas passform är skit! Byter inte cykel ofta men varje gång trillar minst en av de jävlarna ut precis när man ska tillbaka med jonnen :D

glitch

Aktiv medlem
Haha just det! Läste om det på de första att de kunde klonka.
Fick svar från Mantel nu, rasslet är inte normalt - jag får en ny trainer men så klart med COVID19 finns inga enheter så de hör av sig när utbytes finns.
Börjar ju bra det här....följer samma mönster som Fluxen...

Redbull

Medlem
Jag fick inte ordning på hastighetsproblem trots diverse uppdateringar från Elite + att jag märkte att den låg 10-15% lägre i kraftmätningen jämfört med min Stages-vevarm. Gjorde reklamation hos min lokala cykelhandlare, fick en Wahoo Core istället pga att Elite inte har något att skicka.

Fick svar från Mantel nu, rasslet är inte normalt - jag får en ny trainer men så klart med COVID19 finns inga enheter så de hör av sig när utbytes finns.

Hoppas du fick en ny hyfsat snabbt! Om så är fallet, hur är intrycket nu? Pga skada så blir det stillastående träning ett bra tag framåt så en trainer måste införskaffas och Suito:n toppar just nu listan, i viss konkurrens med nya Direto XR. Vore superintressant att höra hur den känns efter lite längre tids användning!

glitch

Aktiv medlem
Fick en ny enhet i juni. De kunde inte få fram nya innan.
Det har inte blivit mer än kanske 6-7 pass på nya enheten men den har funkat bra hittills, inga konstigheter.
Den är prisvärd, gör det den ska.
Största irritationen är de kassa axeladapters. Vi byter mellan min med through axle och fruns med QR en hel del och adaptrarna är usla.

Fick en ny enhet i juni. De kunde inte få fram nya innan.
Det har inte blivit mer än kanske 6-7 pass på nya enheten men den har funkat bra hittills, inga konstigheter.
Den är prisvärd, gör det den ska.
Största irritationen är de kassa axeladapters. Vi byter mellan min med through axle och fruns med QR en hel del och adaptrarna är usla.

Stort tack för input! Jag kommer ställa en äldre cykel i den relativt permanent så just det problemet slipper jag då, men bra att veta (y)

BikeRunRepeat

Aktiv medlem
Köpte en suito nyligen och tycker den funkar utmärkt, har inte kört så mycket mer än nån testrunda och kalibrering. Haft 3 st tacx flux (gen 2 & 3) och en neo som alla gått i retur pga problem innan. Köpte till boost adapter och sunrace 11-50t 12-speed kassett så jag kan köra mtb:n på trainern. Provade första att köra med den 11-delade kassett som kommer med i ERG mode men det rasslade som satan hur jag än försökte ställa in växel & kedjelinje.

Bilagor

• 20200818_162653.jpg
    20200818_162653.jpg
    564.3 KB · Besök: 328
Köpte en suito nyligen och tycker den funkar utmärkt, har inte kört så mycket mer än nån testrunda och kalibrering. Haft 3 st tacx flux (gen 2 & 3) och en neo som alla gått i retur pga problem innan. Köpte till boost adapter och sunrace 11-50t 12-speed kassett så jag kan köra mtb:n på trainern. Provade första att köra med den 11-delade kassett som kommer med i ERG mode men det rasslade som satan hur jag än försökte ställa in växel & kedjelinje.

Kul att höra och bra att veta, då kan jag köra nya cykeln också om jag vill (y)

glitch

Aktiv medlem
Då var det returdags igen.

Har börjat klonka och knacka och leva om.
Självklart säger Mantel att de har lång backlogg på returer just nu.....kul. Tog bara månader förra gången.
Har mailat Elite direkt också kanske går att göra nåt den vägen.
Gällande uppmätt effekt så visar Suiton lägre watt än min Stages vev precis som någon annan nämnde tidigare. 230w på trainern motsvarar runt 245 ish på Stages veven.
Kör numera med stages på Garmin så jag loggar bägge för att kunna jämföra Stageswatten inne med ute.

Adapterlösningen för olika axlar är verkligen skräp. Dåligt passning, trillar ut lätt och pilligt att få TA linjerad.

Falk1n

Aktiv medlem
Då var det returdags igen.

Har börjat klonka och knacka och leva om.
Självklart säger Mantel att de har lång backlogg på returer just nu.....kul. Tog bara månader förra gången.
Har mailat Elite direkt också kanske går att göra nåt den vägen.
Gällande uppmätt effekt så visar Suiton lägre watt än min Stages vev precis som någon annan nämnde tidigare. 230w på trainern motsvarar runt 245 ish på Stages veven.
Kör numera med stages på Garmin så jag loggar bägge för att kunna jämföra Stageswatten inne med ute.

Adapterlösningen för olika axlar är verkligen skräp. Dåligt passning, trillar ut lätt och pilligt att få TA linjerad.
Segt att det börjat strula igen!

Jag tejpade ett halvt varv isoleringstejp på varje adapter som gjorde att passningen blev "snug" och då slutade de trilla ur när man bökade jonnen på plats. :)

glitch

Aktiv medlem
Hade faktiskt tänkt göra samma sak med mina adaptrar :)
Otroligt tröttsamt med dessa returer speciellt när alla garantifunktioner är totalt överlastade pga. COVID.

xzbatt

Aktiv medlem
Hade faktiskt tänkt göra samma sak med mina adaptrar :)
Otroligt tröttsamt med dessa returer speciellt när alla garantifunktioner är totalt överlastade pga. COVID.

Nu kör jag Wahoo, men jag har tyvärr behövt reklamera minst en trainer per säsong. Dock så kör jag ganska mycket (20 000km i zwift på 3 säsonger) men det är ändå skamligt dålig kvalité tycker jag, wahoo supporten tycker jag däremot har varit outstanding!

glitch

Aktiv medlem
Nu kör jag Wahoo, men jag har tyvärr behövt reklamera minst en trainer per säsong. Dock så kör jag ganska mycket (20 000km i zwift på 3 säsonger) men det är ändå skamligt dålig kvalité tycker jag, wahoo supporten tycker jag däremot har varit outstanding!

Har du reklamerat direkt till Wahoo då? Börjar bli less på att ha en webshop emellan....

xzbatt

Aktiv medlem
Har du reklamerat direkt till Wahoo då? Börjar bli less på att ha en webshop emellan....

Kickr snap 2017 höll nästan 1 år och ca 10 000km
Skickade in en video till wahoo som beställde upphämtning och ca en vecka därpå fick jag en ny, jag kunde/fick cykla på den som lät illa under tiden. I samband med detta så sålde jag den nya trainern och köpte en Kickr 2018 istället på Cykloteket.

Kickr 2018 nr 1
Missljud hyfsat omgående 1 000-2 000km, packade ner den och åkte till cykloteket och bytte i butik, det blev lite gnäll från Cykloteket men jag hävdade att det var deras problem då den i princip var ny.

Kickr 2018 nr 2
Missljud efter 70 000 - 80 000km, skickade video till wahoo som mailade Cykloteket och jag kunde åka till butik och hämta en ny.

Kickr 2018 V4 (uppdaterad)
Har idag rullat ca 40 000km och fungerar än sålänge, men det är ju bara början på säsongen ;)

glitch

Aktiv medlem
Liten statusuppdatering - Fick min andra Suito utbytt av Elite direkt. Mantel hade inget hemma och skulle ha hem en för godkännande först osv. så jag kontaktade Elite direkt också och de löste det väldigt smidigt.
Kom ett DHL bud med en ny trainer efter någon vecka och ett par dagar senare hämtade DHL den gamla enheten.
Den nya har nu gått en dryg månad nånstans runt 7 pass i veckan i snitt fördelat på mig och frugan och har funkat helt felfritt som tur är. Inga missljud, svänghjulet märkbart bättre balanserat och sen har de gjort om ena sidans through axel adapter och gängat den lite grann så att man skruvar in den, men sen är den ändå lite lös fast den trillar inte ur längre.
Bättre än innan men fortfarande ingen kanonlösning.

Enda irritationsmomentet är att den tappar ERG/Resistancemode lite titt som tätt i Trainerroad men det kan lika gärna vara appens fel, så man måste in på devices under passet och byta tillbaka till det läge man önskar.

Är det någon annan än jag som kör Suito med 10-delad kassett? Fick kassetten bytt till en 10-delad direkt hos LBS, så är inte helt hundra på vilka distanser som använts, men väl hemma och efter att ha använt trainern en del så upplever jag att jag får lite missljud på minsta kugghjulet bak i kombination med största fram. Så efter att ha justerat H-skruven och indexering så blir jag ändå inte av med problemet.

Cykeln jag använder är en begagnad räcer, shimano 105-komponenter med 10-delat bak, men jag kan inte se nämnvärt slitage på kedjan. Sen är jag rätt novis på detta, men kan det vara kedjeslitage som är boven om det bara låter på ett specifikt kugghjul?

Är det någon annan som upplevt samma problem? Och vad är bästa sätt att gå vidare, köpa ny kedja för att utesluta att det är problemet? Kan det vara kedjelinjen som ställer till det, men då borde väl problemet vara samma när jag sätter på ett vanligt hjul?

glitch

Aktiv medlem
Börja med att ta reda på varför det rasslar. Kedjan lär ju gå emot någonstans antingen på trainern eller framväxeln.
Kör du trainern i ert läge kan du ju köra vilken växel som helst nästan, kör du i resistance läge kan du ju öka motståndet så att du inte behöver gå ner på minsta fram.
Men som sagt börja med att ta reda på var det går emot.

Börja med att ta reda på varför det rasslar. Kedjan lär ju gå emot någonstans antingen på trainern eller framväxeln.
Kör du trainern i ert läge kan du ju köra vilken växel som helst nästan, kör du i resistance läge kan du ju öka motståndet så att du inte behöver gå ner på minsta fram.
Men som sagt börja med att ta reda på var det går emot.
När jag försökt analysera djupare tycker jag att det är svårt att utröna exakt var ljudet kommer ifrån, men visuellt kan jag inte se att den tar emot något i framväxeln, och skulle också spontant säga att ljudet kommer från kasett-området. Men får försöka göra en noggrannare inspektion ikväll!

glitch

Aktiv medlem
Suiton tuffar på! Ett tips till nyblivna Suitoägare som ämnar köra ram med Through Axle, sätt lite tejp runt drop outsen bak. Har fått en del fult lackskav där då ramen lätt glider på adaptern och repas upp när man ska passa in den.
Frun och jag delar på trainern och hennes hoj har QR så cyklarna roteras ett par ggr i veckan. Parkerar man hojen på vintern är det ingen big deal men man kan vara lite extra varsam vid monteringen. Skiftar man ofta kommer man förr eller senare få problem med att ramen inte hamnar perfekt direkt med risk för lackskav.

cyklande_listen

Ny medlem
Hej, kassetten glappar något skall den vara flyttbar? Den rör sig ca: 3-5mm i sidled. Det är ju omöjligt att ställa växlarna då... eller den skall vara så?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer