[Trainer] Elite Suito-tråden

Pugilism

Aktiv medlem
Inget fungerar för mig så jag returnerar den. Tråkigt då "körkänslan" är toppen och priset var överkomligt. Får bli Tacx eller Wahoo istället :)

Hade också lite problem i början. Löste det med en ant+ dongel till datorn. BT kan ha problem med mer än en sensor samtidigt.
Trist att du inte får det att fungera.

a_gardstam

Ny medlem
Idag när jag körde en tävling på Zwift så ökade motståndet dramatiskt istället för att minska när jag kom in i draget bakom en annan cyklist. Någon som varit med om något liknande och kanske vet orsaken?
Hoppade sedan ur och körde en annan tävling och då var det normalt igen.

Piecekeeper

Aktiv medlem
Precis köpt min första trainer, en Suito. Har knappt testat den men den går extremt trögt, kan knappt trampa runt. Vet inte ens om jag monterat hub och boost adaptern rätt? (Kör mtb 12 växlat). Tog först bort bodyn och ersatte med microspline, skruvade sedan fast den med samma bult som satt där default, satte dit boost adaptern på andra sidan. Låter det rätt? Ska man kalibrera den först på ngt sätt? Blir svårt då jag knappt kan trampa runt?

Bornlikethis

Aktiv medlem
Precis köpt min första trainer, en Suito. Har knappt testat den men den går extremt trögt, kan knappt trampa runt. Vet inte ens om jag monterat hub och boost adaptern rätt? (Kör mtb 12 växlat). Tog först bort bodyn och ersatte med microspline, skruvade sedan fast den med samma bult som satt där default, satte dit boost adaptern på andra sidan. Låter det rätt? Ska man kalibrera den först på ngt sätt? Blir svårt då jag knappt kan trampa runt?
Är en Wahoo inblandad?

Piecekeeper

Aktiv medlem
Testa att koppla bort trainern från din Garmin, stänga av allt och sätta på och därefter öppna din my E-training app och välj ett pass i deras app och se om det fortfarande är skyhögt motstånd. Om det har funkar som normalt, kalibrera din trainer därefter i appen.
Ok. Du menar koppla bort sensorerna och länka bort koppling till Garmin express?

emilberge

Medlem
Testa att koppla bort trainern från din Garmin, stänga av allt och sätta på och därefter öppna din my E-training app och välj ett pass i deras app och se om det fortfarande är skyhögt motstånd. Om det har funkar som normalt, kalibrera din trainer därefter i appen.
Jag behövde göra det där efter att jag testade att styra med min Wahoo elemnt, men den ballade ur totalt.
Riktigt skumt problem.

d_anders

Aktiv medlem
Vill du zwifta så se till att ha bra nätverksuppkoppling och bra anslutning mellan trainern och datorn. Annars reagerar det för långsamt när du börjar trampa hårdare.

aheti00

Ny medlem
Intressant tråd... Efter att ha läst detta så känner jag mig jätte kluven. Verkar ha varit mycket reklamationer i början. Det verkar som att ni som köpt på senare tid (2021) inte reklamerar i samma utsträckning. Priset på Suito-T är mer i linje med vad jag är villig att betala men har ändå börjat titta mer på Direto XR-T.

Tacksam för feedback.

glitch

Aktiv medlem
Det var nån ruggigt bra deal på Kickr Core i en annan tråd häromdagen.
Hade köpt en sån idag (med det priset).
Annars har min nuvarande Suito tuggat på bra nu i drygt ett år.

glitch

Aktiv medlem
Det är nog bara Glitch och DCR som testat alla :) . Kickr har är ett bra namn och jag var nöjd med kickr snap så jag fortsatte på samma. Har dock en v5.
Haha nja riktigt så illa är det inte, men jag har provat många Flux (retur efter retur) några Suito, frugans Kickr Snap och KickR Core och Neo hos bekanta. Direton är säkert jättebra - men den har jag inte testat.

d_anders

Aktiv medlem
Har haft en xr-t i några veckor. Har fungerat perfekt än så länge. Kostade 6200 kr hos allebike.

Man kan hitta info om folk som har haft problem med erg-läget. Det är inget jag har märkt av, men förekommer säkert på vissa enheter.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer