[Trainer] Elite Suito-tråden

Vi har en Suito nu sen några år. Frun har tagit över den och den snurrar på bra. När det varit strul har Elite löst det snabbt och smidigt. Den delen är inte att förringa.

Suiton är bra, men jag tycker Kickr Core har bättre känsla men den brukar kosta lite till.
Köpte en Kickr Core till min övernattningslägenhet (veckopendlar). Det blev en refurb direkt från Wahoo - de dyker upp lite då och då. Den kostade 500€ inkl frakt, såg helt ny ut och kommer i originalförpackning.

Ser nu att de finns tillgängliga igen: https://eu.wahoofitness.com/devices/indoor-cycling/bike-trainers/reconditioned-kickr-core-buy (och refurb Kickr v5 finns för 750€).

Sorry om jag kladdar i Suito-tråden!

Köpte en Kickr Core till min övernattningslägenhet (veckopendlar). Det blev en refurb direkt från Wahoo - de dyker upp lite då och då. Den kostade 500€ inkl frakt, såg helt ny ut och kommer i originalförpackning.

Ser nu att de finns tillgängliga igen: https://eu.wahoofitness.com/devices/indoor-cycling/bike-trainers/reconditioned-kickr-core-buy (och refurb Kickr v5 finns för 750€).

Sorry om jag kladdar i Suito-tråden!
Jag slog till. Är ju en Wahooligan innerst inne.

Hej! Testar om någon kan hjälpa till med tips för min strulande Suito. Den tappar motståndet och då blir det liksom frihjul framåt. Inget motstånd helt plötsligt när jag kör, vilket är himla obehagligt och irriterande. Har försökt få loss frihjulet som glappar när jag tar av kassetten, men det är lögn. Elite är usla på att ge tips. Frihjulet glappar, och jag försöker skruva åt så hårt det går, men ändå vickar det. Nu är förstås muttern sliten efter att ha använt skiftnyckel. Någon som upplevt liknande problem och har tips?

Jag gav upp min Suito efter att den andra havererat bara någon månad efter att jag fått min första utbytt. Uppgraderade till en Justo istället och den har än så länge fungerat felfritt. Juston känns ljusår bättre och har flera förbättringar jämfört med Suiton.

Har slängt på fruns MTB på vår SUITO och för att göra utväxlingen ”lagom” så har jag knappat in en hjulomkrets på 3000mm (skulle motsvara 46T fram) men det verkar inte som om den tar värdet jag matar i utan den verkar använda standard typ 2070 ändå. Någon som testat samma eller haft liknande problem?

Uppgraderade min idag.
Den nya funktionen där man kan para pulsbandet eller sin Garminklocka med trainern är verkligen toppen framförallt man har en Apple-TV.
Som bekant har Apple-TV bara en bluetoothkanal och det här löser trasslet med att man behövde använda mobilen som hub.

Hej, jag har en 12-delad ultegra kassett på min Suito som jag bara flyttat från mitt mavichjul. inga spacers varken på hjulet eller trainern men hela kassetten hamnar för långt ut på trainern och ligger väldigt nära ramen. Växlarna rasslar och jag behöver justera växeln för att det ska låta bra. Funderar på vad som kan vara fel... ska vara rätt adaptrar då det inte finns så mång att välja på för 142x12 (lvg). Tips mottages gärna på vad jag kan kolla

Hej, jag har en 12-delad ultegra kassett på min Suito som jag bara flyttat från mitt mavichjul. inga spacers varken på hjulet eller trainern men hela kassetten hamnar för långt ut på trainern och ligger väldigt nära ramen. Växlarna rasslar och jag behöver justera växeln för att det ska låta bra. Funderar på vad som kan vara fel... ska vara rätt adaptrar då det inte finns så mång att välja på för 142x12 (lvg). Tips mottages gärna på vad jag kan kolla
Det ska vara en del på varje sida om trainern
Ta ett foto på var sida och lägg i tråden

Det ska vara en del på varje sida om trainern
Ta ett foto på var sida och lägg i tråden
Hej, jag kan svara om det är fler som har samma problem. Tydligen är avståndet från basen på bodyn till endcap 45 när den ska vara 46 (https://singletrackworld.com/forum/...-off-freehub-to-flange-spacing-poor-indexing/)

Jag har mailat med Elite idag och deras lösning är en spacer på 1 mm innanför muttern som man fäster sin adapter i så jag får åka förbi en bygghandel imorgon.

1694545637031.png

Hej, jag kan svara om det är fler som har samma problem. Tydligen är avståndet från basen på bodyn till endcap 45 när den ska vara 46 (https://singletrackworld.com/forum/...-off-freehub-to-flange-spacing-poor-indexing/)

Jag har mailat med Elite idag och deras lösning är en spacer på 1 mm innanför muttern som man fäster sin adapter i så jag får åka förbi en bygghandel imorgon.

Visa bilaga 653241
Brickan var svår att få tag på då den inte är standardstorlek. Fick en kollega att svarva en ifrån ett rör och jag har nu monterat brickan och det växlar lika bra som när jag har hjulet i.

Det verkar som att det bara är för Shimano hg som det blir fel eftersom en kompis med Sram XD inte märker av något medan en annan med hg har samma problem som jag hade.

Försökte uppdatera min Suito till nya firmewaren men den säger bara att den tappar kontakten med trainern.
Man verkar kunna uppdatera manuellt också i upgradoappen men jag hittar inte firmware filen för nedladdning nånstans?

Hej! Jag köpte en beggad suito och fick inte med adapter för genomgående axel.

Jag vet att det finns att beställa här och där. Men undrar om någon vet om det går att hitta ett sånt där tillbehörskit i butik i Stockholm?

Tacksam för svar!

Tillbaka
Topp