[träning] Cyclocross Solna

saltgurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kl 19 då?

Yepp, då säger vi 19 i mörr'n! Ses!

@Luthman: äh, det är bara att dyka upp och testa, välkommen!

bruce skrev:
> saltgurkan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kl 19 då?
>
> Yepp, då säger vi 19 i mörr'n! Ses!
>
> @Luthman: äh, det är bara att dyka upp och
> testa, välkommen!

får göra det någon torsdag framöver då. en timmes plåga ska man väl överleva.

Järnspikar också, hur kan jag ha missat det här.

Crossen är på jobbet men med racerdäck på, ingen riktig lampa med mig heller. Men för fasen vi ser hur det går. Hejdå jobbet. snart hej Haga norra.

Jag hoppats få tillbaks crossen fr cykeldoktorn idag, då den har varit inne för vård av trasigt hjul samt ett trasigt reglage. Tyvärr så är reglaget bortom all räddning, ett nytt är hastigt beställt, men det dyker nog inte upp förrän nästa vecka. Det skulle väl iofs gå att göra en snigelspeed av eländet, men det är ju lite segt att trampa runt på. Det får bli comeback next week!

Det blev inte så långvarigt för mig.

Alltså, ni cyklar ganska snabbt, jag var tvungen att göra nånting för att kunna bryta med någon heder kvar så jag drog av vajern till bakväxeln ;)

Sikta på nåt billigt som man säger.

Men jag hade två växlar hem sen så ingen fara på taket, kanske återkommer nån gång med rätt däck o lite sånt framöver.

Eveningstar skrev:
> Jag gav upp direkt. Tog det som ett tecken att jag
> blev brutalt fråncyklad i första backen. :/

Ja, det gick fort. Jag var den som kom sist där och som du vinkade förbi. Rullade in till Haga norra precis så att jag såg när ni andra åkte.

Men punktligare start har jag nog inte sett förr, gps:en slog om till 19:00 just då.

Eveningstar, vi kanske skulle köra en långsamgrupp istället? SKulle nog kunna passa mig med lite mildare tempo.

Stumpy skrev:
> Tror Magnus behöver lägga på sig ~20kg, så att
> någon orkar cykla med honom.
> Betänk: Det är ensamt på toppen.

+1

Tyvärr blev det en ohappy början på kvällen, känns så där med facit i hand.

Rullade iväg med 8 pers, tappade en man redan efter 500 m (Fnord? Eveningstar?), vände tillbaks och kollade efter dig men inga spår. Tappade nästa gubbe efter ytterligare ngn km (Fnord? Eveningstar?), uppfattade att du ropade till ngn att du bröt i vart fall.

Förstår att ni upplevde att det bara var pang på rödbetan, hets och ryck från start. Och ja, det brukar gärna bli så inser jag (har försökt förtydliga upplägget i första inlägget), det är mer av en träningsrunda än en happyrunda. Det är ex sällan, för att inte säga aldrig, det stannas och tas några snack- eller vattenpauser. På sin höjd några minuters eftersnack. Låter väldigt ohappy inser jag men brukar vara kul ändå av ngn anledning.

För att undvika upprepning igen så är det väl bra att även köra en ohetsig grupp, som nämnts redan.

Ngn som vill guida runt en lugnare grupp nästa torsdag?

Hoppas i vart fall att ni som blev avhängda inte tog alltför illa vid er. Sorry.

End of the avbön.//Bruce

jepi skrev:
> Jag tyckte han höll ett jämnt fint tempo idag,
> hade inte gjort nått om det gått lite fortare
> :)

Jotack, märkte att det fanns krut i de där benen, oj oj..

@Stumpy&Ridley: lovar, börjar i morgon, pizza och semmeldiet ;)

Det var jag som tappade efter ytterligare någon kilometer eller så. Hade precis dragit av växelvajern bak. Vilket gjorde att det blev lite kämpigt när det vände uppför där =)

Men inga problem att rulla hem.

Däremot har jag problem med att byta växelvajer nu. Lyckas som mes få reglaget (105 5700) att växla ner ett steg. Och utan att få den att släppa till slappt läge så läre det ju inte gå att få i nya vajern. Har inte heller hittat stoppbiten. Vajern verkar ha gått av väldigt nära eller inne i reglaget. Någon som har bra tips?

Nope, nevermind. Tog loss reglaget helt, öppnade lilla plast"serviceluckan" på det och där inne låg sista biten med 2cm vajer och stoppade upp så att jag inte kunde släppa till slakt lägen. Nu ta andra hojen till jobbet och meka i nya vajern ikväll sen.

Fnord skrev:
> Nope, nevermind. Tog loss reglaget helt, öppnade
> lilla plast"serviceluckan" på det och där inne
> låg sista biten med 2cm vajer och stoppade upp
> så att jag inte kunde släppa till slakt lägen.
> Nu ta andra hojen till jobbet och meka i nya
> vajern ikväll sen.

Dålig koll på det där tyvärr.

Morgonmeka är verkligen toppen btw, drog på dubbdäcken nu i gryningen :(

bruce skrev:

>
> Hoppas i vart fall att ni som blev avhängda inte
> tog alltför illa vid er. Sorry.
>
> End of the avbön.//Bruce

Om man bara konstaterar och accepterar att man är tjock och gammal med dålig kondis och psyke som en "något som förmodligen inte är PK" så minskar i alla fall känslan av förnedring lite grann efter ett par dagar :-)

Tack för i går! (Ganska kul iaf)

bruce skrev:
> Fnord skrev:
> --------------------------------------------------
> Dålig koll på det där tyvärr.
>
> Morgonmeka är verkligen toppen btw, drog på
> dubbdäcken nu i gryningen :(

Nu är det ju löst iom att jag hittade och fick ut sista vajerstumpen som låg kvar i reglaget.

Jag hann inte sätta på dubbdäcken imorse, släppte ut lite luft på heldämpade bara. Var lätt halt. Tur det fanns snö med bra grepp på trottoarena. Dom mindre bilvägarna däremot var isbana.

Riktig bra runda men skönt att få vika av i Ursvik och rulla hem :) Nästa vecka se det ut som plus grader och regn igen, perfekt, då försöker jag hänger med hela vägen...

/Ian

Idag torsdag 121101 kl.19:00 tänkte jag köra en sväng igen (med reservation för att jag inte får kräksjukan, frugan har hängt över toaletten hela natten..).

Färre deltagare idag..

Nåväl, 15.5 km knixande blev det, lagom lerigt, svårt att se stigarna för lövkaoset. Tack för sällskapet Saltgurka, Lejon och jepi!

Tjena, ramlade in i tråden av en slump, verkar skoj! Brukar köra en hel del i Haga/Ursvik/Järva och är sugen på att hänga med nån torsdag. Är tyvärr bortrest imorrn men hakar gärna på vid senare tillfälle!

body_odour skrev:
> Dålig uppslutning förra veckan ser det ut som..?
> Kör vi imorn?

Tyvärr, joppet vettu.. Du får guida ev deltagare.

body_odour skrev:
> Det blev trainer för mig...
>
> Kanske köra nåt i helgen istället?

Tänkte köra Kessiakoffturen på Järva på Lördag. Det är ngt jippo ihop med bike expo på kistamässan osv. Kanske redan skrivits om det på happy ngnstans.

Hej, vi är 2-3 st som tänkte köra från Haga imorrn kl 9.30, vi betar av ngt parti i Haga, sen drar vi vidare mot Järva. Inget fika tror jag :).

Tillbaka
Topp