[träningsmål]Åre mega downhill, megavalanche eller annat?

Westman

Aktiv medlem
Hej!

Tror det är dags att sätta upp något nytt mål för mig själv då säsongens mål är avklarade, och funderar på att satsa lite på att bygga upp konditionen lite för att bli snabbare. Det går lite lättare med motivationen om man har någon form av mål. Så, funderar på en riktigt svettig utförslöpa modell lång. Någon som vet om Åre får någon deltävling i megavalanchecupen nästa år? Vill så småningom köra klassiska megavalanche i alperna men skulle gärna köra något mindre event först. Eller ska man gå direkt på stora loppet och se det som att man är där för att lära sig? Eller finns det andra lopp att köra för en adrenalin/utförscyklist, lopp som är längre än två minuter och går nerför ett riktigt berg?

Hittar inget om något sådant lopp i Åre i år men vill minnas att jag läst om ett. Funderar på att åka upp nån helg framöver, någon som vet?

Är det förresten någon annan som är sugen på att ha ett sådant mål så kanske vi kan träna lite ihop..?

Senast redigerad av en moderator:
Låter skoj, Megavalanche borde man ju köra någon gång. Prova att hänga med på en happy ride, finns ju alla varianter och kondionen får du på köpet.

/Leo

Jag är sugen, fixar en switch till nerför och har etsx:n till konditionen. Är grymt sugen på nya fokus.
-Skall det hända får jag oxå börja pendla på fixen, och det skulle ju vara kul.

Det här kan ske utan problem med lite motivatioin.

(storlopp nedför ligger ju etsx:en bra till har jag hört..) http://bikes.com/news/articles.aspx?lang=en&id=211

Vi har diskuterat om att köra en sån tävling i år igen men ingen som riktigt har tid att riva tag i det tyvärr. det som e värst är som vanligt att hitta är funktionärer och jag tänker inte ragga sånna nå mer.

Är du beredd att åka till Schweiz finns t.ex. http://www.redbull-trailfox.ch/ och http://www.bike-attack.ch/

Fast du behöver inte vara rädd för att köra Megavalanche i Alpe d' Huez, det är inte så extremt. Känner du dig säker i alpin terräng är det inga problem att ta sig ner.

Jag var rejält förkyld dagarna innan och hade nästan noll kondition men det var riktigt kul ändå.
Min träning inför, som startade i mars, blev totalt 10 timmar styrketräning, 270km lugna MTB turer ,4 dagar i bike park och 13 pass på BMX-bana och i dirten. Dessutom körde jag Red Bull Trail Fox.
Det hade ablsolut inte skadat att vara mer tränad men det här räckte faktiskt bra.

Nästa år kör jag nog igen, vi kanske ses?

/Viktor

Leo : Ingen dum idé! Att börja cykla stig är vad jag tänkt nu under höst/vinter för att bygga upp pulsen lite.

Atlas : Klart vi ska köra! Men vad är det för snack om en switch, skaffa en AS-X så kör vi team.. !

Egil : Ok, förstår att det är där det är problem.

ViTr: Låter schysst. Målsättningen är inte att vinna loppet första gången, utan att köra det för att njuta och ta mig i mål. Sedan kan det kanske bli satsning på en viss placering året efter om det vill sig väl.

Verkar som att det finns ett par långlopps-DH att välja på i Europa och något av dom borde ju sammanfalla med ev semestermöjligheter nästa år!

Tillbaka
Topp