Trans Am Bike Race 2019

Gustav S

Medlem
Trans Am Bike Race 2019
Fjärdebrunn sa:
De verkar häcka på bryggan...
Jag har försökt hitta en tidtabell för den där Cave in rock-färjan men var inte så duktig på internet. Önskar på sätt och vis att den inte går så ofta så de får sitta där och stirra ett litet slag. Andas ut. Äta en macka.

Edit: se på tusan, de är redan över. Vilken tajming!

Senast ändrad:

exbless

Ny medlem
Trans Am Bike Race 2019
Kul tråd att följa! Grymt jobbat.

Snart passerar ni en del i Kentucky som jag passerade när jag långfärdscyklade genom Usa vid Harrodstown, Danville, Berea. Totalt tog resan "bara" 5 gånger så lång tid typ ;). Som jag minns Kentucky så är det väldigt kuperat med många kullar, men vid efter Berea så börjar det med mer berg. Det är också märkbart fler rednecks när man åker upp i bergen, och man märker att området är fattigare med många övergivna/sunkiga mobile homes. Såg väldigt få KFC's också, märkbart fler kopior så som Lee's famous recipe chicken. Se även till att ta och käka en sausage bisciut på någon mack för en äkta amerikansk upplevelse, och en "god" kaffe.... I norra Usa kan mackarna faktiskt göra helt okej kaffe.

Petert

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Simula har inte rört sig på nästan 3,5 timmar. Han befinner sig enligt trackern i en liten tätort (vad gråsvenskt det låter) sent på eftermiddagen. Avståndet till M&K är 10 miles and expanding. Elson trampar inte sedan trekvart. Botti och Oliva sitter som plåster på Martin och Kristian... Inga större förändringar alltså.

Senast ändrad:

jooks

Medlem
Trans Am Bike Race 2019
Oooh sa:
Zeinab's cykel (Snodde bilden på FB)
Vad har han längst ner vid sadelstolpen? Är de en Garmin Varia? Eller är de en lampa?
Väldigt likt en Knog baklampa (har en likadan själv). Lyser bra och behöver sällan laddas!

Heja heja M&K!!

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Han har varit igång i snart 21 timmar. Jag undrar jag ... (i synnerhet som trackern indikerar paus sedan 40 minuter tillbaka).

NickPick

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Snygg cykel har han iaf.
Intressant med en vanlig sladdrig varselväst och en väldigt ful tröja, eller vad det nu är... Man behöver bevisligen inte ha något litet exklusivt klädesmärke för att cykla snabbt och länge.

Blir det rekord?

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Ska han greja tiden som killen i velomobilen hade i fjol har han knappt 11 timmar på sig. Att greja 30 mil på den tiden i detta läge av loppet känns inte realistiskt. Till rekordet för vanliga cyklar är det knappt 25 timmar vilket känns mer troligt. Jag tänker att han nog lär behöva antingen en sömnperiod på ett antal timmar eller ett antal powernaps för att ta sig i mål, så man får nog hur som helst räkna med att han inte kommer att vara i rörelse hela tiden till målgång.

JLarsson

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Fast han är ju en maskin, inte lång paus han tog där vid 8 svensk tid. 275 km kvar. Iofs står han nu still utanför Palmyra, undrar om det vankas Kebab?

NickPick

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
JLarsson sa:
Fast han är ju en maskin, inte lång paus han tog där vid 8 svensk tid. 275 km kvar. Iofs står han nu still utanför Palmyra, undrar om det vankas Kebab?
... Eller olagliga preparat som är narkotikaklassade här i Sverige?? Palmyra är känt för inte bara sin kebab.

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
M&K är sedan en dryg timme tillbaka ute på vägarna igen. Italienarna stack iväg strax efter det och ligger f.n. 12 miles framför svenskarna.

mhenry

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Det regnade rejält i natt så vi och Garth sov i bivacksäckar under ett tak i Clay, KS. Italienarna fortsatte och måste ha blivit dyngsura.

Färjan kändes igen från dokumentären (Inspired to Ride). Skönt delmål :)

Petert

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
mhenry sa:
Det regnade rejält i natt så vi och Garth sov i bivacksäckar under ett tak i Clay, KS. Italienarna fortsatte och måste ha blivit dyngsura.

Färjan kändes igen från dokumentären (Inspired to Ride). Skönt delmål :)
Skönt och kanske märkligt att känna igen sig på en så långtibort plats.

Fantastiskt bra cyklat av er! Lycka.till resten av vägen!

mhenry

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Jag är ärligt talat lite trött på att cykla mot ett spöke som man vet troligtvis är framför nånstans. Ska bli intressant att se om och i så fall hur det hanteras av tävlingsledningen.

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Bara 75 miles kvar nu för Zeinab. Han kommer att snitta någonstans mellan 40 och 41 mil/dag över hela loppets längd.

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Verklig cykling och internetcykling ser jag som två helt olika discipliner. Ungefär som att översätta längdskidåkning till verklig cykling.

bigmollo

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Det går inte att jämföra internetcykling med IRL-cykling. Alla vet ju att internetcykling är det hårdaste som finns.

Hasse#7

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Internetcykling är hårt. För att dra en parallell med ett jämförbart lopp säger jag Icke-Vättern, då blir det lite lättare för noviser att förstå.

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Strax bara 10 mil kvar för Zeinab. Han har verkligen tryckt gasen i botten för nu är ledningen 609 miles, dvs 97-98 mil.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2019
Bortsett från osäkerheten kring det cyklande finska spöket så är det rätt odramatiskt bakom Zeinab också. I runda slängar 100 miles mellan Morical och Di Felice och italienaren har lika mkt marginal bakåt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer