Transcontinental 2017 // #TCRNO5

heffe

Aktiv medlem
Registrering öppnar imorgon kväll. Vilka ska trampa? Jag önskar att jag hade det som krävs för att genomföra det. Skulle antagligen göra en otb och fixa någon sorts fraktur innan en var ute ur Belgien...
START // GERAARDSBERGEN | BELGIUM

FiNISH // METEORA | GREECE

REGISTRATION OPENS: MONDAY 7th NOV 2016 // 20:00 GMT

BEGINS: FRIDAY 28th JULY 2017 // 22:00 CET

CONTROLS

CP1 // SCHLOSS LICHTENSTEIN | GERMANY

CP2 // MONTE GRAPPA | ITALY

CP3 // HIGH TATRAS MOUNTAINS | SLOVAKIA

CP4 // TRANSFAGARASAN HIGHWAY | ROMANIA

Då TS ställer frågan "Vilka ska trampa?" utgår jag ifrån att svaret "nej" tryggt kan skrivas i tråden.

Så nej, det blir lite för mycket av det goda att cykla TCR. Eller, problemet är snarare att det blir för mycket av det onda om jag mot bättre vetande skulle insistera på att pitcha detta.

Äventyr för 2017 sökes på närmare håll.

Jag kommer anmäla mig igen, men har inte bestämt mig för om det blir TCR eller http://transambikerace.com/ .

Det kommer bli ruggigt tufft om platserna till TCR i år. Antalet funktionärer har ökat (prio 1), även antalet veteraner har ökat drastiskt (prio 2). Som ny deltagare kommer det bli galet svårt att få en plats om du inte är från ett exotiskt land eller är tjej (ja, det är uttalat att Mike vill ha en jämnare fördelning mellan tjejer och killar)

Hoppas vi får några svenskar som kör TCR nästa år! Helt underbar/hemsk upplevelse :).

Hur går det där till egentligen - sitter Mike där som nån slags enväldig Idol-jury eller finns det någon form av objektiva kriterier?

ohellstrom sa:
scottparsley sa:
ohellstrom sa:
Hur går det där till egentligen - sitter Mike där som nån slags enväldig Idol-jury eller finns det någon form av objektiva kriterier?

http://www.transcontinental.cc/blog

Tack. Det tycks, som Anton antyder, vara mer eller mindre slutet sällskap.

Så kan man såklart spekulera i vad det betyder för loppets framtid...

Haha, det finns ju betydligt slutnare sällskap än så ;-)

NLC sa:
ohellstrom sa:
scottparsley sa:
ohellstrom sa:

http://www.transcontinental.cc/blog

Tack. Det tycks, som Anton antyder, vara mer eller mindre slutet sällskap.

Så kan man såklart spekulera i vad det betyder för loppets framtid...

Haha, det finns ju betydligt slutnare sällskap än så ;-)

De pratar man inte om... ;)

Har lyckats förtränga det här i fyra år, men nu blir det en ansökan.
Får se om lyckan står mig bi och jag blir en av de lyckligt lottade. (Som får starta alltså.)
:-)

image.jpeg

Då är det väl dags att väcka upp denna tråd igen. Fick Gunnar en plats. Fler Svenskar? Annars får vi heja på dansken Mathias.

Daniel Johansson, aka @cykeldanne, ska enligt säker källa köra. Honom ska vi såklart heja på!

Vad gäller tätstriden hoppas jag att Kristof Allegaert kommer och ställer skåp. (Ja, det kan finnas småaktiga bakomliggande orsaker till detta, t.ex. andra deltagare som jag inte har så mycket till övers för.)

Japp. Jag ska köra, bara en månad kvar innan det är dags. Minst en svensk till bör det vara då Erik Ringqvist också fått en plats. Utöver det så vet jag inte då startlista eller fastställd manual av förståeliga skäl inte publicerats ännu.

Lycka till!

Alltid lite extra krydda för oss internetcyklister när det finns "blågula prickar" att följa på skärmen.

Vad är det för förbjudna vägar som nämns i slutet av artikeln? Minns att tunneln på väg upp mot Passo Costalunga var förbjuden i fjol, är detta något liknande? Om så, finns listan på förbjudna vägar tillgängliga för internetcyklister att beskåda?

Var de nån som hann spara ner startlistan?
Den var uppe ett tag men är nu nere. Förstår inte varför man väljer att hålla på den.

Fan vad kul det här ska bli att följa!

Vi har tre svenskar med i loppet:

Daniel Johansson, körde TCR 2015
Martin Nilsson, Sverigetempot 2016, 2014
Erik Ringqvist, erfaren randonnör

Jag hoppas James Hayden vinner.

Jag tror Björn Lenhard vinner (om inte Kristof är med).

Jag hoppas inte Ian To vinner.

Ian's fanclub är inte gigantisk i Sverige.

Däremot ser jag fram emot ännu en TCR, du får ursäkta Anton (när det gäller det där rejset över US), att följa TCR är speciellt. Simulera ruttval, kolla in höjdkurvor/pass. Prickar utspridda över halva europa. Outstanding.

Darn, här gick man och halvsåsade i partiell radioskugga i tron om att starten var ikväll kl 22. Tur att man inte cyklar själv då jag måste ha blandat ihop det med LEL (eller något annat).

Redan nu utkristalliserar sig några distinkta skillnader i ruttval, en nordlig och en sydlig. Lenhard, Goy +andra tar en sydliga medans Ian ligger ännu längre söderut. Ian ser ut att ha högst fart men ligger ändå långt efter. Får se om han har nåt ess i rockärmen längre fram.

Första cyklisten vid SP1
Första nordbor ser ut att bli dansken Dalgas och andra platsen står mellan Danne och 2 finnar Mäkinen (14 plats ifjol) och Leppälä som har lite drygt 10 mil kvar

Björn Lenhart har tagit ett stadigt grepp om händelserna vad det verkar, Ian vet jag inte vad han håller på med. Kanske har sömnkris eller nåt slags hälsoproblem. Stannar ett tag, kör en bit, stannar igen. Hoppas det inte är nåt som hänt bara.

Tillbaka
Topp