Transcontinental 2017 // #TCRNO5

antonlindb sa:
Jag är så jäkla imponerad av våra svenska TCR-cyklister! Stolt.

Daniel kör på som ett ånglok och kommer knipa en top 30 plats i det starkaste startfältet vi någonsin sett i ett ultralopp. Detta trots att han blivit påkörd av en bil och vilade en längre stund. Definitivt den startkaste ultracyklisten vi har i Sverige.

Är du säker på det, var det inte någon som cyklade över USA häromveckan? blink blink..

IngvarW sa:
antonlindb sa:
Jag är så jäkla imponerad av våra svenska TCR-cyklister! Stolt.

Daniel kör på som ett ånglok och kommer knipa en top 30 plats i det starkaste startfältet vi någonsin sett i ett ultralopp. Detta trots att han blivit påkörd av en bil och vilade en längre stund. Definitivt den startkaste ultracyklisten vi har i Sverige.

Är du säker på det, var det inte någon som cyklade över USA häromveckan? blink blink..

Fast USA är ju bara ETT land, så det är väl ungefär som Race Across Skåne...

Skåne - ett eget land ... förklarar onekligen varför det är så svårt att förstå vad de säger. Lite som med danskar. ;-)

GoranS sa:
Skåne - ett eget land ... förklarar onekligen varför det är så svårt att förstå vad de säger. Lite som med danskar. ;-)

Ja, tänk så skönt det hade varit. Då hade vi sluppit dras med konsekvenserna av alla besluten som fattas 50 mil norrut :p

Jeppe_E sa:
NLC sa:
Jeppe_E sa:
GoranS sa:

Ja, tänk så skönt det hade varit. Då hade vi sluppit dras med konsekvenserna av alla besluten som fattas 50 mil norrut :p

50? Ha, minst 60 mil ska de va!

Ja, desto längre desto bättre :)

Guldlösningen är ju att vara skåning i Köpenhamn. Man kan samtidigt gnälla på Stockholm OCH vara fullständigt oförstående till varför folk i Jylland gnäller på Köpenhamn ?

Om det inte sker något väldigt oväntat så bli Ingeborg (#157) kvinna nummer två i mål.

Det hörs inte mycket om Cesare (#136) och han fixie-färd, hittar ingen info alls om honom sedan CP1. Inget twitter eller instagramkonto.

Kolla Ingeborg placeringar CP1(120th) - CP2 (91st) CP3 - (68th) CP 4 - (73th) och Mål som 39nde
jmf med Melissa CP1(19th) - CP2 (20st) CP3 - (26th) CP 4 - (28th) och mål som 28nde

Skall bli kul och jmf allas tider mellan etapperna men Ingeborgs sista sträcka måste vara... otroligt snabbt lol
EDIT, eller mycket kortare och lättåkt

Senast ändrad:
Kan ha fel, men min gissning är att det som verkligen skiljer de som på allvar tävlar och de som kommer in lite längre ner i fältet men fortfarande kommer in på hyggliga placeringar är att de bästa håller uppe farten bättre på andra halvan. Någon som vet om jag har rätt eller är ute och cyklar? Och jag menar förstås i någon slags medelfall, variationerna är ju stora mellan individer.

GoranS sa:
Kan ha fel, men min gissning är att det som verkligen skiljer de som på allvar tävlar och de som kommer in lite längre ner i fältet men fortfarande kommer in på hyggliga placeringar är att de bästa håller uppe farten bättre på andra halvan. Någon som vet om jag har rätt eller är ute och cyklar? Och jag menar förstås i någon slags medelfall, variationerna är ju stora mellan individer.

Tror att det är helt sant, den bästa strategin är nog att hålla en hyfsat jämn rytm med sovstopp mm. Problemet tyckte jag var att alla småstopp började ta längre tid mot slutet av loppet, man blev lite fumlig och dum av sömnbrist. Kraften i benen blev även den rätt mycket sämre, sen återkom den efter nån vecka. Det verkade som om kroppen accepterade att cyklandet var en normal rutin. Jag antar att med rätt träning och erfarenhet så skulle det gå att köra på med en bättre rutin redan från början. Sen tror jag stenhårt på att jobba med "marginal gains" varje moment som tar några sekunder blir timmar och dagar på slutet. Som att jag av ren vana tog av hjälmen vid varje stopp, säkert ok på ett kortare lopp men under 10-15 dagar så blir varje sån sak till timmar.

GoranS sa:
.

Senast ändrad:
GoranS sa:
.

Senast ändrad:
GoranS sa:
.

Senast ändrad:
GoranS sa:

.

Senast ändrad:
Först bli man imponerande av Ingeborgs "spurt placering", från 73dje till 39 plats.
Men när man räknar på de, (kan ha räknat fel, öl&matte är ingen bra kombination), är den kanske "mänsklig".
Sista etappen från CP4 till mål cyklade Hayden den på 57timmar och 15min vs Ingeborg 75timmar och 59min.

Då har vi åtminstone två exempel på att alkoholhaltiga drycker och internetuppkoppling inte alltid ger helt önskade effekter. Det andra exemplet inkluderar en De Rosa ...

Oooh sa:
Är de nån som har nån ny uppdatering kring Erik?

Hans cykel är minst sagt på dekis. Han har endast fyra fungerande växlar och är tvungen till att upp i backarna. För att inte slita ut cleatsen, har han har gjort "gångskor" genom att tejpa fast wellpapp på strumplästen. Jag tror han har en del misärmoments han kan dela av sig med. Jag ska bjuda honom på öl i Stockholm iaf :D.

Senast ändrad:
antonlindb sa:
Oooh sa:
Är de nån som har nån ny uppdatering kring Erik?

Hans cykel är minst sagt på dekis. Han har endast fyra fungerande växlar och är tvungen till att upp i backarna. För att inte slita ut cleatsen, har han har gjort "gångskor" genom att tejpa fast wellpapp på strumlästen. Jag tror han har en del misärmoments han kan dela av sig med. Jag ska bjuda honom på öl i Stockholm iaf :D.

Erik har flest misärpoäng i år eller? :)

Tillbaka
Topp