Transcontinental no.4 start 29/7 2016

nieves

Aktiv medlem
Ultraloppen avlöser varandra i år så nu denna gigant.
Start i Geerardsbergen, uppför Kappelmuur och vidare ut i natten.
En etapp där klockan aldrig stannar, checkpoints i bl.a
Cp1 Clermont-Ferrand FRA
Cp2 Furkapass CH
Cp3 Passo di Gau IT
Cp4 Durmitor National Park ME

avslutning i Çanakkale Turkiet
soloklass, 2-manna osv.
Hoppas detta blir en ny F5-följetång
http://reportage.transcontinental.cc/?page_id=357

lundatok

Aktiv medlem
Japp, ska bli roligt att följa! Vilka "svenskar" har vi på startlinjen?

Anton? Christian från Oslo? Hagen? Martin?

MarcusS

Aktiv medlem
Ja Anton (antonlindb) ska köra. Det ska bli spännande att följa. Många höjdmeter och en massa grus.

nieves

Aktiv medlem
Adam & Max kör en 2-manna och Eyvind solo. Anton är jag osäker på men jag har för mig att han inte har ngn sovsäck för 2:)

NLC

Aktiv medlem
Kan inte neka till att formatet verkligen kittlar min långcyklingsnerv, särskilt biten med fritt vägval mellan kontrollerna. Ska bli skoj att följa framfarten för både "di svenske" och alla andra galningar och drömma om att man själv har möjlighet att stå på startlinjen någon gång framöver.

ohellstrom

Aktiv medlem
Får erkänna att det inte är många bekanta namn på startlistan, utöver nämnda svenskar.

Kan se att Fjolårsvinnaren Josh Ibbett ställer upp igen samt danske Peter Sandholt, trea på RAAM 2015.

Den som lever får se!

nieves

Aktiv medlem
Hoppas på bra uppdateringingar, dom flesta operatörer har billiga roaminglösningar inom EU. Turkiet är värre på andra sätt också, jag tror inte många åker hem via Istanbul.

krabbe

Ny medlem
Hallå!
jag, Max, Anton och Eyvind är dom fyra svenskar som kommer köra. Ska försöka uppdatera så mycket vi hinner på instagram andra ställen för den om är intresserad. Mig och max hittar ni på instagram under namnen jag ( bridge_bum) och max (maxmundus) vi kommer köra som par.

ohellstrom

Aktiv medlem
krabbe sa:
Hallå!
jag, Max, Anton och Eyvind är dom fyra svenskar som kommer köra. Ska försöka uppdatera så mycket vi hinner på instagram andra ställen för den om är intresserad. Mig och max hittar ni på instagram under namnen jag ( bridge_bum) och max (maxmundus) vi kommer köra som par.
Stort lycka till!

kitzblitz

Aktiv medlem
Lycka till! Vilket äventyr det blir.

Ja - det hade varit spännande att se vilken tid Lenhard hade kört Sverigetempot på. Förhoppningsvis kör han en annan gång!

Jag behöver fortfarande ringa Lesjöfors ang betalningen av det kokta ägg jag åt där...

nieves

Aktiv medlem
Anton är i Reims (paus) 192km med ett snitt på 26kph

Eyvind väljer en västligare rutt och är aktiv enligt trackern 180 km/24kph

Adam & Max på väg in mot Reims 179km/24kph

Samtliga har runt 38-39 mil kvar till första CP i Frankrike

Senast ändrad:

neron

Ny medlem
Är det spåren som ligger till kontrollerna som är obligatoriska och i övrigt fritt vägval?

NLC

Aktiv medlem

nieves

Aktiv medlem
Anton har navigerat fel i Champagne, 45 minuter uppskattar han felåkningen till.
Jag skulle också vilja cykla vilse i Champagne ?

Edit vägvalet är fritt kontrollerna obligatoriska

Senast ändrad:

nieves

Aktiv medlem
Lenhard har snart averkat 39 mil med +33 kph i snitt. Med det så ligger han främst i pärlbandet

Senast ändrad:

ohellstrom

Aktiv medlem
Drama - titelförsvarande Josh Ibbett har brutit redan under första dygnet. Enligt uppgift pga en ryggskada han dragits med.

neron

Ny medlem
NLC sa:
bsandborgh sa:
neron sa:
Är det spåren som ligger till kontrollerna som är obligatoriska och i övrigt fritt vägval?
Jag gissar att det är så.
Typ.

http://reportage.transcontinental.cc sa:
No Route – Only mandatory controls ensure that racers visit some of the most famous pieces of road in Europe and connect with the suffering of their forebears. The rest is up to them.
Zoomar man in på kartan på trackingsidan vid en kontroll så är den ihopkopplad med en punkt och en rutt till själva kontrollen. Jag tolkar det som att man måste ta den vägen för att inte komma för billigt undan.. Vilket underbart galet race!!

ohellstrom

Aktiv medlem
neron sa:
NLC sa:
bsandborgh sa:
neron sa:
Typ.

No Route – Only mandatory controls ensure that racers visit some of the most famous pieces of road in Europe and connect with the suffering of their forebears. The rest is up to them.
Zoomar man in på kartan på trackingsidan vid en kontroll så är den ihopkopplad med en punkt och en rutt till själva kontrollen. Jag tolkar det som att man måste ta den vägen för att inte komma för billigt undan.. Vilket underbart galet race!!
Såvitt jag vet är det 100% fritt vägval mellan kontrollerna. Antar att trackingsidan blir tvungen att försöka gissa vilken väg cyklisten tänkt ta till nästa kontroll för att kunna räkna ut återstående distans, därav det som kan se ut som en angiven rutt.

nieves

Aktiv medlem
ohellstrom sa:
neron sa:
NLC sa:
bsandborgh sa:
neron sa:
Typ.

Såvitt jag vet är det 100% fritt vägval mellan kontrollerna. Antar att trackingsidan blir tvungen att försöka gissa vilken väg cyklisten tänkt ta till nästa kontroll för att kunna räkna ut återstående distans, därav det som kan se ut som en angiven rutt.
Fast kollar man t.ex på Cp2 så ser åtminstone utfarten vara märkt blå på trackerkartan.
Kan det vara så att det är den lämpligaste nedfarten från berget trafikmässigt?

ohellstrom

Aktiv medlem

nieves

Aktiv medlem
Anton 400km/24.2 kph rullsnitt (200km till CP1)

Adam & Max 357/23.2kph

Eyvind 364/23.4kph

Heja på alla! Hoppas på ngn bild från CP1

Leder gör 3 - Kristof Allegaert 565km/32.7 kph

Senast ändrad:

neron

Ny medlem
Det är alltså extremt utmanande att åka bil där t.om.

"The pass is closed in winters, but with such a high summit altitude the road can be closed anytime due to snowfalls. The zone is prone to heavy mist and can be dangerous in low visibility conditions. Look first at the weather forecast if you want to enjoy the view and not drive in the clouds all the time. Do not travel this pass in severe weather conditions. Avalanches, heavy snowfalls and landslides can occur anytime, being extremely dangerous due to frequent patches of ice. It has a well-deserved reputation for being dangerous because of unpredictable snowstorms and blizzards, and driving under these conditions, can be extremely challenging."

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer