Transcontinental no.4 start 29/7 2016

Furka är trevligt. Inte så fasligt från Gletsch om man har tagit långsamt stigande Valais upp. Om man tar det via Grimsel kan det bli jobbigare, känns som en no-brainer ruttmässigt.

Eyvind aktiv 22:38, loggat 417.6km/23.4 kph

Adam & Max aktiv 20:40 (paus?) 368.3km/23.1 kph

Anton aktiv 22:05 (paus?) 428.6km/23.6 kph

1:a dygnet avklarat. Bra kämpat!

Stravasiffror på Adam & Max
406km á16h10m 2 934 hm

Senast ändrad:
Kristof har cyklat 2500 mil sedan januari i år. Han verkar vara rejält taggad på det här. Jag cyklade med honom på LEL 2009. Det var innan han gick all in för långcykling.

lundatok sa:
Kör hårt och smart! Ska bli roligt att följa er! Vad har Anton för Instagram?

@antli684

Riktigt mörka tankar idag på morgonen, ätit för lite igår och dålig sömn pga moppegäng som tyckte det var kul att kasta sten mot mig i min bivy i natt

Är uppe igen och mår riktigt bra! Ser fram emot CP1, ca 6 mil kvar!

antonlindb sa:
lundatok sa:

@antli684

Riktigt mörka tankar idag på morgonen, ätit för lite igår och dålig sömn pga moppegäng som tyckte det var kul att kasta sten mot mig i min bivy i natt

Du lär träffa Eyvind i CP 1, han är runt 5km före dig, kämpa Anton!

nieves sa:
antonlindb sa:
lundatok sa:

@antli684

Du lär träffa Eyvind i CP 1, han är runt 5km före dig, kämpa Anton!

Bara att bryta ihop och komma igen. Om du är väldigt hungrig kan jag rekommendera en burgarmeny som förrätt innan pizzan :)

DSCN0170.JPG
Från en liten snabb lur här om dagen

antonlindb sa:
lundatok sa:

@antli684

Kämpa på nu. Vi är många som följer dig. Jag vet att du klarar mycket mer episkt lidande på cykeln.

Allegaert tuggar på.

Efter två dygn har han en "stopped time" på 1:41. Det är ohyggligt, speciellt med tanke på att det är utan support.

kitzblitz sa:
NLC sa:
ohellstrom sa:
Allegaert tuggar på.

Efter två dygn har han en "stopped time" på 1:41. Det är ohyggligt, speciellt med tanke på att det är utan support.

Indeed, där ligger man i lä!

Yep! Det gör man. Fast det ryms många 5 minuters sömnpauser i 1:41, eller? ;-)

Det blir intressant att se om han tar en aningen (läs: en timme iallafall) längre vila den här natten. Han väntas till CP2 ca kl 1 inatt.

Oavsett, racet är långt ifrån slut. Det finns ett antal personer med högre rullsnitt som jagar bakom Allegaert, bl.a. Björn Lenhard. Har fått för mig att han hade någon slags problem igår (överraskande långt stopp för en man som honom) och om det är löst nu så kommer han gissningsvis ha proportionellt sett mindre stopptid framöver.

Bäst att följa just nu är "dansken" som verkar köra lite sightseeing i Paris...http://trackleaders.com/transconrace16i.php?name=Jesper_Sorensen

Snabb update:

Mycket tid som gått åt för att fixa saker, ny laddsladd iPhone, 30 grader varmt, svårt stt äta och dricka tillräckligt = dödsbonk. Återhämtat mig på donken nu. Svårt stt avgöra vad som blir bäst, ta ett matstopp till per dag eller försöka få i sig på hojen. Tyvärr blir det lätt 45 min stopp. Aja, bara stt köra på. Milen per dygn kommer gå ner drastiskt nu pga "lite" kuperat :)

antonlindb sa:
Snabb update:

Mycket tid som gått åt för att fixa saker, ny laddsladd iPhone, 30 grader varmt, svårt stt äta och dricka tillräckligt = dödsbonk. Återhämtat mig på donken nu. Svårt stt avgöra vad som blir bäst, ta ett matstopp till per dag eller försöka få i sig på hojen. Tyvärr blir det lätt 45 min stopp. Aja, bara stt köra på. Milen per dygn kommer gå ner drastiskt nu pga "lite" kuperat :)
Du har rutinen, bättre stoppa än värmeslag. Huvudet kallt blicken framåt/uppåt, heja Anton!
Tryter maten så snacka med herr Murmeltier

Bilagor

• images.jpg
    images.jpg
    11.4 KB · Besök: 241
Senast ändrad:
Kristof har mindre än 60km kvar till CP3 i Italien, Control 1 Volvon har drygt 130 där dom verkar ha övernattat i Verona istf bergen. 110km skiljer mellan Lenhard och Kristof, sover dom aldrig?

JLarsson sa:
Lenhard gjorde ett minst sagt märkligt vägval. Eller så kanske det är genialt. Vi får se.
Ser som sagt märkligt ut. Vägvalet är inte lätt, många vägar in till CP3 ser på kartan och satellit helt ok ut men cyklisterna tar andra vägar. Kristof cyklade ganska mycket söderut nyss, bort från CP3 men följer nu nästan samma rutt som Volvo1.
Det ska bli intressant att se hur många som kör direkt ner mot kusten från 3:an för att slippa bergen.
Video om resan till CP2
Journey to Switzerland

Senast ändrad:
Ledaren kör vägen nere i Val di Fiemme snarare än uppe på kanten (Cavalese, Tesero, etc.). Känns som det borde ge lite fler höjdmeter så jag hade nog inte kört den vägen. Blir intressant att se vad som händer vid Ziano di Fiemme. Där måste han av stora vägen om han inte ska köra genom en tunnel med cykelförbud.

nieves sa:
18 grader och muligt, känns nog skönt efter gårdagens 30

Muligt? Är det när vädergudarna trycker snö i ansiktet på'n? F.ö. tror jag 30 grader är att föredra (givet att det är daltemperatur) i de fall man ska upp på höjderna. Kan bli kallt däruppe annars.

Att det kan vara så fascinerande att följa ett gäng prickar på en karta :)
Loppet är så jävla lockande och skrämmande på samma gång....

Tillbaka
Topp