Transcontinental no.4 start 29/7 2016

Om jag noterade rätt så är de tajt mellan svenskarna
Distance to next waypoint CP3
Eyvind 283.3 km
Max 283.2 km
Adam 282.6 km
Anton 280.5 km

Senast ändrad:
GoranS sa:
Och nummer 60 verkar ha vikt av söderut i Cortina och följer SS51. Blir det SS51+SS52+SS13 bort mot Kranjska Gora eller ner mot slätten (Vittori Veneto)?
Det ser ut som den "snabbaste" vägen, jag trodde faktiskt att Kristof skulle cykla den vägen. Hoppas man får en kommentar om vägval efter loppet.

Enligt ridewithgps är den vägen en mil kortare men ev. lite mer höjdmeter (är lite svårt att veta då det är en del tunnlar med associerade falska höjdmeter inblandade). F.ö. verkar backen som ledaren tog från Österrike in i Slovenien inte vara helt snäll - knappt tre km med 13-14% och ett skapligt långt parti med närmare 20%; http://www.salite.ch/wurzenpa.asp?Mappa=

Apropå det här med tjusningen i en icke-fixerad rutt - vad tror ni om ett lopp där start och mål är givet (lämpligen samma plats) och sen ett skapligt antal kontroller, ett trettiotal eller så, alla belägna uppe vid bergspass? Man får ta kontrollerna i vilken ordning som helst, men alla kontrollerna ska besökas innan man kör till målet. Det borde kunna ge upphov till ett riktigt intressant (och svåranalyserat) lopp.

Då blir det ju ännu en dimension - vädret. Ungefär som i segling får man ha en egen metrolog som optimerar rutten. Och en superdator som gör tunga simuleringar.

Den typen av lopp finns väl redan? Rapha 12Hills i Jönköping. Visserligen inte så omfattande men konceptet är sådant. www.rapha.cc/12hills

Mm, fast jag skulle nog vilja ha den dels utan restriktion vad det gäller vägval upp och betydligt längre. Som internetcyklist/löpare skulle jag säga att lopp som är på under ett dygn är att betrakta som sprintevenemang.

Bland svenskarna verkar Anton ha ryckt uppför Furkapass och han är nu mer än en mil före de andra som fortfarande har en liten bit till toppen.

Vad innebär det när nummerskyltarna i trackern är "utgråade"? Finns det som i RAAM en viss tid då de får gå "under radarn" eller är det sovstopp?

Eftersom de använder samma tracker (trackleaders) som TransAm så borde det betyda att om det inte kommit en uppdatering på 30 minuter så fadas ikonen. Det blir annorlunda om man aktivt pausar/stoppar trackern.

77:an tar ett lite originellt vägval och kör österut i Longarone. Får lite extra klättring och en fyra kilometer lång tunnel, men bör bli lite kortare än den vägen de andra som kört söderut från Cortina valt. Beror dock lite på hur planen ser ut framöver.

Senast ändrad:
Andermatt f.n. nerlusat med långcyklande svenskar. Endast Anton verkar ha gett sig av därifrån och är senast inrapporterad från Tujetsch, en och en halv mil närmare kontroll 3.

Enormt utspritt startfält. Siste man, Rafael Hernandez Varas har fortfarande 24 km till kontroll 1 medan Allegaert i täten har knappt 35 mil till kontroll 4 och verkar vara halvvägs genom Kroatien och på väg mot Bosnien Herzegovina.

JLarsson sa:
Har ni provat replay-funktionen i trackleaders? Prova 4096x. Sjukt intressant.
Hur gör du, kör du follow, rider eller all? Min zoomar ut till mitt i havet.
Edit, jag gjorde fel....hittade nu häftigt, vilken maskin denne Kristof han bara utökar ledningen.

Senast ändrad:
Jag kör vyn över alla http://trackleaders.com/transconrace16

Follow zoomar så alla syns, Cat all.

Capture114.PNG

Såg att det kostar runt 1000 kronor för trackern/deltagare och att man kunde hyra privat. Undrar vad det kostar om man hyr säg 10 stycken?

Nr 142 Stuart Birnie har inte varit i CP3 ännu men det står att nästa CP är 4 torts att han fortfarande sitter och trampar norrut efter att ha tagit omvägen via slättlandet.

nieves sa:
Nr 142 Stuart Birnie har inte varit i CP3 ännu men det står att nästa CP är 4 torts att han fortfarande sitter och trampar norrut efter att ha tagit omvägen via slättlandet.

Noterade något liknande på någon annan åkare tidigare. Minns inte vem dock.

Vad har hänt med Lenhard? Snart fyra timmar sedan senaste uppdateringen. Börjar ju likna tidiga Sverigetempo-upplagor!

Jokkmokk!? Hade man tur dök det upp något livstecken i Östersund. Och det var om man hade tur. På den tiden var det inget fjäskande och vi internetcyklister hade ett hårt liv. Vid närmare eftertanke så var nog internet inte ens påhittat utan det var brevduvor man fick förlita sig på. Eller möjligen vårdkasar. Och för att inte missa någon action så var man tvungen att vara vaken 24 timmar per dygn. Om det inte var så att man samtidigt skulle följa något annat evenemang. Då blev det lätt att man var vaken 30 timmar per dyfn. Ja, det var inte lätt att vara internetcyklist på den tiden.

(Med lös inspiration från en viss MP-sketch)

Hm, ser ut som ledaren ändrat riktning. Trodde han skulle ta väg 224 ner mot gränsen, men nu är han på väg 36 och jobbar sig upp mot motorvägen. Vad är planen?

56:an och efterföljare har i mitt tycke valt den på pappret smartaste vägen, återstår att se om det finns ngt att göra åt the Machine

JLarsson sa:
Planen är nog att undvika Bosnien till att börja med. Ser rätt taggigt ut.

Kändes som det borde funnits genare vägar ut från Zagreb i så fall, men jag har inte detaljstuderat det så det kan mkt väl varit s.a. han tog bästa vägen.

Tillbaka
Topp