Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
antonlindb sa:GoranS sa:Anton verkar virra runt lite i Sarajevos sydvästra utkanter.
Var tvungen att ta ut cash til maten :)
Fy helvete vilket dygn jag haft. Slovenien och Kroatien var magiskt fint. När jag kom in i Bosnien blev det annorlunda, riktiga skitvägar. Efter någon mil började hundarna jaga mig, fyfan vilken äcklig känsla. Ett par gånger var det nära att jag inte orkade spurta ifrån. Landskapet från gränsen till Duboj var slitna industriområden, med brinnande skräp där mellan. Från Duboj till Sarajevo har jag varit rädd för mitt liv för första gången, lastbilarna visade ingen hänsyn och vid tre tillfällen kände jag linorna från lastbilarna slå mot armen..jag är fortfarande skakis, men tror det blir bättre nu efter Sarajevo.
gabbeon sa:Att ha under 12 timmar stopped time på 8,5 dygn övergår mitt förstånd. Det här ter sig i min värld hårdare än Strassers bedrifter i RAAM. Om man nu ska jämföra äpplen o päron.
ohellstrom sa:gabbeon sa:Att ha under 12 timmar stopped time på 8,5 dygn övergår mitt förstånd. Det här ter sig i min värld hårdare än Strassers bedrifter i RAAM. Om man nu ska jämföra äpplen o päron.
Fast det stämmer inte riktigt. Om man tittar på hans speed/time plot och helt simpelt (med linjal) mäter de perioder där han helt uppenbart varit inaktiv så blir det till ca 31h över en totaltid på 208h.
Oklart vilket gränsvärde trackern har för att kategorisera som "stopped", men det tycks inte funka helt iallafall.
Ikke desto mindre är 31h stopped time ruskigt effektivt. Vi hade ca 24h non-moving på Sverigetempot men då över en totaltid på 105h. Kristof är inte bara fysiskt extremt robust men han har också varit "äckligt disciplinerad". Mycket imponerande!
Edit: i exemplet ovan har jag bara mätt hans "dygnsvilopauser". Rimligen tillkommer någon timme ytterligare för att skaffa vatten och mat längs vägen.
gabbeon sa:Att ha under 12 timmar stopped time på 8,5 dygn övergår mitt förstånd. Det här ter sig i min värld hårdare än Strassers bedrifter i RAAM. Om man nu ska jämföra äpplen o päron.
ohellstrom sa:Oklart vilket gränsvärde trackern har för att kategorisera som "stopped", men det tycks inte funka helt iallafall.
Ikke desto mindre är 31h stopped time ruskigt effektivt. Vi hade ca 24h non-moving på Sverigetempot men då över en totaltid på 105h. Kristof är inte bara fysiskt extremt robust men han har också varit "äckligt disciplinerad". Mycket imponerande!
NLC sa:ohellstrom sa:Oklart vilket gränsvärde trackern har för att kategorisera som "stopped", men det tycks inte funka helt iallafall.
Jag tror alla randonneurer/ultracyklister borde ha Timo Lahtinen som coach ;-)
GoranS sa:Adam och Max är nu en knapp mil bakom Eyvind och jag skulle kunna tänka mig att de är ikapp honom innan Pluzine nås.