Transcontinental no.4 start 29/7 2016

Ser ut som Anton kommer att komma in som 59:e cyklist till målet. Han är just nu i Kesan, varifrån det verkar vara rätt normalt att det tar 5-6 timmar till mål. Så går allt väl kanske han är i mål innan midnatt. Go, go, go!

Eyvind är i Lasmos, en ort som A&M inte passerade p.g.a. ett annorlunda vägval. Gissningsvis är dock Eyvind 5-6 timmar efter A&M.

Chappell (7) har äntligen fått en kollega i valet av den albanska rutten i form av Kempe (116). Jag har ett förslag till nästa upplaga: om man kör en vägsträcka som bara n andra personer kört så får man multiplicera tiden på den sträckan med 1-1/(n+2). Det skulle uppmuntra originella vägval och göra det taktiska elementet ännu större.

Ok, han tar tredje möjliga färjan. Om den inte sjunker så ska han därmed vara i mål om inte alltför lång stund.

Grymt jobbat och stort grattis!

Skarmavbild2016-08-12kl.21.37.01.png

trackern laggar

GRATTIS!

A&M jobbar sig vidare österut. De borde kunna vara uppe vid gränsen om en timme eller så om de kör på. Med 5-6 timmar därifrån till målet undrar jag om de orkar köra in i mål utan ett nattstopp.

A&M verkar ha haft tre pauser under natten (den längsta på ca 1h). De är nu vid en punkt varifrån Anton tog 2h på sig till färjan.

Eyvind tog en paus på 1,5 h i Doriskos, en bit innan gränsen. Han är nu i Turkiet, strax före Kesan. Håller han Antons fart och kör utan stopp handlar det om 4h till färjan.

Tack för alla grattis! Känns overkligt idag, vaknat varje timme och trott att jag försovit mig. Kommer ta ett tag att få ur känslan av att vara jagad av klockan.

Det har varit sjukt kul att följa era kommentarer här under loppet och speciellt tack till GoranS.

Nu ska jag gå ner på torget och förbereda välkomnande till Adam och Max!

62 i mål, 70 har brutit och 85 som fortfarande håller på. Sista åkare har sovi i trakterna av Cortina i natt efter att ha klarat av kontroll 3.

antonlindb sa:
Tack för alla grattis! Känns overkligt idag, vaknat varje timme och trott att jag försovit mig. Kommer ta ett tag att få ur känslan av att vara jagad av klockan.

Det har varit sjukt kul att följa era kommentarer här under loppet och speciellt tack till GoranS.

Nu ska jag gå ner på torget och förbereda välkomnande till Adam och Max!

Tack själv Anton! Har varit kul att följa och extra kul att du tittat in här ibland och bjudit på lite insiderinformation.

Det är aldrig fel att få sina mellantider analyserade av GoranS ;)

Liten uppdatering på svenskarnas förväntade ankomsttider till färjan om de håller Antonlik fart. A&M är ca en timme bort medan Eyvind nu ser ut att behöva ca 3,5 timmar.

A&M verkar ha gått i mål vid halv elva och Eyvind verkar just nu vänta på färjan. Så om några minuter bör det inte längre vara några svenskar kvar ute på banan.

Senast ändrad:
Hm, har Eyvind gjort slut på pengarna så att han inte kommer över med färjan eller drar han bara ut på målgången lite? Han står nu som pausad vid värjan i tre kvart.

Uppenbarligen bara jag som inte var helt kompis med trackersidan. De flesta har ju fått sitt nummer hoppandes i Canakkale när de gått i mål, men i Eyvinds fall var hans nummer utgråat som när åkaren har en paus och numret stod på västra sidan sundet. Därav min felaktiga fundering.

Hur som, stort grattis till fullföljandet. Mycket imponerande insats!

83 i mål, 71 har brutit och 63 är fortfarande igång. Av dessa tror jag minst en, nr 23, i själva verket brutit. Ingen aktivitet är i alla fall inrapporterad på över 4 dygn på trackern. Utöver nr 23 är det 9 st som inte nått kontroll 4 ännu. Vidare är 6 st i Turkiet varav en är i mål när som helst och ytterligare en inom närmaste timmen.

Ytterligare två i mål under natten och två stycken precis på väg in mot mål. Därutöver 6 stycken som passerat gränsen och bör komma i mål under fm+tidig em. Totalt är då 93 st i mål.

Sista åkaren är nu i Trieste och verkar ha tagit nattpaus, så det blir nog först imorgon som den italienska delen av loppet kan läggas till handlingarna.

I övrigt är det 6 st som inte nått kontroll 4 och en som i Pluzine (början av kontroll 4).

Totalt har 94 gått i mål, 74 brutit och 49 kämpar vidare.

Tillbaka
Topp