Spacekitty
Aktiv medlem
Transcontinental Race No. 8
"If you can, please spare a thought for Joseph (165) who rode the entire parcours without visiting the Control Point for his mandatory stamp. Only one thing to do, Joseph. Sorry."
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade valt Umbrail istället för Stelvio om jag skulle ta mig fram så raskt jag kunde. Borde inte vara längre men man klarar sig med 250 hm mindre.Ska bli qul att se vilka vägar dom väljer. Reschenpass & Stelvio & Gavia, anyone ? Då blir det iallafall vackert !
Tycker du verkligen det är så svårt att fatta? Eller är det bara att du inte delar deltagarnas preferenser?Ärligt så har svårt att fatta. Man kan ju cykla den här sträckan närsomhelst, i egen takt, utan att betala extra till någon, utan någon irriterande tracker, inga jobbiga kontroller el stämplar, eller tidsgränser att passa. Bara att köra !?
Som GoranS kittlar mig konceptet noll att genomföra själv. Misär, dålig mat på bensinstationer som får våra circle K att framstå som white guide krogar, sovpauset på storköpsparkering insvept i alufolie.....ne fy, men sjukt spännande att följa bakom skärmen :) Men man ska nog ha cyklat några längre turer själv och varit i källaren för att fullt ut förstå vilken häftig prestation det ändå är fysiskt och psykiskt.Ärligt så har svårt att fatta. Man kan ju cykla den här sträckan närsomhelst, i egen takt, utan att betala extra till någon, utan någon irriterande tracker, inga jobbiga kontroller el stämplar, eller tidsgränser att passa. Bara att köra !?
Sen finns det ju en del som kan sitta och titta en stund och njuta av vyerna, men långa etapper blir ju rätt mkt slow TV om man inte bryr sig så mkt om tävlingen.Som GoranS kittlar mig konceptet noll att genomföra själv. Misär, dålig mat på bensinstationer som får våra circle K att framstå som white guide krogar, sovpauset på storköpsparkering insvept i alufolie.....ne fy, men sjukt spännande att följa bakom skärmen :) Men man ska nog ha cyklat några längre turer själv och varit i källaren för att fullt ut förstå vilken häftig prestation det ändå är fysiskt och psykiskt.
Har man sen någon form av kännedom om cyklisterna blir det så klart än mer spännande. Som alltid, ju mer man vet desto roligare är det. Försök att få en icke cyklist genomlida en 5h Tour etapp på TV liksom ? spännande blir det ju först när man greppar lite av taktiken.
Han verkar ha kört upp sig sedan CP1. Jag får ihop till 22 prickar framför hans (80).@A.Nilsson ligger fn strax efter förmodade tvåan i damklassen, kanadensiskan Meaghan Hackinen. Jag gissar i alla fall att Kolbinger är längre fram om hennes malör i natt inte sinkat henne alltför mkt.
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Potentiellt uppemot 400 mils cykling med ordentliga knäsmärtor kan ju rimligen inte vara annat än ett veritabelt h-e.
jag förstår inte riktig hur Fiona ska fixa sin vidare färd. Banken lär knappast skicka ett nytt kort till nån backe i Europa och godkänner ett stämpel kort som legitimation. Samma sak med ett land som Kroatien... de har väl gränskontroller?
Som jag fattade det var det bara trackern hon inte fick tillbaka. I så fall har hon legitimation/pass. Det är väl mer om hon kan lösa/har löst kortproblemet, alternativt få/tagit ut kontanter så att hon klarar sig. Hon är ju trots allt tyska och då kanske hon kan få ut tillräckligt med pengar så att hon klarar resten av färden.jag förstår inte riktig hur Fiona ska fixa sin vidare färd. Banken lär knappast skicka ett nytt kort till nån backe i Europa och godkänner ett stämpel kort som legitimation. Samma sak med ett land som Kroatien... de har väl gränskontroller?
jag förstår inte riktig hur Fiona ska fixa sin vidare färd. Banken lär knappast skicka ett nytt kort till nån backe i Europa och godkänner ett stämpel kort som legitimation. Samma sak med ett land som Kroatien... de har väl gränskontroller?
Ett säreget lopp med dessa olika vägval. Undrar hur ofta de främsta ändrar sin rutt under tävlingens gång. Som Strasser sa att han skulle göra vid ett tillfälle.Fyran, To, på väg upp till Umbrail.
Femman, Pulawski, befinner sig vid Reschensee. Har som Gemperle valt västra sidan av sjön medan tvåan och trean tog östra.
Om man cyklar som de i täten med gravt sömnunderskott låter det lite tveksamt att börja improvisera under resans gång om man inte därtill tvingas. Möjligen om man väljer mellan på förhand undersökta alternativ, men att ”hitta på ny rutt” låter som det skulle kunna gå snett, i alla fall en bit in i loppet när de dels inte har toppfunktion på hjärnaktiviteten och dels de bara har en mobilskärm tillgänglig för ruttplaneringen.Ett säreget lopp med dessa olika vägval. Undrar hur ofta de främsta ändrar sin rutt under tävlingens gång. Som Strasser sa att han skulle göra vid ett tillfälle.