Transition Blindside (bilder)

Tänkte bara passa på att visa lite bilder på min nya transition Blindside. Cykeln känns mycket trevlig och är faktiskt lägre i fronten än min Bottlerocket som har en Fox36 i fronten. Jens på Cold X Stream har möjlighet att plocka hem dessa ramar på kort varsel.

/ Mårten

Bilagor

• DSC08285.jpg
    DSC08285.jpg
    85.6 KB · Besök: 68
  • DSC08281.jpg
    DSC08281.jpg
    82.4 KB · Besök: 39
  • DSC08286.jpg
    DSC08286.jpg
    108.9 KB · Besök: 46
  • DSC08287.jpg
    DSC08287.jpg
    104.4 KB · Besök: 49
Men hej hallå ja! Den såg då jäkligt snabb och smidig ut. Gillar du den inte så kan jag skicka över min adress så du vet vart du ska skänka den. :) Helt klart bättre än vad jag trodde att Blindside skulle se ut. Grattis!

// Fischer

Grüm. Såg rejsig ut på något sätt med den där låga (allt är relativt) fronten. Lär väl snart dyka upp en till här att dregla över :)

/Johan

Inte så dumt faktiskt, bland de bättre jag sett från Transition tycker jag.

Men varför har du vänt bakdäcket åt fel håll?
Det ger ju bara sämre rull & sämre bromsverkan med ett par High Rollers.

Fet maskin! Det vimlar av Transitions här på Happy plötsligt. Ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag om att jag måste ha en Preston FR. Ja, jag måste nog det. Bäst jag ringer och säger upp mina kreditkort... eller ökar krediten.. hm..

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Riktigt snygg, tog du hem ram med dämpare bara ?
> T

Ja bara ram + dämpare

PatrikB skrev:
> Inte så dumt faktiskt, bland de bättre jag sett
> från Transition tycker jag.
>
> Men varför har du vänt bakdäcket åt fel håll?
>
> Det ger ju bara sämre rull & sämre bromsverkan
> med ett par High Rollers.

Visste väl att någon skulle vara tvungen att påpeka det :) Jag missade det när jag höll på att strula med Stan's i hjulen. Orutinerat ska ändra det så fort jag orkar, var tur att det var bak det blev rätt fram iaf då är det ju iaf körbart.

Fässberg skrev:
> pean: spring och köp! ;)

Aaah... Ett av Happys syften, att uppmuntra vansinniga och dyra köp, rättfärdiga det och stödja allt möjligt tokigt. Yttersta beviset dök väl upp imorse med 42hzs snowmobile. Inte ofta något blir så hyllat. Vansinne är populärt här, what the hell, vansinne är normen!

JojjeM: Om vi skaffar varsin samtidigt kan vi morgoncykla och kvällscykla varje dag. Kan vi åtminstone komma överrens om ha olika färg. Pax för vit! Du får den gröna. Vi kanske kan få mängdrabatt...

Det spelar bara roll om du tänker cykla i Uppsalaskogarna klockan sex på morgonen. Annars får vi ha vilken färg vi vill här. Så länge vi inte stöter på varandra så är det lugnt, men om vi skulle göra det så kommer cyklarna att explodera, ja, rätt säker på att det är vad som kommer hända.

Grym hojj! Med DOPE-arm också för att motverka breake jack. Transition verkar bli den nya Happy märket. Hur mycket slag är det bak?

8,1 tum = 20,6cm

Bromslänkaget är ett måste, det är ett problem på Bottlerocketen så jag råder alla som funderar på att köpa en att lägga de extra kronorna.

Förresten, en annan nyhet mot tidigare Transition hojar är ett "raw" modellerna är klarlackade. Ser riktigt bra ut.

Seriöst, jag ska fan ha en. Bra att du la upp den här tråden Mårten. :) Undra om den passar i backarna bredvid vättern...

Finns den i flera färger? Vem kontaktar man för hel hoj?

Carl: Precis som Timothy säger, prata med Jens på coldxstream. SÅ plockar han fram pris och leveransdatum till dig. Färgerna som finns är vt, svart och som här ovan raw.... Min är för övrigt vit :)

Dåså då har man varit i backen och kört gärnet i över 6 timmar. Ganska mör skulle man kunna säga :)

Ska man sammanfatta det hela så går hojen går som en dröm och jag är jä**igt nöjd med den. Kännde mig väldigt hemma på den direkt iom att måtten är i princip lika som på min gammla Bottlerocket, det enda som skiljer är en lite längre hjulbas pga gaffeln.

I hög fart känns hojen stabilare än bottlerocketen vilket ju är ganska naturligt iom den flackare gaffelvinkeln och den längre hjulbasen. Lite intressant är dock att det inte känns som att den tappat i smidighet jämfört mot bottlerocketen, känns liten och nätt och väldigt smidig. Över stökiga partier känns den väldigt trygg, fin och sväljer in slagen fint. Möjligen är den lite hård bak med den 600lb fjäder den levereras med, men det är marginellt antagligen skulle en 550 eller 500 vara perfekt. Jag väger 75 i full mundering.

Märktes verkligen hur mycket fortare man körde på denna cykel, många gånger blev väldigt det påtagligt när man totalt överhoppade vissa saker osv. Farten var helt enkelt högre.

Ja nu har jag iaf kladdat ner ett första intryck, fråga gärna om ni undrar något.

//M

Senast redigerad av en moderator:
42Hz skrev:
> Grymt fin, den gaffeln ser bra fet ut! :)
>
> Ingen risk att slå i storklingan, ser lite
> oskyddad ut?

Inga större problem faktiskt, brukar ha turen på min sida eller nått?! Detta är ju också en 36t så det är ju rätt okej frigång faktiskt.

Fässberg skrev:
> Jag kommer testa att köra utan DOPE-armen..
> Bromsa, varför då? :)

Vit tar jag jag nog med isf. Då kan vi verkligen se vem som flyger högst om man har samma hoj. :)

Fast hoppade du inte i galen tunna gneom att skippa flytande broms när man väl kan få det? Det är typ största anledningen till att jag väljer just den här.

Vad tog du för spec. eller kör du bara ram?

Tjo

Man kan ju alltid montera den flytande bromsen efteråt. Så varför inte testa? Är ju ganska mkt snyggare utan den där extra ermen oxå :)

Jag plockade hem en hel hoj, med en 888 fram och en ROCO bak, tyvärr har dom tydligen snurrat till det lite så fick en FOX 5.0 bak.. men kommer byta till en ROC WC om dom bara lyckas få fram en inom rimlig tid :)

Det ser lite ut som Horst länk, är de Horst länkt? Vad väger ramen? Måste säga att Raw finishen ser grym ut (återkommer ofta till denna tråd :-)). Gillar verkligen utseendet när DOPE-armen sitter på, detta främst när man vet att den fyller sin funktion (annars hade jag haft andra åsikter).

Senast redigerad av en moderator:
Miche: Ramen ska väga 3.9 utan dämpare.. Jag har fattat det som så att det är en singel pivot.. men jag kan inte å mkt om de olika systemen..

Miche: Det är en faux-bar. Aka. singelpivot med länkagedriven dämpare. Fördelen mot vanlig singelpivot är att man teoretiskt kan bygga baken lite styvare och lättare modifiera utväxlingen i länkaget genom slaget.

Fässberg: Med en dämpare borde ramen hamna i runda slängar strax under 4.5 kg!?
Mårten: Ok, såg lite annorlandare ut än på t ex Dirtbag:en, för den har väl ocksp faux-bar!?

Miche: ja nogåt sådant, beror så klart på vilken dämparen man väljer :)
Min Dirtbag med toktung ROCO TsT väger ca 4.5 kg med dämpare....

Fässberg: Varför väljer du en ROC WC istället för en FOX 5.0 till din 'bomber-hojj', vad är dåligt med en DHX 5.0 jmf mot WC:n?

Jag gillar ROCO:n och alla prylar från MZ :) Då jag är så tokigt nöjd med min nuvarande ROCO plus allt possitivt jag läst om ROCO WC så vill jag testa den. Att det sedan finns en grym powerpoint genomgång på hur man plockar isär den är änne ett stort plus :)

På mtbr.com finns det massa att läsa om folk som testat båda..

Tillbaka
Topp