Dåså då har man varit i backen och kört gärnet i över 6 timmar. Ganska mör skulle man kunna säga :)
Ska man sammanfatta det hela så går hojen går som en dröm och jag är jä**igt nöjd med den. Kännde mig väldigt hemma på den direkt iom att måtten är i princip lika som på min gammla Bottlerocket, det enda som skiljer är en lite längre hjulbas pga gaffeln.
I hög fart känns hojen stabilare än bottlerocketen vilket ju är ganska naturligt iom den flackare gaffelvinkeln och den längre hjulbasen. Lite intressant är dock att det inte känns som att den tappat i smidighet jämfört mot bottlerocketen, känns liten och nätt och väldigt smidig. Över stökiga partier känns den väldigt trygg, fin och sväljer in slagen fint. Möjligen är den lite hård bak med den 600lb fjäder den levereras med, men det är marginellt antagligen skulle en 550 eller 500 vara perfekt. Jag väger 75 i full mundering.
Märktes verkligen hur mycket fortare man körde på denna cykel, många gånger blev väldigt det påtagligt när man totalt överhoppade vissa saker osv. Farten var helt enkelt högre.
Ja nu har jag iaf kladdat ner ett första intryck, fråga gärna om ni undrar något.
//M