Transition saknar säljare i Sve. Köpa från Norge?

marst_82

Aktiv medlem
Är intresserad av en dirtbag. Såg att svensk säljare saknas och undrar således var jag kan köpa cykeln enklast och billigast? Säljare finns i Norge och Finland, kan detta vara ett alternativ?

Azog: Norge har väl ett frihandelsavtal med EU (och Sverige) så det borde inte tillkomma några extra avgifter?

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Azog: Norge har väl ett frihandelsavtal med EU
> (och Sverige) så det borde inte tillkomma några
> extra avgifter?

Jo, tyvärr. Jag fick betala tull senast i vintras. Frihandelsavtalet innebär typ bara att vi inte har höga strafftullar på en massa grejer.

marst_82 skrev:
-------------------------------------------------------
> Bobtech får inte längre sälja transition,
> oklart varför.

Nja, som jag förstod det så ville inte Bobtech sälja Transition längre eftersom det tog för lång tid att få grejjer och respons. Men å andra sidan så var ju inte Bobtech världens snabbaste när jag handlade min Dirtbag där heller... så det kan ju vara vilket som!

Vad betyder "nominal charge"? Jag antar att de syftar på nominal som "Insignificantly small; trifling: a nominal sum." men vad innebär det i praktiken?
All Transition Bikes frames are covered in our "Crash Replacement Policy" to the original registered owner. If for any reason (and we really do mean "any" reason) you should find yourself with a broken frame, you may send us the broken frame section and we will replace it with a new frame section at a nominal charge. You are responsible for all shipping costs to get the item to us and to get the item back to you.[/quote}

Tillbaka
Topp