Transition?

jeppelu

Ny medlem
Transition?
Är det ingen i detta land som cyklar transition? Vad jag upplevt och hört av ägare av både covert & bandit så är dom bra cyklar. Varför inte mer populära är väl egentligen min fråga? Någon som har ett bra svar?

Transition?
Jag tycker som du och är lite förvånad. För fyra-fem år sedan var de rätt vanliga i gbg (Preston FR och Blindside), men det har varit lite svårt att få tag i dom i Sverige de sista åren. Nu har dom bytt importör till Behind Bars och förhoppningsvis kan det ta fart igen!
Deras hemsida verkar ligga nere just nu, men kolla "Behindbars distribution" på Facebook. Rasmus som driver det är bra att ha och göra med!

Transition?
För att de är relativt svåra att få tag på i Sverige?! Jag har haft två Transitions (Dirtbag och Covert) och funderar på en tredje (Bandit29) som nästa hoj.

Transition?
Hola

Jag fick min nya Bandit i veckan. Har bara hunnit med en inkörningsrunda med pannlampa men ojojojojojojoj vilken hoj. Som en bergsget klättrade den uppför partier som jag haft problem med på min Stumpjumper FSR och nedför aoiiii jag kommer att göra mig seriös illa, den bara skriker släpp bromsen gubbjävel! :-)

Transition?
Kör på en Covert V2 och är sjukt nöjd. Använder den till all typ av åkning och har inte känt mig hindrad av hojen.

Köpte den från bikeparts-online.de och fick jättebra service och hjälp (de pratar bra engelska), nog billigare än Norge också...

Transition?
Och nu tror du att jag blir lockad att hänga med på söndagarna?
Ifrånkörd och förnedrad kommer jag att lämnas åt Lövsättrabornas infernaliska lustar. Tacktack....

Men kul med en ny cukkel!

Transition?
Crex skrev:
-------------------------------------------------------
> Kör på en Covert V2 och är sjukt nöjd.
> Använder den till all typ av åkning och har inte
> känt mig hindrad av hojen.
>
> Köpte den från bikeparts-online.de och fick
> jättebra service och hjälp (de pratar bra
> engelska), nog billigare än Norge också...

Roligt att du är nöjd med din Covert!

Jag hade ju inte lika bra erfarenhet av bikeparts-online.de skulle klart avråda från att köpa från dem.

Se nedan tråd
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1773233/1773814

Transition?
jag har varit i kontakt med behindbars för prisuppgifter på tr250 och han är mycket billigare än bikeparts-online.de
nu ska jag bara få ihop alla slantar :)

Transition?
Behindbars tillämpar prismatch, så hittar ni det billigare någon annanstans, maila ändå så kan ni köpa i Sverige istället, med alla fördelar som det innebär.

Transition?
Konvalj skrev:
> Jag har en TransAm. Grym hoj, om än lite tung.
> Vore det inte för att den ligger i delar för
> tillfället skulle jag bjuda på en bild.

Jag tar det som en invite att lägga upp en bild på min Bandit.

Ska på en konad gaffel(en nyare revelation 150mm) behöver bara nytt nedre styrlager först, sedan kan jag kappa gaffelröret till rätt längd, det här ser lite muggigt ut. Och så ska det på en Reverb vad det lider.

Bilagor

• Bandit.jpg
    Bandit.jpg
    64.3 KB · Besök: 29
Transition?
Frippe.A skrev:
> Vart får man tag på dessa hojar ? finns det
> någon återförsäljare i landet ?

Ingen ren återförsäljare vad jag vet men det finns några som har bra kontakt med den danska distributören Behindbars. Bland annat Neil på http://www.velotek.se i Uppsala kan hjälpa till att ta hem. Tror även pMr kan hjälpa till.
Det går också att kontakta Behindbars direkt.

/Johan

Transition?
JojjeM skrev:
> Frippe.A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vart får man tag på dessa hojar ? finns det
> > någon återförsäljare i landet ?
>
> Ingen ren återförsäljare vad jag vet men det
> finns några som har bra kontakt med den danska
> distributören Behindbars. Bland annat Neil på
> http://www.velotek.se i Uppsala kan hjälpa till
> att ta hem. Tror även pMr kan hjälpa till.
> Det går också att kontakta Behindbars direkt.
>
> /Johan

Ungefär så. Jag hade en mailkonversation med Rasmus på behindbars.dk vilket ledde till att jag köpte min Bandit 29 genom pMr i Stockholm. Väldigt smidigt och allt som allt en bra köpupplevelse. Jag är dessutom sjukt nöjd med cykeln i stort. Hjulen som hängde med höll dock inte måttet, de är en besvikelse.

Tillbaka
Topp