Trek fuel ex 7 eller ex 8?

Tjiffe

Medlem
Hej!
Har nu velat fram och åter och fått möjlighet att testa ett par cyklar. Gillar skarpt geometrin och mångsidigheten hos ovan nämnda cyklar. Då till frågan - är det värt att betala 5k extra för komponenterna på ex 8? Är tyvärr ej uppdaterad när det gäller alla varianter av dämpare och dess funktionalitet.
Tack på förhand!

Ja alltså vi säger att du köper 7an och sedan känner dig missnöjd och ska uppgradera, så blir det dyrare i slutändan. Framförallt framgaffeln är rätt mycket sämre på 7an.

Är inte expert alls men köpte själv 8:an med hjälp utav duktiga vänner, och den är endå hyfsat mycket bättre! Helt ny drivlina för i år också. Hur det känns att cykla på 7:an vet jag inte faktiskt! Hoppas det var till någon hjälp

Är btw sjukt nöjd med 8:an, sved såklart att lägga så pass mycket deg men fan va nöjd jag är! Ångar det inte en sekund, och polaren köpte slashen men hade i efterhand hellre kört på fuelex 8an

Köp 8 men ta XT, mest bang for the buck, om du inte är Sram fanboy förstås...

Köp 8:an, med XT. Sram NX är inte kul alls, även om man gillar Sram från början. Framgaffeln är också i en annan kaliber. Helt klart värt prisskillnaden.

Vad får du för pris på dom olika modellera? Köpte min ex 8 xt på kampanj hos Länna sport för 29500kr. Har sett att dom kör det priset lite nu och då.

Hej!
Har nu velat fram och åter och fått möjlighet att testa ett par cyklar. Gillar skarpt geometrin och mångsidigheten hos ovan nämnda cyklar. Då till frågan - är det värt att betala 5k extra för komponenterna på ex 8? Är tyvärr ej uppdaterad när det gäller alla varianter av dämpare och dess funktionalitet.
Tack på förhand!
Helt klart ex 8 med xt som andra säger! Ett tips är att ringa olika butiker och pruta. Jag fick ner priset 4000kr

Vad får du för pris på dom olika modellera? Köpte min ex 8 xt på kampanj hos Länna sport för 29500kr. Har sett att dom kör det priset lite nu och då.

Ok! Jag bor långt ifrån huvudstaden så det är lite besvärligt att handla där. Trek har väl någon policy att cyklarna ej ska skickas på order?

Vi köpte en fuel EX 7 till frugan i veckan. Svårt att hitta någon i storlek S. Men gällande 7 eller 8 så är det egentligen en smaksak. Ramen är densamma och planerar du att uppgradera med tiden så hade jag valt 7an
B31DEF53-9B2C-4329-9F1C-D636AFF4AB62.jpeg

Tillbaka
Topp