Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Knock block + teknik. Som med alla andra cyklar får man bättre svängradie om man lutar cykeln in i svängen, något som bla är nödvändigt för att klara ”garagesvängen” på MC
Jo, jag har 58 grader på min TopFuel från 2021 och skulle tro det är samma på en EX5. Har även funnits i 62 och 72 grader och är numer avskaffat om jag inte har helt fel.Hade inte tidiga knock block lite väl konservativ begränsning? Vilken årsmodell är det på cykeln?
Jag har en Fuel EX från 2021 och den har 72 grader. Märks bara om man försöker göra en tvärt vändning på plattmark, aldrig i skogen.Jo, jag har 58 grader på min TopFuel från 2021 och skulle tro det är samma på en EX5. Har även funnits i 62 och 72 grader och är numer avskaffat om jag inte har helt fel.
Tror det är en 2017 så rätt gammal...Hade inte tidiga knock block lite väl konservativ begränsning? Vilken årsmodell är det på cykeln?
Min från 2015 har lika dålig svängradieTror det är en 2017 så rätt gammal...
Det finns väl bra och dåligt med hur Trek har löst diagonalröret. En annan vanlig konstruktion är att dra ut det en bra bit vid vevlagret och ansluta tidigare i toppröret. Personligen känner jag mig trygg i vetskapen om att det nästan alltid är klingan som tar stryk och inte ramen när jag missar över/nedför kanter och annat.Det finns gott om rapporter att det är en feldesign som garantin inte gäller för när den går sönder och ramen förstörs av gaffelkronan.
Det finns väl bra och dåligt med hur Trek har löst diagonalröret. En annan vanlig konstruktion är att dra ut det en bra bit vid vevlagret och ansluta tidigare i toppröret. Personligen känner jag mig trygg i vetskapen om att det nästan alltid är klingan som tar stryk och inte ramen när jag missar över/nedför kanter och annat.
Håller med om att det är irriterande ibland men man vänjer sig som Kjell Höglund sjöng
Kanske var det bara ett försök till att skapa något som ingen annan hade eller så fanns det faktiskt en klok tanke bakom.