TREK mailspamm

Hcb123

Aktiv medlem
TREK mailspamm
Hej,

Har TREKs servrar fått fnatt, fått 4 mail från dom idag, jag har inte signat upp hos dom eller köpt nått av dom någonsin.

Nån mer som fått dom ?

// henrik

TREK mailspamm
Japp, tre mejl på 20 minuter. Jag kommer tydligen "gilla att få ta del av deras erbjudanden".
Kan inte komma ihåg att jag har haft något med dem att göra tidigare. Mejlen hävdade att jag prenumererade på deras nyhetsbrev, men det har jag slutat med nu.

TREK mailspamm
Bike24 hade nån utlottning som jag signade upp med 2 av mina mailadresser på, först min huvud mail sen min alternativa.

Utskicken från Trek kommer misstänksamt lika som jag signade upp hos bike24 för den tävlingen.
Har de kanske ett utbyte av listor ?

// Henrik

TREK mailspamm
Samma här, jag var inne på Treks hemsida men stängde ner rutan med tävlingserbjudandet utan att klicka godkänn, får trots det 3 mejl från dem. Å andra sidan har Bike24, där jag reggat mig för en annan tävling, varit sparsamma med sina mejl - inga hittills på 2 mån…

TREK mailspamm
Hej!!
Antagligen är det väl relaterat till vår tävling här på Happy, och mailadresserna kommer ifrån den?https://happyride.se/vinn-set-med-kolfiberhjul-bontrager-line-pro-30/
Trek har fått adresser till alla som klickade i rutan för att prenumerera på Treks nyhetsbrev. Detta plus att Treks servrar verkar ha gått på midsommarsnapsen en dag för tidigt.

Har pratat med Joel på Trek som kikat internt hos dem och de säger:

"Vi delar inte listor med b24. Det verkar blivit något helt knasigt i mailsystemet när nya adresserna kommit in. Detta ska självklart undersökas vidare så det inte sker igen. Vi förstår om ni vill avregistrera er men hoppas att ni stannar kvar för att ta del av vad som händer på Trek."

Aiight, glad midsommar!

TREK mailspamm
Hej!!
Antagligen är det väl relaterat till vår tävling här på Happy, och mailadresserna kommer ifrån den?https://happyride.se/vinn-set-med-kolfiberhjul-bontrager-line-pro-30/
Trek har fått adresser till alla som klickade i rutan för att prenumerera på Treks nyhetsbrev. Detta plus att Treks servrar verkar ha gått på midsommarsnapsen en dag för tidigt.

Har pratat med Joel på Trek som kikat internt hos dem och de säger:

"Vi delar inte listor med b24. Det verkar blivit något helt knasigt i mailsystemet när nya adresserna kommit in. Detta ska självklart undersökas vidare så det inte sker igen. Vi förstår om ni vill avregistrera er men hoppas att ni stannar kvar för att ta del av vad som händer på Trek."

Aiight, glad midsommar!
Finns bara ett sätt att återfå förtroendet nu: skicka ut ett hjulpar till alla som fått fler än 2 st mail från Trek på en och samma dag.

Tillbaka
Topp