Trek slash 8 gen 5. Vilket växelöra ska jag ha?

Alucardi

Aktiv medlem
Förstår att den har udh. Men det verkar som att man ändå ska betala dubbelt upp för att ha en special version för apb (active breaking pivot).
Så varför gå på en standard om man ändå inte ska göra den standardiserad?

UDH verkar det som
Titta service tab:en
Ja och enligt den är det inte standard udh. Utan det finns en specifik för Trek med abp.
Hit länkar den. Den är specifik för Trek med abp. Så varför anamma en standard och sedan göra om den.

Det som skiljer är storleken på täckbrickan som på Trek varianten är anpassad efter storleken på ABP-lagret... Vet inte om det ändå funkar med ett vanligt, kanske kan man rent av återanvända brickan... Nåväl, lite billigare här:

Det är SRAM UDH och återanvänd brickan då den är något större än den som följer med.
Fick rådet av Trekstore här i GBG när jag bytte allt efter en pinne kom in i växelföraren och slet sönder allt..

UDH Trek.png

Är det den ni menar är större på trek? Vill minnas att cykelverktan här i stan satte på en SRAM UDH på min Slash gen 5 men vet inte om de sparade något från den gamla...

Anledningen är ju att Trek har ett stort lager där, vilket inte alla tillverkare har.
Själva örat är standardiserat, brickan är ett eget påhitt och den går att nyttja igen med det nya örat.

Men klart irriterande om man inte känner till det.

Tillbaka
Topp