Trollhättebor som ska cykla Bockstensturen

mela

Ny medlem
finns det någrra såna här och isåfall var,hur och när tränar ni i Trollhättan ? Jag tycker inte det finns tillräckligt bra rundor...de som finns är lite tråkiga tycker jag. Alla tips mottages tacksamt!!

Hej !

Ska inte köra Bst men ändå ;)

Finns enligt mig massa roliga ställen att köra på..

Slätthult : MTB-spåret + hundslingan

Skidstugan, Strömslund. Mtb-spåret där och om du vill kan du svänga på avstickaren som går över kalhygget mot öresjö och kommer ut på hjärtumsvägen. Kul och med mycket stök.

Vill du sen köra rundor med mera långloppskaraktär så har du ju :

1. Thn - överby - karls grav - vbg - 10 km terrängspåret vid skidstugan i vbg - väner promenaden - samma väg hem eller över Öxnered.. ca 50-60 km med asvalt, grusväg, singletrack, bred stig ;)

2. thn - tunhem - stigen längs med hunneberg mot vargön - 10 km terräng spåret på hunneberg - runt eldmörjan - samma väg tillbaka eller grusvägen och ned i branta backen som kommer ned i tunhem.Också 50-60 km med varierad åkning.

Detta är väl de svängar jag kör oftast..

Fanns ju någon som höll i Onsdagscykling här för några veckor sen, men har inte sett något det senaste...

/ Mattias

Ska inte heller köra Bst -däremot en tur i Alperna med start 21/6 :-D

Brukar cykla i skogarna i Velanda-Sjuntorpstrakten, när de e varmt med badpaus i Trehörningen (sjön innan Sjuntorp).
Vill man åka lite längre bort finns de mycke skog, stigar o småvägar en bit söderut på västra sidan älven typ Utby-Hjärtum-L Edet-Skepplanda.
Gröna kartan funkar bra för grovplanering av nya rutter, sen får man improvisera lite efter vägen...

E hemma i helgen o tänkte testa en lite längre runda fredag em-kväll, den som har tid o lust får gärna hänga på (roligare med sällskap:-)
Startar i Thn (Karlstorp) och turen går till Ljungskile över Bredfjället och tillbaks på andra sidan om Öresjö. Blandat grus-, asfaltväg (tyvärr, men vill man få ihop lite km så...) och lite stigar inkl. bitar av Bohusleden.

Tillbaka
Topp