Tryckfall till bakbromsen

JohanWestman

Ny medlem
Fan tror ja har nått läckage på systemet till bakskivbromsen. Har bara gått utför sen några veckor tillbaka och efter dagens tur så sluta han ta helt. Nån som har varit med om nått liknande som vet hur mkt det kan gå på att fixa?

Du tror att du har något läckage?

Det hela låter luddigt.

Tar den dåligt i form av att handtaget går ända in i styret eller tar beläggen dåligt gentemot skivan?

Har du sett något läckage?

Vad har du för bromsar?

Vad det går på är svårt att svara på, hur långt är ett snöre, ungefär. :]

Jag håller med Jonzén, låter som att du fått luft i den av någon anledning. Om du åker till lokala excorsisten eller en LBS beror på om du bor i Knutby eller inte.

Min spontana reaktion är att det är din broms sätt att säga att du bromsar för mycket. Har du försökt att prata om det med din broms? Det är inte okej att låta undertryckt ilska gå ut över sina bromsar, nån gång knäcker du dom.

// Fischer

Kolla så att bromsslagen inte e skadad den behöver inte läka men om corden skadats så kan inner dellen svälla ut och ta kompensera tryckökningen som skulle gått till dina belägg.
Om den läcker så är det kladdigt någonstans. kan även vara så att någon tätning i hantaget blivigt dålig och oljan sipprar i mellan.

/Kjelkqn

Va`falls!!!
Det låter som om du "tullat" på n`ån Häxbryggd...så här innan`s Påsk!
Det kan vara så att du behöver lufta/blöda ur bromsarna,samt injustering...
Kolla in på Park Tools hemsida alt. lyssna med n`ån cykelhandlare ,(Cykelcity,TCM,Sportsson,etc.)

Har själv haft en broms som tog men sjunk efter någon sekund tills bromshandtaget nådde styret.
Hade inga yttre läckage så det var packningarna i bromshandtaget som hade gett sig.
Så jag köpte en renoveringssats och bytte packningar, fyllde ny bromsvätska och luftade,
så var den bromsen fixad.
Annars kan du ju alltid kolla så att bromsbeläggen inte är slut ;-)

Tillbaka
Topp