Tubeless valves med hjul

Citronkakan

Aktiv medlem
Tubeless valves med hjul
Nu ska jag fixa tubeless och då kom jag på att tänka: Jag fick ett par ventiler till mina hjul (dt swiss 1900) funkar dem ventilerna bra eller är det värt att köpa ett par lite bättre t.ex mucoff eller peatys?

Tubeless valves med hjul
Nu ska jag fixa tubeless och då kom jag på att tänka: Jag fick ett par ventiler till mina hjul (dt swiss 1900) funkar dem ventilerna bra eller är det värt att köpa ett par lite bättre t.ex mucoff eller peaty
Jag har inte uppfattat någon större skillnad i ren kvalitet mellan olika tubeless-ventiler. Men jag har haft någon med vinkelrät yta, den fick jag inte tät. Och till något hjul så skar jag bort lite material från båda sidorna på ventiler med konformat gummi på för att de skulle matcha kurvaturen i fälgens "dal". Så lite individuell passning kan skilja mellan olika system, ventiler som kom med hjulet borde ju dock verkligen passa.

Tubeless valves med hjul
Det man kan ha i åtanke vid val av ventil är att en ventil i aluminium kan gå samma öde till mötes som nipplar av i aluminium kan i en fälg i kolfiber.

Är fälgen av aluminium, använd en sån ventil. Många har olika design på gummit, vissa passar vissa fälgbottnar olika bra. Men DT i DT är en nobrainer.

Tubeless valves med hjul
sedan kan valet bero på om fälgen kräver avlång fot på ventilen eller om det går bra med den vanliga runda koniska?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp