Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den här https://www.amazon.com/Pearl-iZUMi-Barrier-Clear-Jacket/dp/B003BLOV14 har fungerat kanon för mig.letar efter en jacka att cykla och springa i när regnet häller ned.
Har nån nåt bra tips?
Helt ofodrad tänker jag.
Lättviktsvariant vore att föredra men åndå hög vattenpelare. Bra pris är väl ingen nackdel ?
Hit me up med förslag.
Hur är storleken på den? Jag får en känsla av att den skulle vara lite fladdrig/rymlig i formen.Jag har en AGU som gör jobbet. Går ner i en ryggficka. Billig.
![]()
Rain Jacket Essential Men
On the bike it is always nice to take an extra layer with you. As protection against the rain and to increase your visibility in traffic. The essentail rain jacket offers both and makes it easy to store when needed.agu.com
Är det den här du menar?De har ju även en graveljacka som har lite fina detaljer för just cykling.
Jag uppfattar den som ganska tight och följsam. Något tunt gummiaktigt tyg. Runt min spolformade kropp fladdrar den inte. Skulle jag utsätta mig för hårda lopp/pass i den stansar jag nog hål i armhålor och sidor. Det har jag gjort i andra regnjackor.Hur är storleken på den? Jag får en känsla av att den skulle vara lite fladdrig/rymlig i formen.
Geni! Nu har jag bara ett hålslag hemma.. någon annan hushållsapparat som funkar bra för detta?Jag uppfattar den som ganska tight och följsam. Något tunt gummiaktigt tyg. Runt min spolformade kropp fladdrar den inte. Skulle jag utsätta mig för hårda lopp/pass i den stansar jag nog hål i armhålor och sidor. Det har jag gjort i andra regnjackor.
Hagelbössa?Geni! Nu har jag bara ett hålslag hemma.. någon annan hushållsapparat som funkar bra för detta?
Gillar definitionen av hagelbössa som "hushållsapparat".Hagelbössa?
Japp! Jag har testat både en M och L men låg lite emellan storlekarna så blev inget köp. Menr ju en trelagersskaljacka om jag inte minns fel så inte så tunn och lätt. Hade nog köpt den om den passade mig, som komplement till min tunna.Är det den här du menar?
![]()
https://www.decathlon.se/p/301759-199062_regnjacka-cykling-rc900-vinrod.html
Jag har iofs inte använt eller provat den, men jag tycker inte den verkar särskilt bra lämpad för cykling,
tex verkar den vara onödigt lång fram och onödigt kort bak.
Hålslag borde nog funka. Det finns små ventiler i armhålorna men de räcker int om man ska ta i.Geni! Nu har jag bara ett hålslag hemma.. någon annan hushållsapparat som funkar bra för detta?
Cyklar med en Endura Hummvee. Har även använt den för löpning men tror det är svårt att hitta något som är perfekt för båda aktiviteterna.jacka att cykla och springa i när regnet häller ned.
Jag har ett riktigt håljärn men det är lite segt. Nästa gång testar jag kontorsvarianten med fyra hål åt gången. Den borde funka om man är lite distinkt.Geni! Nu har jag bara ett hålslag hemma.. någon annan hushållsapparat som funkar bra för detta?
Har en gammal Precip, blev aldrig kompis med den. Tyckte den snabbt tappade vattentätheten och svettig som sjutton....den Endura jag har nu andas mycket bättre men visst blir man svettig även i den.Marmot Precip. Tillräckligt light för mig, regntät. Den andas förstås typ inte alls, som allt annat riktigt regntätt jag provat, där får man göra en prioritering helt enkelt.
+1 på Haglöfs LIM annars.
hög vattenpelare som även släpper ut svettånga... svår kombo. en vidjacka kanske är bättre?letar efter en jacka att cykla och springa i när regnet häller ned.
Har nån nåt bra tips?
Helt ofodrad tänker jag.
Lättviktsvariant vore att föredra men åndå hög vattenpelare. Bra pris är väl ingen nackdel ?
Hit me up med förslag.
Vävt tyg har inte fransat sig så mycket men på några jackor har jag strukit dit en förstärkning för att vara säker (kommer inte ihåg vad det heter). Kan dock vara bra att testa med ett hål först. I mitt fall var det släng jackan eller gör något första gången jag testade.Ni som provat att "hålslå" era vattentäta plagg - vad är det för tyg/material ni har gjort hål i? Funktionskläder med vävt(?) tyg måste väl fransa upp sig?
DWR brukar innebära blöt utifrån. Förvisso fortsatt varm med vindskyddet. Hade en äldre Briko på mig när regnet drog igång i lördags. Efter 30 min var jag blöt inpå kroppen.ADV Essence Light Wind Jacket M | Black | Craft Sportswear
Essence Light Wind Jacket är en ultralätt, vind- och vattenavvisande cykeljacka som är ett perfekt val vid träning i kyligt och blåsigt väder. Jackan har elasti...www.craftsportswear.com
Köpte denna, väldigt tunn o får plats i fickan... Klarar du medium finns några kvar på Boozt till bra pris.
Gore tex andas ju ungefär som en liksäck, så det är bra! Men 2999 för en vindjacka alltså… då får man två gore shakedry på rea.https://www.norrona.com/sv-SE/produkter/fjora/fjora-dri1-jacka-herr/?color=3879 mycket nöjd med denna. Tycker den andas bättre än Gore-tex
Har inte gjort det själv men hur hade det funkat göra hålen med lödpennan?Vävt tyg har inte fransat sig så mycket men på några jackor har jag strukit dit en förstärkning för att vara säker (kommer inte ihåg vad det heter). Kan dock vara bra att testa med ett hål först. I mitt fall var det släng jackan eller gör något första gången jag testade.
Jag tror inte det är en god idé för GoreTex eftersom det är Teflon som smälter först vid 327 C. Jag har dessutom för mig att gaserna som bildas då är trevliga.Har inte gjort det själv men hur hade det funkat göra hålen med lödpennan?
Visst är 3kSEK för en vindjacka onödigt dyrt.Men 2999 för en vindjacka alltså… då får man två gore shakedry på rea.
På rea, det är ju inte hela tiden såklart.Visst är 3kSEK för en vindjacka onödigt dyrt.
Men var hittar du en Gore Shakedry-jacka för under 1500 SEK?
Gore själva har ju ingen under 3kSEK.
Jag tolkar det som att bra hålslag också är "key".Har funkat utmärkt att göra hål i olika material med bra hålslag/håltång. Ventilation is key?
Jag är nog mest avundsjuk på att du hittat en Gore Shakedry på så bra rea, även om de är de bästa regnjackorna som finns för närvarande är de inte värda över 3kSEK, för mig åtminstonePå rea, det är ju inte hela tiden såklart.
Givetvis håller Gore själva ett så högt pris som möjligt, man får gå till andra sidor för att köpa billigare. Xxl Sverige har tex sålt din billigt (1500).
Vad menar du med "shakedry jackor med bättre ventilation"?Finns några basala regnjackestrategier.
1. Våt men varm i vindjacka/regnavvisande så länge man arbetar på i den.
2. Bastu i GTX och andra s.k. membranjackor eller helt täta regnjackor. Ibland med ventilationsöppningar
3. Extra fina t ex shakedry jackor med bättre ventilation.
Jag är nog mest avundsjuk på att du hittat en Gore Shakedry på så bra rea, även om de är de bästa regnjackorna som finns för närvarande är de inte värda över 3kSEK, för mig åtminstone
Well, det är väl oftast de som har lagt 3 papp på jackan som tycker den är bättre på att ventilera än all annan goretex. Alla regnjackor är väl för övrigt vindtäta?Jag är nog mest avundsjuk på att du hittat en Gore Shakedry på så bra rea, även om de är de bästa regnjackorna som finns för närvarande är de inte värda över 3kSEK, för mig åtminstone
Vad menar du med "shakedry jackor med bättre ventilation"?
Gore-Tex själva skriver så här om Shakedry™: "helt vindtäta."
Vilken ventilation i helt vindtäta Shakedry är det då du menar?
Inte Polartec NeoShell, enl sin egen reklam åtminstoneAlla regnjackor är väl för övrigt vindtäta?