Turner svetsfog

Obed

Aktiv medlem
Turner svetsfog
Såhär kan en svetsfog se ut på en "kvalitetscykel".

Observera hålet på vänster svetsfog närmast tummen och ett mindre hål strax under.
torx.jpeg

Länk till flera bilder av samma svetsfog: http://turnertech.fooriders.com/disassembly.htm

Turner svetsfog
Ooops!!!
Så där ska det väl ändå inte se ut på en sådan dyr/fin sak?
Fast vad vet jag om svetsning mitt gamla luder....

Senast redigerad av en moderator:
Turner svetsfog
Obed Skrev:
-------------------------------------------------------
> Buddha: är det önsketänkande av en Turnerägare? ;)

Vaddå? Varför tror du det..? ;)

Turner svetsfog
Jag inspekterade mina svetsfogar när jag fick min Burner, och det är helt klart världsklasss på dom fogarna (inga hål och riktigt snygga fogar).

Man kan ju tycka att det är lite klantigt av Turner att visa hur man byter bussnigar på en ram som har lite "halvbra" svetsar.

/Erik (ingen svetsare!)

Turner svetsfog
Oskar Skrev:
> Jag tycker det ser helt förjävligt ut. Det blir
> fanimej ingen Turner för min del. Usch.

Håller med fullständigt, tappade sugen helt och hållet. Tippen nästa och sedan får det bli en Ellsworth istället. ;)

Turner svetsfog
Obed Skrev:
> Ska vi hoppas på det är en smutsfläck?

Jag är nästan helt övertygad att så är fallet. Tittar man högre upp finns det fläckar i ungefär samma stil. Dessutom ser det på tok för fyrkantigt ut för att vara ett svetshål och det ligger konstigt om man tittar på hur materialet har flutit ut runt om.

Jag är ingen expert på svetsning jag heller så jag har sett många många svetshål när jag detaljstuderat mina egna svetsar ;)

OM det nu är ett hål i svetsen så tror jag inte det påverkar cykelns hållbarhet alls. Om det ändå gör det är jag övertygad om att man får en ny bakdel på garantin så fort en del kan skickas utan minsta byråkratistrul.

Fast lite irriterande för ägaren om så är fallet.

Och det där är inte officiella Turner-bilder utan från en entusiast så teorin om "reklammissen" faller.

Hoppas det dröjer länge innan Highline kommer ut på marknaden appropå Turner, jag börjar bli otäckt sugen :-D

Turner svetsfog
Min ram var dessutom närmare ett halvt kilo tyngre än vad Turner själva uppger trots minsta storlek så man kan förmoda att den är ordentligt svetsad :D

Turner svetsfog
Obed Skrev:
> Min ram var dessutom närmare ett halvt kilo tyngre
> än vad Turner själva uppger trots minsta storlek
> så man kan förmoda att den är ordentligt svetsad
> :D

Vikten kanske var angiven utan bakdämpare? :-)

Turner svetsfog
Även om det är ett hål i svetsen så kommer den lätt hålla längre än dom klena kedjestagen som ser ut som konas stinky från 2000. Hähä..

Turner svetsfog
Peruken: inte visste jag att du var en weightweenie ;) ...nåja ram med dämpare väger iaf ca 5,4 kg. Turner uppger ca 4,9kg för en medium.

Turner svetsfog
Jag tycker att det bästa i den här tråden är att Google-annonsen (som tittar på trådens innehåll och sedan väljer annonser) kommer fram till att "Riksföreningen Minigrisar" är ett lämpligt ämne att annonsera för här.

Turner svetsfog
Det är ju bara du som får dom där grisarna erik!

Till Obeds inlägg får jag reklamen Vem gör rösten för Bart Simpson?. :D
Till de övriga inläggen får jag reklamen Royaltyfria bilder och Hur djupt är havet
och något om Röda blodkroppar.

Åter till hasch-rökarens svetsfogar på Turner-fabriken. ;)

Turner svetsfog
Jag har ingen reklam numera på min webbläsare sedan jag gick över till Maxthon(fick kolla högst upp vad det heter).
Jag gör heller ingen vidare reklam för Turner ;) ...trots att jag äger en, man ska vara ärlig.

Turner svetsfog
That's ugly. Dave and Casey are a bit at the mercy of the guys in Portland who actually fabricate the frames, but I hope that one didn't get sold at full price.

Boys, check you Turners. If you find anything that looks like that I'll change it out at no cost. Same offer stands for any Turner that I bring over.

Turner svetsfog
Daner Skrev:
> That's ugly. Dave and Casey are a bit at the mercy
> of the guys in Portland who actually fabricate the
> frames, but I hope that one didn't get sold at
> full price.
>
> Boys, check you Turners. If you find anything that
> looks like that I'll change it out at no cost.
> Same offer stands for any Turner that I bring
> over.

Lugn, det vara bara smuts! http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=713254

Turner svetsfog
kevlar Skrev:

>
>
> Lugn, det vara bara smuts!
>
>

haha.. när man gick in på den sidan så var det reklam för just den ramen längst upp.. tänk om det inte varit smuts.. pinsamt värre..

Turner svetsfog
Tack för länken, jag hade inte sett det.

Även så, jag var inte imponerad när Obeds ram var så mycket tyngre än vad dem hade på hemsidan, och jag skulle bli ännu mindre imponerad om en svetsfog såg ut så där på en så dyr ram.

Tillbaka
Topp