[Turtips] Gripsholms Camp 15km

Vi körde 15km-spåret idag, och det var en riktigt trevlig upplevelse. Fin singletrack, väldigt flowigt bitvis och riktigt snabba stigar. Tekniskt inte speciellt svårt, men tillräckligt med rötter och stenar för att man inte bara kan bomba på utan att se sig för. Spåret har lite av allt, fin hällsurfning, böljande utförslöpor, lite asfaltstransport, steniga partier, rotmattor och till och med ett litet kalhygge. Helt klart värd en omväg från Stockholm. Kommer jag tillbaka någon mer gång ska jag prova den i tävlingstempo, nu var det fincykling i sommartempo :)

Provade spåret idag och det var riktigt fint, synd att det blåste halv storm och regnade bara. Kom till och med hagel en stund :)

Något att anmärka på är skyltningen, kartan vid starten var så solblekt så man knappt såg något och skyltarna som skulle visa vägen var också solblekta och ibland förstörda, ibland satt dom långt efter en "korsning" så det var svårt att få något flyt.
På slutet när man kommer ut på Violavägen så upphörde dom helt, tur jag bott i byn så jag visste vart golfbanan låg.

Men usch så negativt det lät :) kanonfint i övrigt. 4 av 5 kastvindar får slingan.

Edit: glömde ju bilder :D
Fin bro utav ett flak
IMG_0548.JPG

Getter
IMG_0552.JPG

Get med klubba
IMG_0553.JPG

Senast ändrad:
BC0C10F7-7C24-45DF-B7B5-104C15DA7EAB.jpeg

Som tidigare kommentarer så var det bitvis lite klurigt att hitta runt men också en riktigt rolig led med en bra blandning av tekniskt och snabb stig!

avslutar turen nu med en solo afterbike på värdshuset
D215692E-1C43-4914-891C-71A7EB139C84.jpeg

skyltningen är borta men det går fint att ta sig runt. Dock har de lagt på ny flis på elljusspåret så den delen, vilket tyvärr är rätt många km gick trögt och var rätt tråkig cykling.

Mariefred behöver ett nytt turtips men lite mer utmanande stigar..

Tillbaka
Topp